Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Raam rubbers

Raam rubbers 29 mei 2016 08:55 #739720

  • Avalon
  • Avalon's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 700
Ik heb een Westerly Centaur en heb lichte lekkage bij mijn ramen.

Het rubber is ook hard en uitgedroogt, en staat open, dus is het ook niet verwonderlijk dat er wat water binnenkomt.

Ik wil deze even vernieuwen, weet iemand een adresje waar ik nieuwe kan halen.

Eventuele adviezen zijn ook welkom
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Raam rubbers 29 mei 2016 09:06 #739727

  • Apae
  • Apae's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6878
Dat spul heet peesrubber: als je daarop googelt kom je wel een adres in de buurt tegen.
Een goed gesorteerde watersportwinkel met technische inslag kan het ongetwijfeld ook voor je bestellen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Raam rubbers 29 mei 2016 09:19 #739737

  • Avalon
  • Avalon's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 700
Denk dat ik het eerst moet demonteren zodat ik een voorbeeld heb, er zullen zeker meerdere types zijn
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Raam rubbers 29 mei 2016 10:24 #739759

Inderoos schreef :
Denk dat ik het eerst moet demonteren zodat ik een voorbeeld heb, er zullen zeker meerdere types zijn

Die zijn er zeker , afhankelijk van de dikte van zowel je ruit als van de wand van de opbouw .
Beste is om te kijken bij bedrijven die caravan en camper onderdelen verkopen of bijv. hier:
scheepsbeglazing.nl/scheepsramen/pees-raamrubbers/
Je hebt trouwens ook nog nieuwe pezen nodig en een peestrekker is eigenlijk ook vereist.
Overigens staan er op YT vast wel filmpjes hoe je die rubbers moet aanbrengen want dat is nog best lastig.

Ik zou eventueel ook eens nadenken over de aanschaf van "echte" scheepsramen of opgelijmde/geschroefde ruiten want die in peesrubber gevat zijn , in ieder geval op zee, niet echt veilig omdat ze vrij makkelijk door een overkomende golf uit de sponning gedrukt kunnen worden.
Ad
Laatst bewerkt: 29 mei 2016 10:25 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Raam rubbers 29 mei 2016 12:11 #739797

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
bij belangstelling ,ik heb een peestrekker te leen
ton mitz
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Raam rubbers 29 mei 2016 14:46 #739849

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32538
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Raam rubbers 30 mei 2016 07:30 #740121

  • Vronsky
  • Vronsky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 361
Ik moet ook de versleten rubbers van 2 kleine kunststof ramen (ca. 50x20cm) vervangen.

Wat mag dit zo kosten als ik 't laat doen ??

THANKS,
V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.119 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl