Yellow Boat schreef :
Vraagje;
Laat je soms de motor altijd met zijn staartstuk in het water staan en mogelijk zelfs op zout water?
Dan is die corrosie niet zo verwonderlijk.
Dan is een ééncomponentverf eigenlijk ook niet echt geschikt en zou je eerder een epoxycoating moeten nemen zoals dat vaak bij saildrives gedaan wordt.
Bovendien moet je dat ook regelmatig de anode(s) controleren.
Ad
Ad,
inderdaad,
-staartstuk staat altijd in het water, niet in zoutwater. Reden is dat de motor niet in verschillende posities gekanteld kan.
Er is maar één stand horizontaal (motor is een SELVA 5pk).
-Er komt eerst een simpele aanpassing voor dit probleem, nl. een rvs buis overdwars plaatsen om in een bepaalde hoek te kantelen (weleenswaar handmatig aanbrengen, maar hetzij zo.
-De anode moet ook vernieuwd worden, kan nergens een soortgelijke vinden, misschien even de dealer raadplegen.
Betekent epoxycoating uitbesteden, of kan ik dit zelf doen.