Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Inbouw gascomfort

Inbouw gascomfort 25 mrt 2017 10:34 #820538

  • Rvstijn
  • Rvstijn's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4
Kwaliteit en veiligheid.
Ik wil een gascomfort kopen voor onze compromis 909.
Gedachte gaat uit naar een inbouw (terwijl er nu een opbouw inzit).
Kan iemand aangeven of ik zomaar kan inbouwe, met name ivm, warmteonwikeling onder het gascomfort.

Is een smev 3 of 2 pits en goed toestel. Irmand ervaring?
Compromis 909, "De Blauwe"
Laatst bewerkt: 25 mrt 2017 10:37 door Rvstijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inbouw gascomfort 25 mrt 2017 10:37 #820539

  • Bram6
  • Bram6's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1410
Kort en bondig.

Edit:
Na eerst alleen de tekst: Kwaliteit en veiligheid.
Nu meer tekst te lezen.
Laatst bewerkt: 25 mrt 2017 10:41 door Bram6.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inbouw gascomfort 25 mrt 2017 10:37 #820540

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6649
Rvstijn schreef :
Kwaliteit en veiligheid
gelukkig maar :evil:
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Laatst bewerkt: 25 mrt 2017 11:09 door TuuLeVi.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inbouw gascomfort 25 mrt 2017 10:39 #820541

  • Rvstijn
  • Rvstijn's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4
Ff wennen. (-;
Compromis 909, "De Blauwe"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inbouw gascomfort 25 mrt 2017 11:40 #820565

Inbouw gascomforts hebben vaak geen thermische beveiliging omdat ze meer voor caravans en campers bedoelt zijn.Die zijn dus ongeschikt voor een boot.
Ik zou dus eerst maar eens een paar uitzoeken en kijken of die een thermische beveiliging hebben.
Daarna gewoon de inbouwhandleiding lezen want daar zal zeker in staan welke ventilatie c.q. afstanden aangehouden moeten worden.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inbouw gascomfort 25 mrt 2017 11:54 #820570

  • Rvstijn
  • Rvstijn's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4
Goeie tip, dank
Compromis 909, "De Blauwe"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inbouw gascomfort 25 mrt 2017 16:14 #820626

  • Jurrien
  • Jurrien's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 683
Rvstijn,

In mijn boot zit zo'n inbouw gasstel. Met thermische beveiliging. Toch wil ik dit nog eens vervangen. Nadelen zijn namelijk:
- drie pitten maar ruimte voor twee pannen
- niet cardanisch
- geen pannenhouders

Waarom wil je een inbouwgasstel?

Groet, Jurriƫn
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inbouw gascomfort 26 mrt 2017 10:19 #820741

  • Rvstijn
  • Rvstijn's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4
Eigenljk met name op estetische zaken gelet.
Bedenk me dat met slingerend schip cardanisch toch wel handig is....met pannenhouders.
Waarom worden sommige comforts dan met maar voor een pit een houder aangeboden.....?
2 of 3 pits moet ik inderdaad goed op letten ivm de ruimte.

Iemand die weet welk merk je dan het beste kunt kopen......
Compromis 909, "De Blauwe"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.109 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl