Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Advansea perikelen deel zoveel

Advansea perikelen deel zoveel 28 mei 2017 20:28 #838620

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
Na al problemen gehad te hebben met de diepte meter (2 of 3 keer vervangen onder garantie) en windmeter (het befaamde magneetje) is nu het log aan de beurt. :pinch:
Sinds deze week geeft hij geen snelheid meer aan, vorige week nog soms en dan een verkeerde waarde ( 1,5 knoop terwijl we dik 5 knopen op gps voeren) .
Dit weekend op een zon overgoten eilandje in de Grevelingen mn gever eruit gehaald en eens goed schoon gemaakt. De koperpuntjes in het wiel zijn weer zichtbaar en glimmen weer als nieuw, echter geen waarde op de meter.
Lastige daarvan is dat ik momenteel ook geen ware wind af kan lezen.

Nu zijn er 3 opties, gever kapot, bekabeling los, of de meter defect.

Weet iemand of de bekabeling door te meten is?
De temperatuur wordt nog wel weer gegeven op het display.
Verder ben ik eigenlijk wel klaar met advansea en ga ik mits er weer budget is toch maar iets anders aanschaffen, het zou fijn zijn als ik dit log nog even aan de praat krijg.
De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Advansea perikelen deel zoveel 29 mei 2017 16:30 #838888

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
Klein schopje.
Niemand een idee of ik de bekabeling (aangesloten op de gever) door kan meten?
De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Advansea perikelen deel zoveel 29 mei 2017 18:36 #838932

Ja, je meet met je multimeter tussen de verschillende aders, daar mag geen sluiting tussen zitten.
Dan meten of de aders niet onderbroken zijn, zet boven in de mast een weerstand van 47O ohm tussen pen 1 en 2 en kijk of je beneden ook tussen 1 en 2 47O ohm meet, en dan tussen 3 en 4 etc.
Of zet er een oscilloscoop op, en meet of je pulsjes ziet op de wind als de rotor draaide en een variabele pwm als de wijzer draait.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Advansea perikelen deel zoveel 29 mei 2017 20:16 #838976

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
Helaas is het nu het log (snelheid) wat niet werkt Hans.
Die kabel zit aangegoten aan de gever.
De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Advansea perikelen deel zoveel 29 mei 2017 20:17 #838979

  • mmaassen
  • mmaassen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 753
Het probleem kan heel goed in je display zitten. Aangezien de Advansea instrumenten gebaseerd zijn op de NavMan 3100 serie. En die hadden serieus problemen met de verbinding tussen de printplaat en de LCD display. Hieraan is NavMan ter ziele gegaan.

Je kunt de display voorzichtig openen en de verbinding tussen bandkabel en LCD optisch controleren.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Time Out - Elan 333 (2001)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Advansea perikelen deel zoveel 30 mei 2017 15:53 #839245

delaat72 schreef :
Helaas is het nu het log (snelheid) wat niet werkt Hans.
Die kabel zit aangegoten aan de gever.

Oeps in de verkeerde thread gekopieerd.

Voor een log:

Draait ie goed vrij?
Als je een magneet er langs heen en weer beweegt, doet ie dan wat
Soms vallen er wel eens magneetjes uit het wieltje.

Een airmar dts8OO geeft NMEA uit en is een goede vervanger als gever. De klokken van Advansea vind ik zelf erg mooi.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Advansea perikelen deel zoveel 30 mei 2017 16:11 #839249

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
Draait goed, helemaal schoon geborsteld. De koperkleurige plaatjes in het wiel glimmen weer als nieuw.
Het zijn qua aflezing inderdaad prettige klokken, maar het is wel telkens wat.
Zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Vind het ook geen ramp om eventueel een nieuwe gever te plaatsen, maar wanneer houdt het eens op is meer de vraag.
:blush:
De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Advansea perikelen deel zoveel 06 juni 2017 18:43 #841261

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
Halverwegen de pinkstertrip was er ineens weer "beeld" en na een paar uurtjes stopte het weer.
In Ipswich de bekabeling boven het schuifluik gecontroleert en zag dat er 2 adertjes beschadigd waren.
Dit tijdelijk herstelt en de hele terugweg heeft het gewerkt.
Probleem opgelost hoop ik.
De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Advansea perikelen deel zoveel 24 juni 2017 17:57 #846417

  • folkertp
  • folkertp's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13
Fijn dat het weer werkt.
In je 1e bericht meldde je dat je veel problemen had met de Advansea dieptemeter. Daar wil ik graag meer van weten, want ik zit nu ook al met het 3e niet werkende instrument van dat merk (zie mijn discussie in de rubriek Stroom en elektrische apparaten). Volgens de leverancier krijgen ze nooit klachten over deze apparatuur.
Wat waren jouw problemen met de dieptemeter en is het uiteindelijk opgelost? Hoe?
Jonas
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Advansea perikelen deel zoveel 24 juni 2017 22:02 #846512

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
Even uit mijn hoofd:
Van de eerste 2 gevers klopte de waardes niet, maar dat probleem was schijnbaar bekend. Toen heb ik een (airmar??) gever gekregen die nu volgens mij ook standaard mee geleverd wordt. Ben er eigenlijk nog niet echt tevreden over maar ben er maar mee gestopt. De gever werkt "goed" tot je op een diepte komt die nu eigenlijk wel belangrijk is. Hij wil dan nog wel eens het signaal kwijt zijn. Het display begint dan te knipperen en heeft geen waarde meer aan.
Zo rond de 1,5 meter.
Ben al eens vast gelopen met 3 meter diepte op de klok. :huh:
Al met al niet echt prettig.
De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Advansea perikelen deel zoveel 25 juni 2017 08:59 #846559

  • folkertp
  • folkertp's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13
Dank. Niet fijn voor jou, maar mooi voor mij om te weten dat er meer mensen zijn waarbij deze set niet voldoet. Van leverancier en importeur krijg ik het idee dat ik gek ben: 'we krijgen nooit klachten, het moet aan jouw boot/installatie liggen'.
Klachten bij mijn instrument + Airmar gever (beide nu de 3e exemplaren in 3 jaar) zijn niet helemaal dezelfde, maar feit blijft dat het instrument heel vaak volstrekt onjuiste dieptes aangeeft en dat dan ook enige tijd blijft doen. Vaak wanneer de diepte juist wat spannend wordt.
Zijn er nog meer lezers met slechte ervaringen met Advansea apparatuur en met name de dieptemeter?
Jonas
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.130 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl