Beste forumleden,
Tijdens een zeiltrip met vrienden kwam er water vanonder de vloerplanken. Nadat we het water weggepompt en gedweild hadden (2 emmers) kwam het niet meer terug. Ik denk dus aan regenwater. Ook de Waddenzee op geweest en geen zout water binnen gehad. Enige tijd niet bij de boot geweest vanwege een verhuizing en er stond wederom een plas water in de bilge (1,5 emmer). Zie foto met de kruisjes voor waar het water stond. Het water was vies en bruin.
Nu staan er al veel tips op het zeilersforum met "standaard" oorzaken. Ik ben benieuwd of andere (oud)
Spirit 28 eigenaars tips hebben voor het opsporen van de oorzaak van deze lekkage.
- De ankerbak is droog en de afwatering niet verstopt.
- Het drinkwater reservoir is niet lek
Groet, Hans