Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Nieuwe motorsteun

Nieuwe motorsteun 24 apr 2016 10:31 #728879

  • gerritv
  • gerritv's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15
Goedemiddag zeil vrienden,

Wij hebben een motorsteun gekregen waarmee we tijdens het zeilen de motor uit het water kunnen tillen.
nu hebben wij een klein issue want de maten komen niet overeen...
nu heb ik 2 oplossingen bedacht maar ben niet helemaal zeker welke de beste is.

oplossing 1:
een nieuwe mount op de nieuwe steun lassen waardoor ik de huidige gaten kan gebruiken.
ik vermoed alleen dat het geheel hierdoor minder stevig is dan nu..

oplossing 2:
de huidige gaten in de boot afdichten met de welke bekende epoxymatjes en dergelijke.
nieuwe gaten boren steun ophangen klaar...
probleem hiervan vind ik dat (ondanks dat mijn epoxy skills zich al bewezen hebben) dat ik er nooit helemaal zeker van ben dat dit op de juiste manier is afgedicht en niet een zwakke plek wordt in de boot..


ik hoor graag wat jullie als tip en tricks aanwerpen:)
fijne zondag
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe motorsteun 24 apr 2016 10:31 #728880

  • gerritv
  • gerritv's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe motorsteun 24 apr 2016 10:33 #728883

  • gerritv
  • gerritv's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe motorsteun 24 apr 2016 10:33 #728884

  • gerritv
  • gerritv's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe motorsteun 24 apr 2016 10:54 #728898

  • gerritv
  • gerritv's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15
misschien heb ik al voldoende stevigheid als ik de gaten afdicht, en zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant een contraplaat plaats waar ik vervolgens de steun op schroef..
blijft toch een dingetje gaten boren in de boot :dry:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe motorsteun 24 apr 2016 11:05 #728904

  • Petervdw
  • Petervdw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1543
GerritV,
Gaten dichtmaken en nieuwe boren. Zeker een flinke contraplaat aan de binnenkant zetten. Lijkt me het stevigst en het vlugst klaar. Succes!

Vr.groet, peter
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe motorsteun 24 apr 2016 11:06 #728905

  • Ronaldl
  • Ronaldl's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1786
aan de foto te zien lijkt de nieuwe steun langer (meer dan 2x) te zijn dan de oude. Dan wordt dus het moment op de bevestiging aan de spiegel ook 2 x zo groot. Er wordt dan dus 2x zo hard aan de bovenste 2 bouten getrokken. Ik ken de constructie van de spiegel niet, maar een contraplaat aan de binnenkant lijkt zeker aan te raden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe motorsteun 24 apr 2016 12:59 #728948

  • gerritv
  • gerritv's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15




zo ligt ze er nu bij.. (let niet op de stootrand dit is ook work in progress :P)

ik ga morgen ff naar de houthandel en dan haal ik een plaat hardhout voor zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant van de spiegel...
huidige gaten dicht ik en dan komt de nieuwe steun 2 cm hoger als ik het allemaal goed heb uitgemeten dan moet het goedkomen:)
Laatst bewerkt: 24 apr 2016 13:00 door gerritv.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe motorsteunhttp://www.zeilersfo​rum.nl/index. 24 apr 2016 14:47 #728986

  • Pylk
  • Pylk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1349
Hoi Gerrit,

Als je van karton een boormal maakt dan kun je de contraplaat gemakkelijk voorborenen het richten van de gaten in de spiegel gaat gemakkelijker als de verticale symmetrie-as ook nog op de mal aftekent.
Memme's wetterwille is silerswet!
home.deds.nl/~5a3
www.platbodemforum.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe motorsteun 25 apr 2016 12:56 #729315

  • mcdreads
  • mcdreads's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 126
Waarom gebruik je de bestaande gaten niet om je contraplaten mee vast te zetten? Hoef je niets dicht te maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuwe motorsteun 25 apr 2016 13:00 #729317

  • hscharft
  • hscharft's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2304
Als ik een heel eerlijk antwoord moet geven.....

Zet die oude motorsteun terug. Ik heb ook zo'n zelfde ophijs geval achter de boot en ik ga hem er af mikken. Wat een waardeloze gammele ophanging is dat.
groeten Harm Scharft
Schipper Ex Multiplex

members.home.nl/hrscharft
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.138 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl