Allen, Hartelijk dank voor jullie reacties. Dus de boot zal er hoe dan ook uit moeten om de onderkant te bekijken. Maar mijn specifieke vraag is waar ik dan precies naar moet kijken bij het kiel ophaalsysteem? Wie heeft ervaringen met de zwakke plekken van dit systeem? Het gewicht van de kiel is ca 420 kg. Dat is ongeveer net zo zwaar als een hele valk of Sailhorse. Tevens zal de boot al een jaar of 35 oud zijn. Toch lees ik nergens over problemen over dit systeem. Bij Etaps lees ik dat overigens wel. Het ophaal systeem moet wel werken ivm een ondieper kanaaltje waar de boot doorheen moet om bij een dieper meer te komen. Dus vastzetten is geen optie.
Overigens is de boot al zo lang niet onderhouden dat de houten latten aan de boevenkant (ik weet niet hoe deze heten) volledig zijn weggerot.
Maar ik blijf het een hele mooie boot vinden om te zien!
sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=5080