Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: VDO digitale urenteller defect

VDO digitale urenteller defect 30 jan 2016 15:55 #701340

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Forum,

Ik heb een VDO toerenteller met digitale urenteller (vlgs mij 'Viewline'). Paar weken geleden gingen plots de cijfers van de urenteller vervagen (uren werden nog wel accuraat geteld) en vandaag zijn ze helemaal niet meer zichtbaar.

Backlightverlichting brandt nog wel en toerenteller functioneert ook prima.

Iemand een idee over oorzaak en repareerbaarheid?

Alvast hartelijk dank!
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VDO digitale urenteller defect 30 jan 2016 16:09 #701345

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
Ik heb die van ons al drie keer gerepareerd. Hopelijk nu definitief!

Wat er gebeurt is dat er vocht tussen de print en het glas van het LCD komt. Daardoor maakt het glas geen contact meer met uitval tot gevolg.

Quick and dirty is de teller een tijdje in de zon leggen. Als hij een uurtje goed warm is geweest is het vocht eruit en doet hij het soms weer.

Helpt dat niet dan kun je op ebay een VDO teller te proberen kopen. De LCD's zijn allemaal hetzelfde. De stand staat in de klok zelf, dus die gaat niet verloren. LCD omwisselen, en na omwisselen het vlak rond het LCD laten vollopen, zodat er geen vocht meer bij kan.

Nieuw is dacht ik bijna 300,- en ook die sneuvelen na een paar jaar.
Get your facts first, then you can distort them as you please
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VDO digitale urenteller defect 30 jan 2016 16:13 #701346

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Dank John. Klinkt plausibel. Zeker met de vochtige omstandigheden zo in de winter. Toerenteller zit in de kuip, weliswaar achter een plexiglas klepje.

Ik ga hem demonteren en verwarmen.

Mocht ie het dan doen, is er dan nog een manier waarop ik de print en het glas kan beschermen tegen nieuw vocht?
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VDO digitale urenteller defect 30 jan 2016 16:28 #701351

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
Een foto zegt meer dan 1000 woorden :)

Het LCD ligt in een uitsparing van de plexiglas houder. Je moet het randje rondom het lcd laten vollopen. En dan niet knoeien, want dat zie je op het LCD. Daarom mag ik dat niet doen van mijn vrouw. :ohmy:

Als je hem eenmaal vol hebt laten lopen dan krijg je hem daarna niet meer los uit de houder, dus dit is een enkeltje. Ik moet mijn vrouw vragen wat voor spul we erin hebben laten lopen (verdunde nagellak ????)


Get your facts first, then you can distort them as you please
Laatst bewerkt: 30 jan 2016 16:28 door JohnBerg.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VDO digitale urenteller defect 30 jan 2016 16:37 #701353

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Top!

Nu maar hopen dat verwarmen/drogen de boel weer aan de praat krijgt!
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VDO digitale urenteller defect 31 jan 2016 13:55 #701562

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Toerenteller zojuist uitgebouwd en uurtje voor de uitstroomopening van de verwarming gelegd. Even weer aangesloten en...... haarscherpe cijfers in beeld!

Dank voor deze top-tip John! Nu even kijken of ik wat kan aanpassen zodat het probleem in de toekomst niet meer terugkomt.
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Laatst bewerkt: 31 jan 2016 13:55 door Kendu.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VDO digitale urenteller defect 31 jan 2016 14:09 #701568

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
Ik had aan mijn vrouw gevraagd wat we gebruikt hebben om te sealen. Gewone 2 componenten epoxy lijm. Aangebracht met een houten tandenstoker. (zo eentje met een vlakke kant eraan).

Mijn ervaring is dat het verwarmen maar tijdelijk werkt. Hoe droger (hoe warmer) je de boel kunt sealen, hoe groter de kans op succes. Succes ;)
Get your facts first, then you can distort them as you please
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.114 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl