Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Dikte Balsa? van kajuitdak

Dikte Balsa? van kajuitdak 07 nov 2015 12:14 #679950

  • sleen42
  • sleen42's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 869
Hallo,

ik wil de plafondbekleding van de Maxi77 wat strakker maken.De houten plaatjes,die bekleed zijn met skai oid,gaan altijd wel wat hangen bij de meeste Maxi's.
Deze wil ik dus met extra schroeven wat strakker tegen het plafond vastschroeven.Om nou niet meteen de schroeven door het dak naar buiten te laten komen zou ik graag willen weten hoeveel cm. er tussen de binnen en buitenkant zit.Ik ga er van uit dat er balsa of schuim tussen de delen zit.
Dus mocht er iemand zijn die toevallig eens beslag boven op de kajuit heeft geplaatst dan zal die het wellicht weten?

Jeroen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dikte Balsa? van kajuitdak 07 nov 2015 12:30 #679961

Heb je geen ventilatie luikje of een stekkerdoorvoer op je kajuitdak zitten? Daar kun je het meestal vrij makkelijk opmeten.
Dikte zou 6-7mm kunnen zijn, maar ook 15.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dikte Balsa? van kajuitdak 07 nov 2015 12:35 #679966

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7550
Boor een piepklein gaatje van onderaf, steek daar een dunne spijker in tot je het dak tegenkomt en dan weet je de dikte.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dikte Balsa? van kajuitdak 07 nov 2015 12:47 #679973

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
Heb je toevallig een beetje flinke C-klem liggen?
Of een grote F-klem die je even vast taped in een stand?
Of een figuurzaag-beugel?

iig iets dat om de randen van jet schuifluik heen past?

reststuk CV-pijp of koperen pijp 2x 90° omzetten kan ook.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dikte Balsa? van kajuitdak 07 nov 2015 12:53 #679976

  • zapp
  • zapp's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 643
Kan je niet beter lijmen, dan loop je geen risico en zit het toch goed vast ??
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dikte Balsa? van kajuitdak 07 nov 2015 15:42 #680017

Waarom gebruik je geen klittenband ? Deze heb je in een extra sterke uitvoering en wordt veel gebruik voor plafonds

Gr Johan
RYA Yachtmaster
The superior sailor uses his superior knowledge to avoid situations requiring his superior skill
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dikte Balsa? van kajuitdak 07 nov 2015 16:28 #680023

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9497
Dunne stroken nieten? Kan ook met van die nageltjes die je kan nieten.
Sous les pavés, la plage.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dikte Balsa? van kajuitdak 07 nov 2015 16:57 #680028

  • sleen42
  • sleen42's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 869
Bedankt voor de ideeën.

Plakken wordt hem niet,zeker niet als je het demontabel wilt houden.

Klittenband gaat echt niet houden denk ik er zitten ook rondingen in en de platen wegen echt wel wat.

Nieten wil ik ook niet want het moet demontabel blijven.

Ik zal er eens een schroef uit draaien en dan kijken of ik er inderdaad met een dunne spijker in kan voelen.

Met een beugel meten is ook een goed idee.





Ik ga morgen als het weer een beetje mee zit wel even wat proberen.

Jeroen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dikte Balsa? van kajuitdak 07 nov 2015 17:20 #680032

Op mij boot zitten de platen met klittenband vast, Deze houden het echt wel. Gebruik wel het goede klittenband
Mooi strakke afwerking en hangen niet door.
RYA Yachtmaster
The superior sailor uses his superior knowledge to avoid situations requiring his superior skill
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dikte Balsa? van kajuitdak 07 nov 2015 17:23 #680033

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9497
En waarom moet het demontabel blijven?
Sous les pavés, la plage.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dikte Balsa? van kajuitdak 07 nov 2015 18:40 #680053

  • sleen42
  • sleen42's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 869
Dat is het origineel ook en wel zo makkelijk als je eens ergens bij moet of een extra kabeltje wilt trekken oid.Als je het plakt of niet dan gaat de bekleding kapot bij het er uit halen.

Ik ga eerst even eens kijken of het met schroeven gaat en anders ga ik eens met klittenband proberen.Ik zal eens googlen naar sterk klittenband.

Jeroen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dikte Balsa? van kajuitdak 07 nov 2015 19:20 #680063

sleen42 schreef :
Dat is het origineel ook en wel zo makkelijk als je eens ergens bij moet of een extra kabeltje wilt trekken oid.Als je het plakt of niet dan gaat de bekleding kapot bij het er uit halen.

Ik ga eerst even eens kijken of het met schroeven gaat en anders ga ik eens met klittenband proberen.Ik zal eens googlen naar sterk klittenband.

Jeroen


www.tesa.nl/consumenten/monter...g_klittenband,c.html
RYA Yachtmaster
The superior sailor uses his superior knowledge to avoid situations requiring his superior skill
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dikte Balsa? van kajuitdak 07 nov 2015 19:29 #680065

  • Bram6
  • Bram6's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1410
Hier van 3M een link voor: Dual Lock - Hersluitbare verbindingen - Klittenband voor industriële toepassingen.

solutions.3mnederland.nl/wps/p...univid=1361579651010
Laatst bewerkt: 07 nov 2015 19:30 door Bram6.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dikte Balsa? van kajuitdak 07 nov 2015 19:40 #680066

Bram6 schreef :
Hier van 3M een link voor: Dual Lock - Hersluitbare verbindingen - Klittenband voor industriële toepassingen.

solutions.3mnederland.nl/wps/p...univid=1361579651010

Daar hangen we in de scheepvaart soms zelfs marifoons e.d. aan op. Dat komt echt niet spontaan los.
Na een periode van stilte ben ik er weer...!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dikte Balsa? van kajuitdak 07 nov 2015 22:28 #680104

paar dunne stroken WBP er op lijmen kan ooh, is beter dan in balsa of 2.5 mm polyester te schroeven.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.141 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl