Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Verstopping of sabotage ?

Verstopping of sabotage ? 16 mei 2016 20:14 #735684

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3591
Vraag: kan een afvoer verstoppen zoals hieronder beschreven of heeft een grapjas de boel gesaboteerd tijdens afwezigheid ?

Na een dagje droog gelegen te hebben op het Groene Strand bleek later de doorvoer van het achterste toilet verstopt. (en wel zo dicht dat er niets meer door kwam, maar de toiletpomp begon te lekken en het vuilwater naar de vuilwatertank verdween.

De boel gedemonteerd en uiteindelijk bij de afsluiter zelf uitgekomen.

Aan de droge kant van de afsluiter zat alleen wat urinesteen, maar aan de natte kant zat een prop papier (toiletpapier?) die de boel helemaal afsloot. Het papier zat in de doorvoer vanaf de huid van het schip tot aan de kogel van de afsluiter, over een lengte van ongeveer 10 centimeter.

Nu zou ik zo'n verstopping veel vroeger in de leiding verwachten (bij de terugslagklep halverwege de leiding, of voor de kogel van de afsluiter maar niet alleen achter de afsluiter.

Heeft iemand wel eens meegemaakt dat een verstopping achter de afsluiter optreedt?

Zo niet, dan gelijk een waarschuwing dat er dus kennelijk mensen zijn die het leuk vinden iets in je doorvoer te proppen als je bij je boot weg bent. Ik ga dit iig wel controleren voortaan bij terugkomst aan boord, want nu was het een vieze klus inclusief het verwijderen van de afsluiter en ontstoppen van de doorvoer terwijl de boot in het water lag, ook niet echt mijn hobby.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 16 mei 2016 21:59 #735713

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4494
Er is vast een gefrustreerde handhaver langsgekomen die eindelijk zo'n droogliggende illegale lozer een lesje leert.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 05:59 #735732

  • vanpupi
  • vanpupi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1754
lijkt me toch gek om het NA de afsluiter te krijgen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 06:08 #735733

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6155
liggen op het groene strand en toilet gebruiken is misschien niet de handigste combinatie...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 06:25 #735736

CeesS schreef :
Er is vast een gefrustreerde handhaver langsgekomen die eindelijk zo'n droogliggende illegale lozer een lesje leert.

mag hij nog blij zijn dat ze papier hebben gebruikt en geen pur schuim :evil: :evil: :evil:
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 06:29 #735737

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3591
HPV schreef :
liggen op het groene strand en toilet gebruiken is misschien niet de handigste combinatie...

Dat staat toch ook nergens ? NA op het groene strand gelegen te hebben blijkt de afsluiter verstopt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 06:49 #735742

  • mgbgt1975
  • mgbgt1975's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6605
Ach ja, milieu gekkies. Hebben wel vaker de illusie dat hun gelijk alle middelen heiligt.
mgbgt1975 nog steeds bekend als mgbgt1975
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 07:31 #735749

  • Cat-36
  • Cat-36's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1584
Wat voor papier was t?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 07:40 #735751

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3591
Cat-36 schreef :
Wat voor papier was t?

Schone (als in niet poepbruin zoals voor de afsluiter :) ) zachte pulp, leek op toiletpapier zoals ook een wc rol eruit ziet die in het water is gevallen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 08:08 #735759

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6155
holrobert schreef :
HPV schreef :
liggen op het groene strand en toilet gebruiken is misschien niet de handigste combinatie...

Dat staat toch ook nergens ? NA op het groene strand gelegen te hebben blijkt de afsluiter verstopt.

na > blijkt
Dus mag je concluderen dat het probleem tijdens het op het strand liggen is ontstaan...
Hoeft niet, kan wel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 08:49 #735766

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3591
HPV schreef :
na > blijkt
Dus mag je concluderen dat het probleem tijdens het op het strand liggen is ontstaan...
Hoeft niet, kan wel

Nou voor de duidelijkheid dan:

Op het Groene Strand is niet naar buiten geloost (wij zijn trouwens niet de braafste van de klas, maar er zijn grenzen dus als de boot droog ligt ga je niet, of je gebruikt de vuilwatertank). Pas een dag later bleek de verstopping toen er geprobeerd werd naar buiten te pompen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 08:50 #735767

Al het afsluitergat op het zand lag en iemand gebruikt het toilet, kan het zijn dat de vloeibare delen het zand intrekken en het papier achterblijft...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 08:55 #735769

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3591
boarderbas schreef :
Al het afsluitergat op het zand lag en iemand gebruikt het toilet, kan het zijn dat de vloeibare delen het zand intrekken en het papier achterblijft...

Niet aan gedacht. Echter de doorvoer zit op de eerste gang vanaf de zandstrook, dus blijft ruim (centimeter of 30) vrij van de bodem.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 09:06 #735771

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4494
Het soort toiletpapier is van invloed op de doorstroming : 1- of hooguit 2-laags papier wordt al in de pomp vermalen tot nauwelijks herkenbare flarden.
Andere vraag : kan je vuilwatertank ook lozen via de 'direkte' verbinding tussen toilet en huiddoorvoer ? In dat geval kan papier in de tank zijn samengeklonterd en voor de prop in de leiding hebben gezorgd.
Voor het probleemloos legen van de vuilwatertank is het ook zaak om zo dun (zo weinig mogelijk lagen) papier te gebruiken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 09:54 #735782

Dan is er maar één logisch antwoord. "Ze" hebben het op je voorzien. Nu mag je helemaal zelf kiezen wie "Ze" zijn. Mijn voorkeur is toch Aliens, maar CIA, KGB, Skull 'n Bones, Nick & Simon, de familie Rothschild etc. is allemaal goed.
Laatst bewerkt: 17 mei 2016 09:55 door boarderbas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 10:24 #735793

boarderbas schreef :
, Nick & Simon, is allemaal goed.

En die hebben een kaartje erbij geplakt, Douwe bob was here......... :woohoo: :evil: :laugh:
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 11:23 #735814

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Enkele berichten over asielzoekers heb ik even weggehaald, dat past niet bij dit forum lijkt me.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 13:20 #735836

Dank!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 13:28 #735839

Gewoon je eigen toiletpapier. Boven water droog geworden (wind) en daardoor ook hard. Papier-mache.
Die Eilanders hebben wel wat anders te doen dan jouw afvoer te verstoppen.
Zoals Occam's Razor al eeuwen zegt, de simpelste verklaring zal het wel zijn.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 14:52 #735865

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3591
Baasklusje schreef :
Gewoon je eigen toiletpapier..... . ... de simpelste verklaring zal het wel zijn.

Daar had ik nog niet aan gedacht, dat zou zomaar kunnen. Kan me ook haast niet voorstellen dat iemand bij wijze van grap van buiten er iets in propt. Wij gooien zelf papier altijd apart weg in de prullenbak, maar kinderen vergeten dit nog wel eens.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 15:06 #735871

Ja nu is hij lekker zeg! Als de Aliens of Nick & Simon het niet hebben gedaan, het geen snode eilandbewoner is, nou dan zal het wel de schuld van de kinderen zijn?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 16:08 #735896

  • Cat-36
  • Cat-36's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1584
hahahaha het wordt steeds mooier :-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 16:09 #735897

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3591
boarderbas schreef :
Ja nu is hij lekker zeg! Als de Aliens of Nick & Simon het niet hebben gedaan, het geen snode eilandbewoner is, nou dan zal het wel de schuld van de kinderen zijn?

Tja, je moet toch iemand de schuld geven, en zanger Rinus was aan de wal :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 16:36 #735910

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Hebben Nick en Simon geen kinderen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verstopping of sabotage ? 17 mei 2016 16:44 #735914

boarderbas schreef :
Ja nu is hij lekker zeg! Als de Aliens of Nick & Simon het niet hebben gedaan, het geen snode eilandbewoner is, nou dan zal het wel de schuld van de kinderen zijn?

Zie je wel buiten het feit om dat ik al vind dat kinderen erg slecht voor het Milieu zijn, zijn het dus ook nog echte saboteurs, op sluiten dat tuig :evil:
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.165 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl