Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Afdekplaatje buitenspeaker

Afdekplaatje buitenspeaker 20 feb 2016 09:02 #707406

Beste mensen,

Op mijn boot is het afdekplaatje van de buitenspeaker kapot.
Van de vorige eigenaar verneem ik dat dit elke paar jaar gebeurt.
Hij kocht dan, ofschoon er niets mis was met de speaker, elke keer een nieuwe speaker met afdekplaatje.

Kan dit ook anders? Any ideas?

Het gat zelf heeft een diameter van 14,2 cm en de afstand tussen de bevestigingsgaten is 16,5 cm. De diameter van het plaatje is 18 cm.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Hartelijk,
Albert
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Afdekplaatje buitenspeaker 20 feb 2016 10:35 #707432

Afhankelijk van hoeveel ruimte je hebt aan de binnenzijde van de ring zou je eventueel een metalen gaas kunnen gebruiken.
Dat spul wat ze gebruiken als gril in een auto of rvs filterplaat,de laatste is wat lastig te bewerken maar wel een stuk steviger.
Is er een mogelijkheid om je speakertjes wat dieper te monteren?
In dat geval zou je er een vlak rooster op kunnen zetten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Afdekplaatje buitenspeaker 20 feb 2016 18:11 #707565

Ik zou een andere locatie voor je speaker zoeken waar hij minder kwetsbaar is en op de vrijgekomen plaats iets anders maken.
Schippert niet meer met de Windfall
Laatst bewerkt: 20 feb 2016 18:35 door Hurley Ruud.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Afdekplaatje buitenspeaker 20 feb 2016 18:17 #707567

  • friendlyfire
  • friendlyfire's Profielfoto
Hoi omdat ik niet rijk ben maar wel handig! Zou ik het zo aanpakken! Je haalt het plaatje eraf, lijmt het, daarna schuur je het! en daarna spray je het met verf! En voila, hij is weer als nieuw!

( dit alles natuurlijk mits de speaker nog werkt! )
Laatst bewerkt: 20 feb 2016 18:18 door friendlyfire.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Afdekplaatje buitenspeaker 20 feb 2016 18:32 #707572

Losse roosters wel te koop. In de autotunningscene worden bedragen uitgegeven waar menig zeiler niet aan durft te denken voor de boot. Er zijn ongetwijfeld wel rvs roosters te krijgen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Afdekplaatje buitenspeaker 20 feb 2016 19:19 #707593

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Ga je de buitenspeaker gebruiken Albert?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Afdekplaatje buitenspeaker 20 feb 2016 19:25 #707597

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32547
Dat soort speaker van Visaton, kost bijna niks. Vervangen in het makkelijkste.

Wij hebben vaak de 8 Ohm, 13 cm zeewater bestendig versie op voorraad voor de reddingboten van de KNRM.

Bij de watersport juwelier weet je het wel....
Ongevraagd advizeur
Laatst bewerkt: 20 feb 2016 19:28 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Afdekplaatje buitenspeaker 20 feb 2016 19:28 #707599

Het is de buiten-marifoonspeaker die ik ook als hifi speaker kan gebruiken of andersom, maar het is wel de bedoeling die te kunnen gebruiken ja.
Net bij Kniest geweest: hele volksstammen kopen een nieuwe speaker met toebehoren als het plastic afdekplaatje kapot is. :blink:

Dat riekt naar een nieuwe auto kopen als de asbak vol is...
Maar ja, ik ben betrekkelijk nieuw in botenland...

Ziet hier iemand een businesscase in?
Laatst bewerkt: 20 feb 2016 19:29 door AlberthusMagnus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Afdekplaatje buitenspeaker 20 feb 2016 19:41 #707601

Het is inderdaad een speaker die o.a. onder de naam visaton, maar ook andere OEM namen wordt verkocht in veschillende sectoren. FF snuisteren en je vind ze voor een fractie van de watersportjuwelier.

UV zal een groot aandeel hebben. Ondanks het witte plastic nog een keer een busje witte spuitverf er over heen zou kunnen helpen de volgende speaker langer te laten leven.

Anders gewoon 2x deze er over heen zetten?


of



Heb je een beetje dit idee:

Laatst bewerkt: 20 feb 2016 19:42 door boarderbas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Afdekplaatje buitenspeaker 20 feb 2016 19:41 #707602

  • friendlyfire
  • friendlyfire's Profielfoto
AlberthusMagnus schreef :

Dat riekt naar een nieuwe auto kopen als de asbak vol is...
Maar ja, ik ben betrekkelijk nieuw in botenland...

Haha,Of nog erger : voor elke mentale stemming die je hebt een andere kleur boot!


boarderbas schreef :
de watersportjuwelier.

Komische naam!
Laatst bewerkt: 20 feb 2016 19:43 door friendlyfire.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Afdekplaatje buitenspeaker 20 feb 2016 19:59 #707608

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4306
Bij de Conrad hebben ze diverse maten waterdichte speakers van Visaton:
www.conrad.nl/nl/Search.html?search=visaton+wp

Voor jouw maten: Visaton FR 16 WP €24,99


Als het rooster voor de speaker is gebroken is er een grotere kans om de conus te scheuren, en dan is de speaker niet meer waterdicht.
Laatst bewerkt: 20 feb 2016 20:05 door Menno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Afdekplaatje buitenspeaker 21 feb 2016 13:16 #707794

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32547
Bestaat ook in het zwart en is dan beter UV bestendig.
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Afdekplaatje buitenspeaker 24 feb 2016 09:45 #708942

We gaan wat verzinnen.
Ik laat weten wat het geworden is. :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Afdekplaatje buitenspeaker 24 feb 2016 17:52 #709149

Ik zou zoeken bij auto zaken. Deze is te klein, maar zwartgespoten metaal zal vast langer meegaan dan wit plastic:

Pioneer luidspreker rooster voor 10 cm (4") speaker.
Bieden
link.marktplaats.nl/m984719945
Voorheen Flying Arrow Schakel
Voorheen Schakel H2414 Neptinus
Voorheen 470 H220
Efsix 1073
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Afdekplaatje buitenspeaker 24 feb 2016 19:16 #709191

Carpoint verkoopt ze voor 10eu per stuk
Gepassioneerd zeiler en yachtbroker willing to go for the extra (s)mile
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Afdekplaatje buitenspeaker 24 feb 2016 22:10 #709258

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10722
Loop eens binnen bij een kringloop en er is daar vast wel een afdekplaatje van een speakertje wat er overheen past. Hoeft toch niet echt secuur de maat te zijn, als het er maar ruim overheen valt. Dan met MS polymeer vast zetten en klaar.

Ben je voor een paar €€ klaar
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.152 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl