Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: dieselkachel

dieselkachel 23 apr 2017 16:13 #828820

  • spook1
  • spook1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 248
Onze dieselkachel werkt perfect, maar... Inde boot komt een mistige walm als de kachel aan staat.

Stinkt niet echt. Maar trekt meteen weg als de kachel gaat ventileren.

Vraag me af of er een lekje tussen verbrandigsruimte en warme lucht zit. Maar... Ruik dus niet overtuigend uitlaatgas. Ook buiten geen rook.

Herkent iemand dit?

Kwestie van langer schoonbranden?

Groeten uit Sloten
Doen is de weg
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

dieselkachel 23 apr 2017 16:23 #828826

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Om welke kachel gaat het?
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

dieselkachel 23 apr 2017 16:42 #828833

  • spook1
  • spook1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 248
Volvo flygmotor 41 , ardic
Doen is de weg
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

dieselkachel 23 apr 2017 16:54 #828837

Mijn eberspacher kan dit ook wel doen. Het lijkt vooral te gebeuren wanneer er wind op de uitlaat staat. Oorzaak nooit in het inwendige van de kachel kunnen vinden. Ik was ook bang voor uitlaatgassen en CO en dergelijke, maar de verbrandingskamer met in en uitlaat zijn toch echt fysiek gescheiden van de warme lucht doorvoer. Dus dat kan eigenlijk niet. Blijft raadselachig hoe dit kan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

dieselkachel 23 apr 2017 17:18 #828849

  • AdB
  • AdB's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4944
Pas je op met koolmonoxide?
Persoonlijk vind ik dit soort zaken echt doodeng.
Dat komt waarschijnlijk omdat ik al eens door het
oog van de naald ben gekropen.
Al eens koolmonoxide meter geplaatst? Kosten een
paar tientjes bij de bouwmarkt.

A
Tornado sport
Een monohull is eigenlijk een multihull die niet "af" is...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl