Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: X-rail Pfeiffer geschikt

X-rail Pfeiffer geschikt 05 dec 2016 20:48 #789801

Ik ben op zoek naar een nieuwe grootschoot overloop en liep aan tegen de X-rail en slede van Pfeiffer 19x20 mm Zou deze geschikt zijn voor mijn Marieholm IF ?Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Paul
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

X-rail Pfeiffer geschikt 05 dec 2016 21:09 #789810

Het lijkt mij een gewone genuarail. Zitten ook gaten in voor de sledestopper.
Zou op de overloop zeker een vertraagde kar zetten.

Heb op mijn IF een harken overloop systeem.
Sail now, work later!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

X-rail Pfeiffer geschikt 05 dec 2016 21:20 #789812

Vertraging zit al aan de grootschoot,maar is ook als slede met blokken te krijgen en stoppergaten zitten er ook in.
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 05 dec 2016 21:22 door paul steg.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

X-rail Pfeiffer geschikt 05 dec 2016 21:26 #789814

  • Minim
  • Minim's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 734
paul steg schreef :
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Ik heb eenzelfde oude traveller kar van wijlen Minim I (waarschip kwarttonner) nu tot volle tevredenheid in gebruik op mijn Jouet Calife (7 meter, 1300 kg oid). Een langere rail gekocht.
Is een system 1 traveller, volgens Pfeiffer voor boten tot 6,5 meter, 500 KG werklast.
Voldoet mij prima voor toerzeilen.
(Geen genuarail, iFolkboot)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

X-rail Pfeiffer geschikt 05 dec 2016 21:35 #789818

paul steg schreef :
Vertraging zit al aan de grootschoot,maar is ook als slede met blokken te krijgen en stoppergaten zitten er ook in.

Ik bedoel niet de grootschoot vertraging, maar een vertraging op de overloopkar.

@minim , oke geen genuarail dus :)
Sail now, work later!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

X-rail Pfeiffer geschikt 05 dec 2016 22:14 #789829

@ paul steg,

Zie zojuist geplaatste advertentie van forumlid zeekraal.
Sail now, work later!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

X-rail Pfeiffer geschikt 05 dec 2016 22:51 #789837

  • hscharft
  • hscharft's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2304
heb hier nog een Harken set liggen.
Moeten alleen nieuwe kogels in verder is ie volgens mij helemaal ok.
Is dezelfde rail als die ik op mijn Dynamic 2000 heb zitten dus lijkt me voor de IF ook mans genoeg.

Mocht je er eventueel belang bij hebben deze heb ik ook nog.


groeten Harm Scharft
Schipper Ex Multiplex

members.home.nl/hrscharft
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

X-rail Pfeiffer geschikt 06 dec 2016 22:09 #790023

Is nieuwe kogels plaatsen een lastige klus? Heb je evntueel foto,s van de harken?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

X-rail Pfeiffer geschikt 06 dec 2016 22:21 #790025

  • hscharft
  • hscharft's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2304
heb zo gauw geen foto's bij de hand. Nieuwe kogeltjes plaatsen is niet lastig meer een kwestie van ze er in gieten.

Als je het wagentje half op de rail schuift kun je ze er zo bij tussen laten vallen. Naarmate de kogelgroef voller word de wagen steeds een beetje verder op de rail schuiven. De laatste 1 of twee kogeltjes is een beetje een uitdaging maar op zich valt het mee.
groeten Harm Scharft
Schipper Ex Multiplex

members.home.nl/hrscharft
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

X-rail Pfeiffer geschikt 07 dec 2016 16:59 #790177

  • hscharft
  • hscharft's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2304
Bij deze ook nog een paar plaatjes van de overloop.




groeten Harm Scharft
Schipper Ex Multiplex

members.home.nl/hrscharft
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

X-rail Pfeiffer geschikt 07 dec 2016 22:38 #790235

Ik ga even meten wat ik aan lengte en breedte nodig heb en dan kom ik bij je terug.Ook geinteresserd in de lier,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.135 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl