Hebben onlangs een Centaur gekocht (denk van rond jaren 70/80), die lange tijd (7-10 jaar) op de wal gestaan had. Ondertussen te water, zeilt prachtig, maar roer gaat erg stroef.
Voor ik de bout losdraai boven op de roerpen om eea te smeren of met W40 te bespuiten, heeft er iemand een tekening van het roer? Wil voorkomen dat door iets verkeerd los te draaien het roer op de bodem ligt ....
Het is ondiep genoeg om naast de boot te staan, maar toch. Eruit halen is voor de zomer even geen optie.
Andere tips hierover ook welkom.
Dank.