Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Inferieur RVS

Inferieur RVS 11 juni 2017 15:40 #842638

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32545
Ik vond nog een aandenken aan boord.
Soms heb je geluk. Jaren geleden zeilde ik onder Norderney naar Baltrum met een mooi strak windje. Opeens viel mijn oog op het achterste lijwant. Tot mij grote schrik had ik eigenlijk geen lijwant meer. Ook RVS 316 heeft zo zijn gevaren.De volgende foto's zijn van de harp waarmee de spanner aan de putting vast zat.












Volgens mij lijkt dit erg op interkristallijne corrosie:
www.alurvs.nl/roestvast-staal/...oestvast-staal_8780/
Ongevraagd advizeur
Laatst bewerkt: 11 juni 2017 15:40 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inferieur RVS 11 juni 2017 16:25 #842653

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9497
Hm, ziet er niet uit!
316 zegt natuurlijk niets over de kwaliteit of sterkte, laat staan over de wijze van fabriceren...
Merk?

@Rikken: scherpe foto's. Je ziet: hij kan het!
:evil:
Sous les pavés, la plage.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inferieur RVS 11 juni 2017 16:43 #842656

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
chinese meuk?
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inferieur RVS 11 juni 2017 17:48 #842682

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Geen Wichard in ieder geval. Voor kritieke verbindingen zoals deze zou ik toch kiezen voor de dure, maar qua sterkte gegarandeerde producten van deze fabrikant.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inferieur RVS 11 juni 2017 18:53 #842709

  • hscharft
  • hscharft's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2304
maar waarom zit iets belangrijks als een want uberhaupt vast met een harp en niet een daarvoor bedoelde toggle?
groeten Harm Scharft
Schipper Ex Multiplex

members.home.nl/hrscharft
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inferieur RVS 11 juni 2017 20:06 #842742

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32545
hscharft schreef :
maar waarom zit iets belangrijks als een want uberhaupt vast met een harp en niet een daarvoor bedoelde toggle?

Omdat de daarvoor bdoelde toggle 5 cm te hoog zit.
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inferieur RVS 12 juni 2017 06:12 #842802

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9251
Zeker heeft 316 zo zijn gevaren. Jij hebt er één ontdekt. Als het heet bewerkt wordt, en niet op de juiste manier uitgegloeid naderhand, trekt de chroom zich samen op de kristalgrenzen en doet niks meer. Dan roesten de kristallen zelf gewoon door, want niet beschermd. Een bekend verschijnsel: een ketel begint te roest zo'n 10 cm naast de las.

Een "merk" zal dit inderdaad oplossen door de juiste warmte behandelingen. De Praxis niet.

Dit verhaal geldt trouwens ook voor 304!
Laatst bewerkt: 12 juni 2017 06:26 door Joop66.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inferieur RVS 12 juni 2017 08:55 #842851

Nou een "merk" heeft misschien een beter bedrijfsproces.

Maar de uitdaging voor ieder bedrijf is de éne harp, die een keer uit een bakje valt, niet per ongeluk in het nagegloeide bakje harpen te laten verdwijnen...


"Chinese meuk" is in dit geval een grappige opmerking. In China is de RVS kwaliteit vaak beter omdat zij grotendeels buiten de speculatieve wereldmarkt voor chroom vallen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inferieur RVS 12 juni 2017 17:53 #843009

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9497
Ik betwijfel toch of dit bij Wichard zou kunnen voorvallen.
Een onbehandelde harp naast de bak gevallen? Denk het niet.
Sous les pavés, la plage.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.145 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl