Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Oliedop Volvo Penta MD5a

Oliedop Volvo Penta MD5a 08 feb 2017 14:16 #807176

  • arendonk
  • arendonk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 509
De oliedop van mijn Volvo Penta MD5A is niet meer zo best en daardoor gooit hij er af en toe wat olie uit. De bajonetsluiting wil niet echt meer. Ik heb al een keer geprobeerd dit te repareren, maar het blijft een beetje behelpen.

Ik ben op zoek naar een alternatief. Via marinepartseurope.com heb ik gezien dat ik deze nodig heb:
www.marinepartseurope.com/nl/v...a-3848303-cover.aspx

Persoonlijk vind ik 93 euro voor een oliedop wel wat gortig. Daar moeten goedkopere alternatieven zijn. Google levert niet zoveel op

Iemand hier een idee? Zijn het standaard maten?

Hij lijkt overigens het meeste op deze: www.oldtimer-trekker.nl/produc...iedop-met-handgreep/
Laatst bewerkt: 08 feb 2017 14:36 door arendonk. Reden: aanvullende info toegevoegd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oliedop Volvo Penta MD5a 08 feb 2017 15:27 #807203

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
arendonk schreef :
De oliedop van mijn Volvo Penta MD5A is niet meer zo best en daardoor gooit hij er af en toe wat olie uit. De bajonetsluiting wil niet echt meer. Ik heb al een keer geprobeerd dit te repareren, maar het blijft een beetje behelpen.

Ik ben op zoek naar een alternatief. Via marinepartseurope.com heb ik gezien dat ik deze nodig heb:
www.marinepartseurope.com/nl/v...a-3848303-cover.aspx

Persoonlijk vind ik 93 euro voor een oliedop wel wat gortig. Daar moeten goedkopere alternatieven zijn. Google levert niet zoveel op

Iemand hier een idee? Zijn het standaard maten?

Hij lijkt overigens het meeste op deze: www.oldtimer-trekker.nl/produc...iedop-met-handgreep/

Misschien een nieuwe pakkingring er in, of een dubbele.
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oliedop Volvo Penta MD5a 08 feb 2017 15:36 #807208

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Voor hetzelfde type motor heb ik pas geleden een draadje geopend en kreeg de tip om het eens bij eerland.com/index.php te proberen.
Men is hier op het forum erg goed over eerland te spreken echter ik heb geen antwoord gekregen op mijn mailtje aan hun.

Wie weet heb jij meer geluk.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oliedop Volvo Penta MD5a 08 feb 2017 16:50 #807241

  • Erikerik
  • Erikerik's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 84
Er zijn slopers voor boten. Probeer eens bij die bedrijven. Niet geschoten is altijd mis.
Contest 30B
Thin Ice
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oliedop Volvo Penta MD5a 08 feb 2017 17:09 #807245

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Misschien heeft forumlid Fer zo'n dop liggen.
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oliedop Volvo Penta MD5a 08 feb 2017 19:11 #807280

  • john 338
  • john 338's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 367
Als het dezelfde is van een md7, die lijkt heel erg op een tank dop van een tomos a3 bromfiets.
Wie weet past die wel ,ongeveer 10,-
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oliedop Volvo Penta MD5a 08 feb 2017 20:11 #807312

  • arendonk
  • arendonk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 509
Bedankt voor de reacties!

Het is dezelfde dop als voor een MD7. Die Thomos dop had ik ook voorbij zien komen tijdens het googlen. Die leek er op het eerste gezicht er veel op.
Ik ga eens op zoek naar zoiets. Die oldtimer trekker dop was ook wel ok. Tenminste op het kurken ringetje na dan, maar daar hebben ze ook rubberen voor. ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oliedop Volvo Penta MD5a 08 feb 2017 22:04 #807354

  • john 338
  • john 338's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 367
Succes, en kurk is idd alleen goed om als een kurk te gebruiken.....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oliedop Volvo Penta MD5a 09 feb 2017 00:59 #807370

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
john 338 schreef :
Succes, en kurk is idd alleen goed om als een kurk te gebruiken.....

Proost B)
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.122 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl