Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Lengte Coax kabel

Lengte Coax kabel 06 juni 2016 11:47 #742570

Ik heb een V tronix marifoon antenne welke boven in de mast gemonteerd gaat worden. Ik heb 20 m coax tot mijn beschikking, maar heb dat lang niet nodig. Moet voor het beste signaal de kabel zo passend mogelijk gemonteerd worden voor de meest optimale werking of kan er wat marge genomen worden?(zodat er later wat speling kan zijn met bijv het verplaatsen van apparatuur...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lengte Coax kabel 06 juni 2016 11:56 #742574

je kan beter wat lengte houden dan later eventueel moeten verlengen met connectoren.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lengte Coax kabel 06 juni 2016 11:57 #742575

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Ik heb ook een kleine overlengte. Voor als ik er ooit een nieuwe connector op moet zetten oid.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lengte Coax kabel 06 juni 2016 12:25 #742593

Top, dank voor de tips! Gaan we vanavond maar eens aan de slag. Aan het weer zal het in ieder geval niet liggen! :woohoo:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lengte Coax kabel 06 juni 2016 12:27 #742594

En weet je zeker dat het een V-tronix moet worden? Als WadnWind het hoort.....
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lengte Coax kabel 06 juni 2016 12:27 #742595

en vooral rustig blijven, zodat er geen zweetdruppeltjes inwateren in je coax.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lengte Coax kabel 06 juni 2016 12:28 #742597

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
En RG 58?
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lengte Coax kabel 06 juni 2016 12:44 #742600

  • Apae
  • Apae's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6878
Heb je zo'n setje met 20 meter vast aangemonteerde RG-58 kabel?
Dan is een klein beetje overlengte wel handig om bovengenoemde reden, maar als je een flink aantal meters overhebt, kunnen die er beter af vanwege de matige kabel.
Natuurlijk kan je, als je je uberhaupt zorgen maakt over de signaalkwaliteit, maar beter een goede kabel en antenne aanschaffen, en dit spul als noodantenne achter de hand houden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lengte Coax kabel 06 juni 2016 21:38 #742842

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32545
Baasklusje schreef :
En weet je zeker dat het een V-tronix moet worden? Als WadnWind het hoort.....

Aha, gespot!
V-tronix is garantie voor zwendel.
Ik heb je antenne nog steeds! Als ik fotos hier neerzet wil nooit meer iemand een V-tronix.
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lengte Coax kabel 06 juni 2016 22:24 #742875

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Of om het wat anders te verwoorden Niels, als je toch moeite gaat doen om een antenne en kabel te monteren kan je maar beter wat betere spulletjes kiezen om teleurstellingen achteraf te voorkomen.

Goede VHF antennes zijn bijvoorbeeld de Metz RVS spriet of de Celmar0-1 antennes. Goede coaxkabel is bijvoorbeeld de Aircell7 of de wat dunnere H-155 coaxkabel. Als je dan ook nog de connectoren pakt zoals hier beschreven zijn krijg je een antenne waarop niets aan te merken is. Dat merk je in je ontvangst en zendbereik, maar ook dat je antenne veel langer mee gaat.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Laatst bewerkt: 06 juni 2016 22:30 door ilCigno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lengte Coax kabel 07 juni 2016 06:39 #742897

  • martinw
  • martinw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2718
Afgelopen winter de coaxkabel in de mast vervangen door Celmar0-1 antenne en H155 coaxkabel plus uiteraard de goede connectoren. Alleen dus het mastgedeelte, want binnen zou ik nogal wat moeten slopen om het te vervangen(is nu rg58)
Ontvangst is nu veel beter, echt heerlijk. Gek genoeg blijft er ruis bij de ontvangst van cmij op kanaal 1 als ik in de compagnieshaven lig. Elders geen last. Hoe zou dat kunnen. cmij zegt mij prima te ontvangen, inclusief atis.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Lengte Coax kabel 07 juni 2016 07:04 #742907

  • PvdE
  • PvdE's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 491
WADnWIND schreef :
Baasklusje schreef :
En weet je zeker dat het een V-tronix moet worden? Als WadnWind het hoort.....

Aha, gespot!
V-tronix is garantie voor zwendel.
Ik heb je antenne nog steeds! Als ik fotos hier neerzet wil nooit meer iemand een V-tronix.

Wil hier toch even op reageren. Over het kwaliteitsverschil van antennes laat ik me niet uit, dat zal vast wel zo zijn. Alle waar naar zijn geld....
Maar ik had zelf enige tijd geleden wat twijfels over mijn antenne, belde Shakespeare/Vtronix er over, en kreeg per ommegaande een nieuwe gratis toegestuurd. En dat voor een antenne waar de garantie al jaren van voorbij was. Plusje, zou ik zeggen.
Elisabeth - Kolibri 660 - Marina Numansdorp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.140 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl