Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Vet bij buitengland

Vet bij buitengland 24 dec 2016 13:03 #794376

  • dolder
  • dolder's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1031
Beste leden,

Er komt wat vet tussen de buitengland en scheepsromp uitpiepen. Als ik meer druk zet via vetpomp, komt er ook meer vet uit. Ik heb t idee dat t vet wel de lager bereikt.
Waar vet zit kan geen water komen maar ik vraag me wel af hoe erg dit is.. ik zie er wat tegenop om alles los te halen wat w.s al 30 jaar vastzit. doorvaren of niet?

En zo nee, hoe kun je het gland t beste vastzetten? Met hoop kit of lijm? Welke?

Alvast dank voor t meedenken

Groet,
Dolder
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vet bij buitengland 25 dec 2016 16:02 #794591

Dag Dolder,
Ik kan mij voorstellen dat je er tegenop ziet om het te demonteren.
Op die plek, tussen gland en romp, hoort geen vet te komen. Het buitengland hoort vet- en waterdicht aan te sluiten op de schroefaskoker, meestal met pijp(gas)schroefdraad.
Kennelijk is er binnenin iets kapot: breuk of roestgaatje. Niet echt raar na 30 jaar.
In deze situatie heeft kitten of lijmen geen enkele zin: dat hecht niet op vet.
Dus zijn er volgens mij twee mogelijkheden: doen alsof je niks gezien hebt en ermee doorvaren, of de zaak demonteren.
Sterkte ermee
Wim
Schippers schoffelen niet
Laatst bewerkt: 25 dec 2016 16:03 door Berghout-2.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vet bij buitengland 25 dec 2016 18:39 #794613

  • jessejohn
  • jessejohn's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1874
Goed vet vrij maken en in lamineren.
J.J. Hoogeveen Boot Service
www.hbs-marine.nl
HBS Marine Diesel Scheepsmotoren
www.hbs-diesel.com
Telefoon: 06 - 575 39 833
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vet bij buitengland 25 dec 2016 19:17 #794619

  • Aad77
  • Aad77's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 735
Waarschijnlijk is de schroefaskoker in het schip gelast en het buitenlager er tegenaan gebout.
Zolang er geen water naar binnen lekt, en er vet in het buitenlager komt is niets om je druk over te maken en zou ik alles rustig laten zitten: waar vet zit is geen roest, en dat beetje vet wat eruit komt maakt ook niets uit, de rest gaat via het lager ook naar buiten...

Aad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vet bij buitengland 28 dec 2016 07:26 #795072

  • dolder
  • dolder's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1031
Dank voor de respons en de adviezen. Prettig om te weten dat ik er nog wel even mee door kan blijven varen.
Ik ga t goed in de gaten houden en hopen dat t niet heel veel erger wordt.

Groet,
Dolser
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.109 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl