Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Lek Suunto kompas

Lek Suunto kompas 29 okt 2016 20:38 #779652

  • Baltic
  • Baltic's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 77
Bestaat er een revisiesetje voor een Suuntokompas? Geheel leeggelopen, zal de membraan wel zijn.
Weet iemand een adres?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lek Suunto kompas 29 okt 2016 20:45 #779653

  • omega
  • omega's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2465
Om welk type kompas gaat het ?
Ik heb zelf de C95 opnieuw gevuld met kleurloze lampenolie en weer lekvrij afgedicht.

Grt Hans
Jouet Sheriff "TinTin"
www.virtualware.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lek Suunto kompas 29 okt 2016 21:35 #779666

  • Baltic
  • Baltic's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 77
het is een kompas op een stuurstand.
vandaag gevuld met 30 cc lampolie als proef, liep er vrijwel gelijk uit.

groet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lek Suunto kompas 30 okt 2016 05:29 #779684

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5080
Suunto is gestopt met het maken van scheepskompassen. Je kunt rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice in Finland. Bij ons ging de verlichting kapot. Als ze de onderdelen nog hebben sturen ze die gewoon op. In ons geval zonder kosten in rekening te brengen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lek Suunto kompas 30 okt 2016 10:22 #779755

  • Baltic
  • Baltic's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 77
Dank voor de tip.
Om de firma van de juiste specs te voorzien zal ik toch het membraan eruit moeten krijgen.
Ik kijk nu tegen de lege bodem aan met 2 gaatjes, daaronder zit het membraan, maar hoe de rest te demonteren?
Het lijkt wel een gegoten geheel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lek Suunto kompas 30 okt 2016 11:07 #779770

  • omega
  • omega's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2465
De C95 bestaat uit 2 helften die op elkaar geklemd zijn.
Met wat prutswerk zijn deze helften van elkaar af te halen.
Ergens aan de zijkant van het doorzichtige deel zit een gaatje met een klein schroefje en een rubber ringetje dat bij mij iets losgegaan was, dus beetje lek.
Dat gaatje heb ik gebruikt om het kompas weer te vullen met een injectiespuit en de laatste luchtbellen weg te halen.

Grt Hans


Jouet Sheriff "TinTin"
www.virtualware.nl
Laatst bewerkt: 30 okt 2016 11:08 door omega.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lek Suunto kompas 30 okt 2016 11:20 #779777

  • Baltic
  • Baltic's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 77
merci, maar zover als op de foto ben ik nu.
als je de as met de roos verwijdert kijk je op de bodem met de 2 gaatjes.
Het gaat me om het onderste gedeelte, hoe dat te scheiden zodat ik bij de membraan kom?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lek Suunto kompas 30 okt 2016 22:08 #779991

  • omega
  • omega's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2465
Tja, dat weet ik eigenlijk niet.
Het lek zat niet in de bodem dus ik heb daar niet verder naar gekeken.
Oude olie zoveel mogelijk eruit gehaald en met nieuwe olie gevuld.

Grt Hans
Jouet Sheriff "TinTin"
www.virtualware.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lek Suunto kompas 31 okt 2016 10:46 #780099

Lamp olie kan het rubber oplossen. Dat is bij mij in het verleden gebeurd.Ik adviseer white spirit ( terpentine)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.114 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl