Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: bio diesel naar 13. %

bio diesel naar 13. % 28 feb 2016 15:57 #710242

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6155
ik kreeg een mededeling onder ogen waarin stond dat per 1-1-2016 het bio diesel deel in standaard diesel is verhoogd van 7 naar 13 %.
reden temeer om premium brandstof of GTL te tanken....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

bio diesel naar 13. % 28 feb 2016 20:57 #710377

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Ik hoop echt dat dat een typefout of zo iets is. Waar kwam je dat tegen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

bio diesel naar 13. % 28 feb 2016 21:20 #710385

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6155
een van de grootste noodstroom generator leveranciers gaf dat aan. ben er geen officiele mededeling van tegen gekomen, heb er ook niet naar gezocht, maar zou me niet verbazen als het waar is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

bio diesel naar 13. % 28 feb 2016 21:47 #710391

Ik tank altijd bij een bunkerstation voor de binnenvaart. Van het voorjaar maar eens vragen of het dezelfde diesel is die aan de pomp langs de weg verkocht wordt.
Na een periode van stilte ben ik er weer...!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

bio diesel naar 13. % 28 feb 2016 22:41 #710411

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Een vluchtige search op google doet niets vermoeden in die richting, maar ik stap sowieso over op GTL.
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

bio diesel naar 13. % 28 feb 2016 23:34 #710430

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32545
Einde aan verplicht gebruik biobrandstoffen in zicht
Persbericht Milieudefensie en ActionAid

Amsterdam, 28 april 2015 – Benzine en diesel mogen nog maar 7% conventionele biobrandstoffen bevatten. Dat heeft het Europees parlement vandaag besloten [1]. Hiermee komt een einde aan de groei van biobrandstoffen die ontbossing en landroof veroorzaken. Milieudefensie en ActionAid zijn opgelucht dat er langzaam maar zeker een eind komt aan het gebruik van schadelijke biobrandstoffen.

milieudefensie.nl/nieuws/pers/...randstoffen-in-zicht
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

bio diesel naar 13. % 28 feb 2016 23:43 #710431

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2773
WADnWIND schreef :
Einde aan verplicht gebruik biobrandstoffen in zicht
Persbericht Milieudefensie en ActionAid

Amsterdam, 28 april 2015 – Benzine en diesel mogen nog maar 7% conventionele biobrandstoffen bevatten. Dat heeft het Europees parlement vandaag besloten [1]. Hiermee komt een einde aan de groei van biobrandstoffen die ontbossing en landroof veroorzaken. Milieudefensie en ActionAid zijn opgelucht dat er langzaam maar zeker een eind komt aan het gebruik van schadelijke biobrandstoffen.

milieudefensie.nl/nieuws/pers/...randstoffen-in-zicht

YES! :laugh:
Zijn ze er na vele jaren er bij de EU eindelijk achter iets waar de rest ook al achter was.
Laatst bewerkt: 28 feb 2016 23:43 door Airgead.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

bio diesel naar 13. % 28 feb 2016 23:55 #710434

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4494
Wat in wegpompstations als standaard 'diesel' wordt aangeboden, voldoet aan de EN590 norm, waarin is vastgelegd dat er 7% Fame (biodiesel) in verwerkt moet zijn.
Via andere kanalen zijn ook blends met biodiesel te koop, zoals bijvoorbeeld B20 die 20% Fame bevat, en B100 wat pure Fame is. Volgens mij zijn er vooralsnog geen plannen de grens van 7% in de EN590 diesel te verhogen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

bio diesel naar 13. % 29 feb 2016 08:15 #710458

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6155
ik probeer te achterhalen welke informatie die generatorleverancier heeft. Zal toch niet uit de lucht zijn komen vallen maar misschien een klok en klepel verhaal...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.119 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl