Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: plastimo kompas geeft maar weinig licht !

plastimo kompas geeft maar weinig licht ! 15 nov 2016 20:26 #784573

  • peter1
  • peter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6155
kompas is er uitgesleutelt en meteen even getest en in het donker brand er wel een lampje, maar de schaalverlichting die is niet te zien, er zit exact 1 lampje in.

merk plastimo.












Zit er zowiezo aan te denken om er ledjes in te monteren, maar volgens mij horen er twee in te zitten, want dit is veels te zwak.

er zit maar een 12 volt lampje onder in gemonteerd en die brand wel maar verlicht enkel de helling strepen zeg maar en niet de schaalverdeling
Ik ben de storm, en de windstilte.
Laatst bewerkt: 15 nov 2016 20:36 door peter1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

plastimo kompas geeft maar weinig licht ! 15 nov 2016 20:35 #784576

Het lijkt helemaal zoals het hoort. Maar misschien is het lampje wat zwak geworden.
Ik ben heel tevreden met mijn Winner
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

plastimo kompas geeft maar weinig licht ! 15 nov 2016 20:36 #784577

Je hoeft er geen krant bij te kunnen lezen :dry: 's avonds en bij nacht heb je echt niet veel nodig, ik zou het mooi zo laten
Schippert niet meer met de Windfall
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

plastimo kompas geeft maar weinig licht ! 15 nov 2016 20:38 #784578

  • peter1
  • peter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6155
in het donker is de schaalverlichting niet af te lezen. is absoluut te donker, lamppje zelf geeft maar heel weinig licht, ik ben ondertussen aan het spelen met een zaklampje, en dan is ie wel helder.
het zou best kunnen dat het lampje maar 10% licht geeft van wat is zou moeten doen

dan is ie volgens mij perfect verlicht, volgens mij hoort het ook zo met 1 lampje, ik zie niets wat er op wijst dat er nog eentje ergens heeft gezeten.
Ik ben de storm, en de windstilte.
Laatst bewerkt: 15 nov 2016 20:51 door peter1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

plastimo kompas geeft maar weinig licht ! 15 nov 2016 20:43 #784579

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6155
klein ledje erin met een weerstandje, moet kunnen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

plastimo kompas geeft maar weinig licht ! 15 nov 2016 20:52 #784583

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
Vreemd, in mijn plastimo kompas zitten er lampjes op 2 plaatsen.
Eentje net als hier onderaan.

En een hele resum in de ring die op de eerste foto nog half te zien is bovenaan.
In die ring zitten op regelmatige afstand lampje verdeeld, van buiten weet ik niet hoeveel, maar ik schat toch een stuk op 10.
Deze lampjes zaten op dezelfde aansluiting als de lampjes onderaan.
Als ik volgende keer aan boord ga, en ik er aan denk, maak ik er wel een foto van.

Helaas zijn ze niet aangesloten dus kan ik ook niet vertellen of de de schaal voldende verlichten om deze bruikbaar te maken s'nachts, maar dat zal toch wel ? !

Ook ik ga die ooit eens vervangen door led's
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

plastimo kompas geeft maar weinig licht ! 15 nov 2016 21:11 #784588

3 Jaar terug een Plastimo 130 gekocht - deze had toen 2 ledjes...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

plastimo kompas geeft maar weinig licht ! 15 nov 2016 21:14 #784590

  • peter1
  • peter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6155
deze is heel oud ! al ziet ie er wel goed uit ! ik ff een proefje gedaan en ik ga er meerdere ledjes in zetten.

hier heb ik het lamoje aan de zijkant ter hoiogte van de schaalverdeling geplaats, en whalla voor een deel is ie wel goed zo, al moet het lanje iets onder rand vanwege spiegeling die je nu wel ziet, ik weet wat ik ga doen
zal een fotootje plaatsen hier als ie klaar is

Ik ben de storm, en de windstilte.
Laatst bewerkt: 15 nov 2016 21:16 door peter1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

plastimo kompas geeft maar weinig licht ! 16 nov 2016 14:41 #784741

Hier ook zo'n plastimo met nu een wit mini-ledje (en weerstandje natuurlijk) er in. Wel een dimmertje erbij want het is al snel teveel.
Heb er nog heel veel liggen, wil er best eentje aan je opsturen hoor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

plastimo kompas geeft maar weinig licht ! 16 nov 2016 18:26 #784797

  • peter1
  • peter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6155
je bedoeld een ledje opsturen ! oke dank je wel voor het aanbod, ondertussen is de klus geklaard
rare situatie ik heb zoals het was het lampje vervangen door een led, zelfs doorgegaan naar 3 leds
en nog steeds geen goede schaal verlichting, tot dat ik op het idee kwam het ledje niet onder in het kompas te monteren maar boven de schaalverlichting, zodat deze van bovenaf wordt verlicht en zowaar een enorm verschil, ik heb er twee geplaatst en perfect heel raar dat het zoals het was dus niet werkte
maar het werkt nu wel en daar gaat het om, de stroomsterkte is nu maar 14 ma dus heel erg weinig, maar licht zat zo als het teveel is dat kan er nog een weerstandje tussen, maar zo te zien is de lichtsterkte prima.









alweereengijp schreef :
Hier ook zo'n plastimo met nu een wit mini-ledje (en weerstandje natuurlijk) er in. Wel een dimmertje erbij want het is al snel teveel.
Heb er nog heel veel liggen, wil er best eentje aan je opsturen hoor.
Ik ben de storm, en de windstilte.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

plastimo kompas geeft maar weinig licht ! 16 nov 2016 18:47 #784804

Het kompas was ondersteboven gemonteerd dus!
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

plastimo kompas geeft maar weinig licht ! 16 nov 2016 19:13 #784809

  • peter1
  • peter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6155
Nee de verdeling met de streepjes van de helling zat onder, en dat is net zo als bij het andere kompas.
heb ik ook ff aan zitten denken volgens mij zat het lampje verkeerd gemonteerd ofzo !
geen idee, maar is ook niet zo van belang meer ! energie zat in gestoken ! als ie het nu de komende 30 jaar doet is het wel goed


It Paradyske schreef :
Het kompas was ondersteboven gemonteerd dus!
Ik ben de storm, en de windstilte.
Laatst bewerkt: 16 nov 2016 19:23 door peter1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.135 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl