Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Schroefas koppeling

Schroefas koppeling 25 dec 2015 10:16 #691834

  • popye
  • popye's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 229
popye schreef :
Vergelijkbare koppeling (bullflex) net nieuw gemonteerd M10 8.8 inbus aantrek koppeladvies 100Nm.

Vergissing, bouten zijn M12 inbussleutel maat 10
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 25 dec 2015 12:41 door popye.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schroefas koppeling 25 dec 2015 10:53 #691842

  • Vronsky
  • Vronsky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 361
Boutjes zijn iets van M8: ik hou 't maar op 25Nm
Ze kwamen allemaal vrij goed los: muurvast hoeft dus kennelijk niet.
Die spie zit nu in de WD40 marinade: hoop dat dat kreng na de Kerst ook zo goed los wil komen...

THANKS,
V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schroefas koppeling 30 dec 2015 16:58 #693111

  • Vronsky
  • Vronsky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 361
Spie kwam met een centerpunt vlot los.
Echter, bij het afschuiven van de binnengland loopt e.e.a. vast aan het vrijgekomen uiteinde van de schroefas:
er zitten daar wat kleine butsen en krasjes: m.i. weinig, maar de gland denkt daar dus anders over, en wil niet verder...
Aan de binnenkant van de gland zie ik een dun laagje kunststof: lijkt op een lagerschaal tussen (bronzen?) gland en schroefas.

Gaarne jullie advies.
Krasjes/butsen opschuren ? Poelietrekker ? Gland doorfrezen :ohmy: ?

THANKS,
V.

Laatst bewerkt: 30 dec 2015 17:10 door Vronsky.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schroefas koppeling 30 dec 2015 17:13 #693114

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32545
Vronsky schreef :

Gaarne jullie advies.
Krasjes/butsen opschuren ? Poelietrekker ? Gland doorfrezen :ohmy: ?

THANKS,
V.

In zo'n geval neem ik meestal een dubbel-zoet vijl en probeer ik heel licht in de ronding mee de uitstekende beschadigingen vlak te vijlen.
Even ontvetten om de vijl niet vol te laten lopen.
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schroefas koppeling 18 jan 2016 08:00 #697984

  • Vronsky
  • Vronsky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 361
[UPDATE]
Een stukje schuurpapier werkt ook goed: binnengland kwam meteen los :)
Nieuwe seal ging er vlot op >



Constateerde wel dat de schroefas wat scheef de koker in gaat: blijkbaar is de uitlijning niet optimaal.

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.110 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl