Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Stootwillen

Stootwillen 01 feb 2017 16:59 #805061

  • Tusker
  • Tusker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1409
Poosje terug zag ik op een open zeilboot stootwillen waarvan de bovenkant in een hoek van 90 graden stond .
De bedoeling hiervan is dat het bovendeel op het gangboord rust waardoor de wil mooier afhangt langs het vrijboord .
Googlen leverde niets op .Iemand een idee waar dergelijke willen te koop zijn ?
Laatst bewerkt: 01 feb 2017 17:00 door Tusker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stootwillen 01 feb 2017 19:17 #805130

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Taylor low freeboard fender
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stootwillen 01 feb 2017 21:12 #805189

  • Tusker
  • Tusker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1409
Gevonden.
Bedankt Beauty .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stootwillen 01 feb 2017 22:54 #805237



Ik heb een paar jaar zo'n ding gehad. Uiteindelijk beviel het mij toch niet.
De nadelen die ik heb ervaren heb;
- je kan de hoogte niet instellen (logisch maar niet altijd handig)
- ze kunnen niet "rollen" dus als je een keer langs een steiger/sluiswand vaart schieten de willen direct omhoog
- de lengte van het touwtje moet zeer precies op lengte zijn
- lastig te stouwen.

Echte voordelen heb ik niet echt gezin. Mijn conclusie: lijkt handiger dan dat het is.
Laatst bewerkt: 01 feb 2017 22:54 door keeszeiler.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stootwillen 02 feb 2017 10:55 #805336

  • Tusker
  • Tusker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1409
Keeszeiler ,dank voor je input .
Ik kan me wel iets voorstellen bij je bezwaren.
Maar in mijn geval denk ik dat dat wel mee zal vallen.
Het vrijboord van een Randmeer is dermate laag dat verstellen in hoogte niet van belang is .
Het schuren langs wanden dient vermeden te worden en dat is met een Randmeer ook niet zo moeilijk.
Het is een lichte boot en makkelijk af te houden.
Het lijkt mij inderdaad wat lastiger te stouwen.
Het grootste voordeel zie ik in ;bescherming van de stootlijst en het op zijn plek blijven liggen als de boot eenmaal is afgemeerd .

Groet .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stootwillen 02 feb 2017 11:06 #805340

Tusker schreef :
Keeszeiler ,dank voor je input .
Ik kan me wel iets voorstellen bij je bezwaren.
Maar in mijn geval denk ik dat dat wel mee zal vallen.
Het vrijboord van een Randmeer is dermate laag dat verstellen in hoogte niet van belang is .
Het schuren langs wanden dient vermeden te worden en dat is met een Randmeer ook niet zo moeilijk.
Het is een lichte boot en makkelijk af te houden.
Het lijkt mij inderdaad wat lastiger te stouwen.
Het grootste voordeel zie ik in ;bescherming van de stootlijst en het op zijn plek blijven liggen als de boot eenmaal is afgemeerd .

Groet .

Tja Tusker, mijn ervaring was met een Sailhorse, dus dat lijk wel een beetje op een Randmeer....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stootwillen 02 feb 2017 12:36 #805361

  • FKZ
  • FKZ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1254
op de valk gebruiken we skippy ballen houden het nu al 6 jaar vol goed koop en overal te verkrijgen. Bij kleine boten heb je vaak een grote ronding dat betekend dat 1 stootkussen het werk moet doen. De skippyballen kan je wat verder uit elkaar hangen zodat ze beide de boot beschermen ipv dat ene dunne stootkussen die op het breedste punt van de boot hangt. PS deze kussen zijn moeilijk tot niet te verkrijgen en bij verkrijgbaarheid meestal aan de prijs.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stootwillen 02 feb 2017 13:42 #805381

  • Tusker
  • Tusker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1409
skippy ballen lijken me nogal veel ruimte innemen .

Die gebogen fenders zijn via Amazone te bestellen voor € 19,-.
Dat is nog te doen .Maar met bijkomende verzend /douane kosten wordt het wel wat prijzig.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.116 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl