'Lekker' krabben met zo'n gele krabber aan de stofzuiger en een zeiltje eronder. Koffie en mopperen helpen enorm bij de voortgang. Wanneer je de scherpe hoekjes afslijpt van de krabber schijnt dat goed te helpen tegen krassen in de gelcoat, want dat gaat anders gebeuren als je moe wordt, had ik wel eerder willemn weten.
Dan mooi glad schuren met een goede excenter aan die zelfde schuurmachine. Zo'n schuimrubber plankje is wel handig voor je knieen.
Heb je zo'n mooi stofkapje, dan blijk je de antifauling ook nauwelijks uit je oren, haar en nagels vandaan te kunnen krijgen

En vervolgens natuurlijk je grenzen verleggen, ergste eraf > glad > aalglad > epoxy > romp ook maar schuren en schilderen > dek en opbouw dan ook meteen maar > wel even vragen als je meteen aan de boot van de buren wil beginnen....
Een bandschuurmachine graaft zich in in je gelcoat, te zwaar om goed te sturen, maar als je toch met plamuur epoxy en allerlei lagen aan de gang gaat kun je het wagen.
Ik heb m met matemgebruikt voor het wegschuren van craquelee en taaie teer-achtige lagen die op sommige plakken zaten