Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: buiskap lekt

buiskap lekt 17 juni 2016 09:22 #745831

Mijn buiskap van katoen/polyester lekt op enkele naden, die zijn recentelijk al eens opnieuw gestikt, maar als ik de buiskap mooi strak zet kijk ik door de gaatjes van het stiksel. ik vermoed dat inspuiten met wat dan ook niet veel helpt, wellcit is het beter op de naden een soort cover te laten aanbrengen. heeft iemand ervaring met dit probleem en hoe opgelost?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

buiskap lekt 17 juni 2016 09:26 #745832

  • @jasper
  • @jasper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1022
Klinkt alsof er een te grote naald is gebruikt of teveel draadspanning

Qua oplossing geen idee
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

buiskap lekt 17 juni 2016 09:36 #745836

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Het is natuurlijk een beetje afhankelijk van de staat en de ouderdom van de buiskap of je het wilt, maar ik heb bij onze vorige buiskap spinnakertape geplakt over de te ruim geworden naden en die tape met een dunne draad weer afgestikt. Daarmee kun je het seizoen wel uitzingen.
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

buiskap lekt 17 juni 2016 10:18 #745847

  • Knar
  • Knar's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2044
Ik heb in een soortgelijke situatie - ook mijn (bejaarde) kap lekte en ook ik zag bij strakke kap en felle zon die gaatjes - goede ervaringen met Ultramar Sprayhood protector.

Dick
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

buiskap lekt 17 juni 2016 10:51 #745855

Als je dan gaat stikken gebruik dan speciaal garen voor katoenen tentdoek wat uit kan zetten, dan blijven die gaatjes dicht.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

buiskap lekt 17 juni 2016 11:15 #745866

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6130
opnieuw laten stikken door de bestaande gaatjes met het juiste garen zal het probleem zeer waarschijnlijk verhelpen. Kost je een paar tientjes bij een expert.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

buiskap lekt 17 juni 2016 12:30 #745890

  • Borg
  • Borg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 386
Er bestaat een oplossing voor, is speciaal tegen lekkende naden. Kan even niet op de naam/het merk komen, maar ik heb het aan boord. Zit in een flesje met een kunststof kwastje op de opening waarmee je dus de naden kan insmeren.
Zal kijken of ik het dit weekend kan vinden.
Google even op "naaddichter" en je krijgt verschillende opties. Dat spul van mij zie ik er alleen zo gauw niet bij staan.
Laatst bewerkt: 17 juni 2016 12:35 door Borg.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

buiskap lekt 17 juni 2016 13:17 #745913

  • dehler
  • dehler's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4103
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

buiskap lekt 17 juni 2016 13:27 #745917

  • H2O
  • H2O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1303
@Borg: Seam sealer. Gebruikten we vroeger voor de tent en werkte prima.
www.bol.com/nl/p/stimex-seamse...119-9200000039427008

Jeroen.
Laatst bewerkt: 17 juni 2016 13:29 door H2O.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

buiskap lekt 17 juni 2016 14:38 #745936

Borg schreef :
Er bestaat een oplossing voor, is speciaal tegen lekkende naden. Kan even niet op de naam/het merk komen, maar ik heb het aan boord. Zit in een flesje met een kunststof kwastje op de opening waarmee je dus de naden kan insmeren.
Zal kijken of ik het dit weekend kan vinden.
Google even op "naaddichter" en je krijgt verschillende opties. Dat spul van mij zie ik er alleen zo gauw niet bij staan.

Je bedoelt zeker Captain Tollyes creeping crack cure ?
Ja , heet echt zo en bestaat al minstens 50 jaar.
www.wagenaarwatersport.nl/capt...ping-crack-cure.html
Maar of dat ook bij naden werkt weet ik niet.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

buiskap lekt 17 juni 2016 14:59 #745944

  • H2O
  • H2O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1303
(Sorry, dubbele post)
Laatst bewerkt: 17 juni 2016 15:01 door H2O.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

buiskap lekt 17 juni 2016 15:00 #745945

  • H2O
  • H2O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1303
Yellow Boat schreef :
Borg schreef :
Er bestaat een oplossing voor, is speciaal tegen lekkende naden. Kan even niet op de naam/het merk komen, maar ik heb het aan boord. Zit in een flesje met een kunststof kwastje op de opening waarmee je dus de naden kan insmeren.
Zal kijken of ik het dit weekend kan vinden.
Google even op "naaddichter" en je krijgt verschillende opties. Dat spul van mij zie ik er alleen zo gauw niet bij staan.

Je bedoelt zeker Captain Tollyes creeping crack cure ?
Ja , heet echt zo en bestaat al minstens 50 jaar.
www.wagenaarwatersport.nl/capt...ping-crack-cure.html
Maar of dat ook bij naden werkt weet ik niet.
Ad
Denk het niet Ad. SeamSealer (met kwastje) werkt echt beter.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

buiskap lekt 17 juni 2016 15:22 #745953

Paraffine werkt ook
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

buiskap lekt 17 juni 2016 17:47 #745970

  • Borg
  • Borg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 386
Yellow Boat schreef :
Borg schreef :
Er bestaat een oplossing voor, is speciaal tegen lekkende naden. Kan even niet op de naam/het merk komen, maar ik heb het aan boord. Zit in een flesje met een kunststof kwastje op de opening waarmee je dus de naden kan insmeren.
Zal kijken of ik het dit weekend kan vinden.
Google even op "naaddichter" en je krijgt verschillende opties. Dat spul van mij zie ik er alleen zo gauw niet bij staan.

Je bedoelt zeker Captain Tollyes creeping crack cure ?
Ja , heet echt zo en bestaat al minstens 50 jaar.
www.wagenaarwatersport.nl/capt...ping-crack-cure.html
Maar of dat ook bij naden werkt weet ik niet.
Ad

Nee, dat ken ik ook, maar dat bedoel ik zeer zeker niet, zit ook geen kwastje aan de top.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

buiskap lekt 18 juni 2016 06:00 #746037

  • FKZ
  • FKZ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1254
Loop een goede buitensport zaak binnen. Die hebben vaak sprays om tenten weer waterdichte te maken. Vaak op basis van een wax opgelost in het een of ander. Vaak of voor de naden of complete tent doeken. Heb daarna nog jaren "droog" gekampeerd tijdens zeil evenementen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

buiskap lekt 18 juni 2016 06:32 #746040

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Op mijn vorige buiskap heb ik dit gebruikt:

www.compass24.nl/verf-onderhou...r?ffRefKey=zPRJoPVTR

Na gebruik zie je een laagje wat eruit ziet als velpon oid.
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

buiskap lekt 19 juni 2016 09:08 #746278

Iedereen veel dank voor de verschillende ideeen. Ik zal eerst eens met de zeilmaker overleggen wat een goede oplossing is. De buiskap is 11 jaar uit en verder in goede staat. wel heb ik een keer nieuwe ramen er in laten zetten en een paar naden laten overstikken, ook op de plek waar het nu lekt. wellicht is er een te dikke draad gebruikt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.149 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl