Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Winterklaar toilet op de wal

Winterklaar toilet op de wal 19 nov 2016 17:18 #785675

  • huho
  • huho's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 571
Mijn bootje staat sinds gisteren op de wal. Ik weet niet of ik mijn toilet (twist and lock met toevoer- en afvoer leiding) goed winterklaar heb gemaakt. Ik heb op de wal het toilet goed doorgepompt (in en uit), vervolgens antivries in de pot gedaan en nogmaals uitgepompt. Daarna de afsluiters dichtgedraaid. Is dat afdoende met het oog op vorst? Kan ik de afsluiters niet beter open laten staan, omdat de boot op de wal staat? Moet ik de toevoerleiding op de een of andere manier van antivries voorzien? Bvd voor reacties.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterklaar toilet op de wal 19 nov 2016 17:35 #785681

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
huho schreef :
Mijn bootje staat sinds gisteren op de wal. Ik weet niet of ik mijn toilet (twist and lock met toevoer- en afvoer leiding) goed winterklaar heb gemaakt. Ik heb op de wal het toilet goed doorgepompt (in en uit), vervolgens antivries in de pot gedaan en nogmaals uitgepompt. Daarna de afsluiters dichtgedraaid. Is dat afdoende met het oog op vorst? Kan ik de afsluiters niet beter open laten staan, omdat de boot op de wal staat? Moet ik de toevoerleiding op de een of andere manier van antivries voorzien? Bvd voor reacties.

Prima gedaan,laat afsluiters maar open staan.
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterklaar toilet op de wal 19 nov 2016 18:16 #785697

het beste is dat je door de aanzuigslang los te maken en AV oppompen en dus door de pomp aangezogen wordt.
Dan weet je zeker dat de pompbehuizing ook AV bevat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterklaar toilet op de wal 20 nov 2016 09:49 #785817

  • huho
  • huho's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 571
@koentje63: dus het uitpompen van wat antivries alleen is niet afdoende om de pomp vorstvrij te houden. Daarvoor moet ik toch de aanzuigslang losmaken en AV inpompen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterklaar toilet op de wal 20 nov 2016 09:55 #785822

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Als je 'm lang genoeg doorpompt dat het water eruit is, lijkt me dat het rest deel niet voor schade kan zorgen. Misschien beetje babyolie erin om het rubber soepel te houden.
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterklaar toilet op de wal 20 nov 2016 10:29 #785833

  • Ekke
  • Ekke's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1109
Dat zal er misschien ook van afhangen hoe lang je slangen zijn.
Ik krijg slang en pomphuis nooit helemaal leeg en moet echt de aanvoerslang loskoppelen en leegmaken en wat antivries er in.
Die plastic pompstukjes zijn best duur en het is ook een %$#@-klusje om het open te maken en te repareren, best de moeite waard dus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winterklaar toilet op de wal 20 nov 2016 11:25 #785863

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4494
Op de wal - alle kogelkranen half open.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.119 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl