Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Drinkwaterpomp luidruchtig

Drinkwaterpomp luidruchtig 01 mei 2017 14:04 #831090

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6155
lodewijk stegman schreef :
Eerlijk gezegd begrijp ik sowieso niet waarom de wateraanvoer electrisch geregeld zou moeten worden. Moet nu echt alles precies zijn als thuis? Kraan open: water?
Nu heb ik op mijn bescheiden pieremachochel slechts twee tapuiten, maar die worden beiden bedient door zo'n simplistisch voetpompje.

Willen de opvarenden water? Laat ze zelf pompen. Scheelt ook nog in het watergebruik.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

Nee, niet zoals thuis. Ik heb daar nog bijvoorbeeld een wasmachine, vaatwasser, diepvriezer, balkon, benedenburen, bovenburen, zijburen, garage (oww, die heb ik aan boord ook...sorry), strijkplank met bout,afzuigkap enzovoorts.
Dus aan boord zien we af...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Drinkwaterpomp luidruchtig 01 mei 2017 14:28 #831104

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
de voetpomp bedienen en douchen
hoe zie je dat voor je?

maar vogelmans heeft natuurlijk geen douche..
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Drinkwaterpomp luidruchtig 01 mei 2017 15:18 #831122

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
sy helios schreef :
de voetpomp bedienen en douchen
hoe zie je dat voor je?

maar vogelmans heeft natuurlijk geen douche..

Dat zou je verbazen, praatjesmaker.
De Southerly 28 heeft namelijk wel een douche. Het pleetje heeft een wasbakje. Daarboven hangt geen kraantje, maar een handdouche aan een uittrekbare slang. Het voetpompje zit onder het wasbakje en staande in het wc-hokje en voor het wasbakje zou je jezelf, met vooraf inzepen, met een paar trappen op het pompje kunnen afspoelen, terwijl je de handdouche boven je lijf houdt. Als je op één been kan staan, tenminste. Ik kan dat; jij ook? Dus ik zie dat wel voor me.
Vrijwel alles in dat hokje is van polyester, behalve de deur, die van gelakt hout is. in de vloer zit een afvoerputje naar de bilge, met een houten roostertje. Daar sta je op, tijdens het douchen..
Indien gewenst zet ik het geheel voor je op de foto..

Practisch gesproken weken we onszelf in zout water en spoelen we ons daarna op het voordek af onder de douche aan de zwarte zak. Is het daarvoor te koud, dan douchen we gewoon in de haven.
Ik bedoel: je kan het allemaal moeilijker maken dan nodig is, maar hoe simpeler, hoe minder kans op problemen, hoe minder onderhoud en hoe minder kosten.
Maar goed; jij hebt warm water en een thermopanische kraan, natuurlijk, SY Helios? En is het zo'n massagedouche? Want na zo'n misprijzend geluid verwacht ik bij jou vanzelfsprekend wel het toppunt van luxe..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Drinkwaterpomp luidruchtig 01 mei 2017 15:24 #831125

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
yep, thermo kraan
probleem is dat de douche buiten in de kuip is en de voetpomp in de keuken
die 3 meter kan ik niet overbruggen ;)
snappie
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Drinkwaterpomp luidruchtig 01 mei 2017 16:18 #831144

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5773
sy helios schreef :
yep, thermo kraan
probleem is dat de douche buiten in de kuip is en de voetpomp in de keuken
die 3 meter kan ik niet overbruggen ;)
snappie
in combinatie met een drukvat en een terugslag klepje zou het moeten lukken.....
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Drinkwaterpomp luidruchtig 01 mei 2017 16:32 #831150

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
sy helios schreef :
yep, thermo kraan
probleem is dat de douche buiten in de kuip is en de voetpomp in de keuken
die 3 meter kan ik niet overbruggen 
snappie

Snap ik. Maar dat heb je dan niet slim geregeld, hè?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Drinkwaterpomp luidruchtig 01 mei 2017 16:34 #831151

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
PvO schreef :
in combinatie met een drukvat en een terugslag klepje zou het moeten lukken.....

Gewoon doorgaan met ingewikkeld maken..

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Drinkwaterpomp luidruchtig 01 mei 2017 16:36 #831153

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5773
lodewijk stegman schreef :
PvO schreef :
in combinatie met een drukvat en een terugslag klepje zou het moeten lukken.....

Gewoon doorgaan met ingewikkeld maken..

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Hé,ik denk alleen mee aan een oplossing voor iemand die buiten wil kunnen douchen met een voetpomp binnen.
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Drinkwaterpomp luidruchtig 01 mei 2017 16:41 #831155

Echt heel ingewikkeld is dit niet Lodewijk, het gros van de 9m+ boten heeft zo'n eenvoudig druksysteem.

Ik vermoed dat hier, na een week droogdraaien de zuigerringen versleten zijn, er geen druk opgebouwd kan worden en de pomp dus blijft draaiien. Tijd voor een revisisetje dus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Drinkwaterpomp luidruchtig 01 mei 2017 17:43 #831175

Nachtvlinder schreef :
Echt heel ingewikkeld is dit niet Lodewijk, het gros van de 9m+ boten heeft zo'n eenvoudig druksysteem.

Ik vermoed dat hier, na een week droogdraaien de zuigerringen versleten zijn, er geen druk opgebouwd kan worden en de pomp dus blijft draaiien. Tijd voor een revisisetje dus.

O jee zal dat t zijn? Dat zou balen zijn heb de ongebruikte pomp er los bijgekregen toen ik de boot kocht. Zou zuur zijn als ie nu al vervangen moet worden, maar ik hou er rekening mee dat dat t probleem is.

Zelfde droogdraaien heb ik trouwens ook aan de hand met mijn Toyota Avensis, lagers kapot geknald en heb n nieuwe motor nodig voordat die verder kan rijden, duur geintje.

Maar goed terug naar de drinkwaterpomp, dat is zeker niet te checken? Ik kan de hoofdaansluiting dicht draaien en luisteren of ie dan nog pompt?

Ik heb op mijn dufour ook een boiler ingebouwd, iedereen mag zelf weten wat ie doet met z'n boot, en ik ervaar deze extraatjes echt als enorme luxe op een boot die bijna even oud is als ikzelf.
Het komt aardig in de buurt van voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, die uitdrukking heeft altijd een negatieve lading maar als het lukt dan is dat toch juist een positief iets?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Drinkwaterpomp luidruchtig 01 mei 2017 17:55 #831179

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5773
Bauke Dufour schreef :
Ik heb op mijn dufour ook een boiler ingebouwd, iedereen mag zelf weten wat ie doet met z'n boot, en ik ervaar deze extraatjes echt als enorme luxe op een boot die bijna even oud is als ikzelf.
Het komt aardig in de buurt van voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, die uitdrukking heeft altijd een negatieve lading maar als het lukt dan is dat toch juist een positief iets?
Je heb groot gelijk, ik heb stromend water (uit kraan), een boiler, een kachel, elektrisch licht en ik vind het geweldig. Als je een echte KISS(niet de muziek) aanhanger bent, moet je een roeiboot kopen ;)
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Laatst bewerkt: 01 mei 2017 17:55 door PvO.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Drinkwaterpomp luidruchtig 14 mei 2017 20:18 #835165

  • Bobbob
  • Bobbob's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 43
Ik weet niet of iemand hier iets aan heeft maar volkswagen had in het stenen tijdperk in de kever een sproeisysteem voor de voorruit op luchtdruk.
Het watereservoir werd met een rubbertje aangesloten op reservewiel waar +_ 3barr druk op zat,geen afsluiters of contakten , een normale handbediende afsluiter deed de rest,alleen moet je druk op je reservewiel houden en af en toe bijvullen,aldan niet met een voetpomp. :)
Zelfs als de auto naar het stort ging werkte dat nog.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.126 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl