Soms sla ik al de goed bedoelde adviezen af, en ga ik mijn eigen weg.
Het staat er op, met bergen sikafex ertussen, afstandsbussen tussen dak en plafond.
Contra-strippen 30/3 alu en voor de lier een contra-plaat, allen dik in de sikaflex.
Alle bouten en moeren in rvs.
Rekening gehouden met toekomstige buiskap, en de lier ook zo geplaatst dat de hendel
rond kan onder de kap. De lier staat ook redelijk ver weg van de stoppers.
De krachten op een 22 voeter zijn niet vergelijkbaar met een jacht van 12 meter,
daarbij heb ik deze setup gezeild op een Class 850 en dat beviel goed.
Was een beetje verdwaald met al dat schuim, komt door mn vorige bootje.
Een platbodem met een bijna buisvormig dak, waarvoor iedere lier of stopper een
bodemplaat nodig had.
Het schuim ga ik nu gebruiken om aan de binnenkant de moeren af te schermen tegen
het pleister-scenario. Grote gaten boren in het schuim zodat alles er af kan, maar geen
hoofd stoten tegen de moeren.
Morgen al het overtollige draadeind er af flexxen, en een tijdelijke bescherming aanbrengen.
Dan een volgorde uitzoeken voor alle lijnen. En al het oude beslag er af.
De suggestie om een selftailing lier te plaatsen vind ik hier niet op zijn plek omdat de stoppers
al " selftailing" zijn.
Groet, André