Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Hangsloten

Hangsloten 29 mrt 2016 13:45 #720098

Op mijn J24 heb ik voor de kajuit en bakskisten hangsloten van Master (voorbeeld: )

Opzich een goede beveiliging, want zelfs met sleutel krijg ik ze niet/nauwelijks open. Ze kunnen kennelijk niet goed tegen weer en wind (heb geen dekzeil). Inspuiten met WD40 werkt slechts tijdelijk. Ik heb gekeken voor andere sloten, maar of ze zijn heel duur of ik twijfel of ze beter bestand zijn tegen de regen. Iemand een suggestie voor redelijk geprijsde hangsloten die wel goed blijven werken in weer en wind? Of een betere oplossing om mijn huidige sluiten gangbaar te houden?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hangsloten 29 mrt 2016 13:51 #720101

Abus heeft goede marine die wel een tijd blijven werken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hangsloten 29 mrt 2016 13:53 #720103

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9498
alweereengijp schreef :
Abus heeft goede marine die wel een tijd blijven werken.

Klopt. Had er zo om mijn buitenboordje vast te hangen gedurende de lange reis. Na 14 maanden zoute lucht nog steeds gewoon open.
Sous les pavés, la plage.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hangsloten 29 mrt 2016 13:58 #720110

Ik heb al 8 jaar (messing) Abus sloten op mijn huidige boot en ook nog veel langer op mijn vorige boten en die doen het nog prima.
Nog beter is het originele hangslotje wat destijds de PTT leverde bij hun bekende groene brievenbus . Dat doet het nu na bijna 27 jaar in weer en wind ook nog prima en dat zonder ook maar één keer te smeren.
Hangt vooral af van het gebruikte materiaal voor het binnenwerk denk ik.Ik heb ook wel "messing" sloten gezien waarvan het binnenwerk gewoon staal was. En wat dat dat met elkaar doet in een natte omgeving laat zich raden.

Maar ook die Abus sloten zijn er in verschillende uitvoeringen
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hangsloten 29 mrt 2016 14:19 #720125

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Het Abus RVS marine hangslot heb ik ook goede ervaringen mee.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hangsloten 29 mrt 2016 14:20 #720126

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10722
Heb nu 16 jaar vijf Abus sloten in gebruik met gelijke sleutels. Zeker aan boord makkelijker dan al die losse sleutels voor op elkaar lijkende sloten. 2 keer per jaar even schoonmaken en smeren.
Als je maar geniet!
Laatst bewerkt: 29 mrt 2016 14:21 door Proost.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hangsloten 29 mrt 2016 14:34 #720129

Sturgeon22 schreef :
Inspuiten met WD40 werkt slechts tijdelijk.

WD40 is (bijna) nergens goed voor en de smerende eigenschappen zijn precies 0. Wat het wél doet is zorgen dat er daarna nooit meer smeermiddel wil hechten aan metalen oppervlakken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hangsloten 29 mrt 2016 14:48 #720133

ook hier goede ervaringen (minstens zes jaar zomer en winter in weer en wind) met Abus Marine


Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hangsloten 29 mrt 2016 16:08 #720166

Jullie zullen het niet geloven, maar ik heb al sinds 2002 drie gelijksluitende slotjes van.... Plastimo! Nooit smeren, nooit WD40, altijd in weer en wind, gaan zeer soepel open en dicht.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hangsloten 29 mrt 2016 16:12 #720168

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Ik heb zo min mogelijk sloten.

Kajuitdeurtjes en startslot motor. In de bakskist zit rommel die geen dief wil hebben, waarom dan afsluiten? Slopen de heren boeven alleen maar.

Nooit smeren, nooit sleutel zoeken, nooit vergeten af te sluiten :woohoo:
Laatst bewerkt: 29 mrt 2016 16:14 door koko.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hangsloten 29 mrt 2016 16:13 #720169

  • dehler
  • dehler's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4103
Abus Marine prima sloten en werken altijd zonder smeren.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hangsloten 29 mrt 2016 17:52 #720229

  • mmaassen
  • mmaassen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 753
Inderdaad Abus marine. Al 11 jaar geen corrosie, niet smeren en werken nog prima.

Niet goedkoop, maar ik kan geen vergelijkbaar alternatief vinden voor 30 mm gelijksluitend.
Time Out - Elan 333 (2001)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hangsloten 29 mrt 2016 18:24 #720259

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6130
Sleutels en water is net zo iets als wapens en alcohol..en als je een keer je sleutels van de boot bent vergeten na 1 uur rijden naar de boot kwamen we op deze uit:

Zit er al een paar jaar op.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hangsloten 29 mrt 2016 18:33 #720265

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Wij hebben deze dus. Nog nooit iets aan hoeven doen, werkt altijd.

Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hangsloten 30 mrt 2016 06:16 #720412

Zoveel eenduidigheid in de antwoorden is zeldzaam op zeilersforum ;) . Ik ga een paar Abus hangsloten halen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hangsloten 30 mrt 2016 06:42 #720418

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1430
Ik gebruik al jaren een hangslot van toen nog hare majesteit de koningin. Ik heb dat in 1987 bij de rest van mijn PSU gekregen. Was toch eigenlijk best goed spul, want zonder smeren zit het al die tijd in weer en wind aan de bakskist. Misschien kwam het wel bij Abus vandaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.159 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl