Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Alternatief Tenax

Alternatief Tenax 13 okt 2015 16:46 #671953

Mijn buiskap zit met Tenax sluitingen vast. Daarom steken er van deze pielen uit mijn boot:


De buiskap zit er zelden op. Hoewel ze er ongevaarlijk en afgerond uit zien, is er op vallen of per ongeluk afsteunen een pijnlijk ervaring. In 3 jaar al een aantal keren bloed getrokken bij mij of mijn opvarenden.

Weet iemand een alternatief dat wat vriendelijker is?
Laatst bewerkt: 13 okt 2015 16:48 door boarderbas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Alternatief Tenax 13 okt 2015 16:58 #671957

een losse drukknop er op
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Alternatief Tenax 13 okt 2015 17:07 #671959

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Een passende schroef erin (verzonken) met kit, zodat ze er later weer op kunnen.


Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Alternatief Tenax 13 okt 2015 17:24 #671968

Ik wil wel graag de buiskap kunnen gebruiken. Als het slecht weer is (of als de vriendin meegaat) gooi ik hem in de achterbak en zet ik m er op...

Met een losse drukknop blijven er nóg meer lijnen/broekspijpen/zakken achter hangen vrees ik...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Alternatief Tenax 13 okt 2015 17:26 #671969

  • Mephisto
  • Mephisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1724
beugeltje op de plek van de tenax en een stukje spanband met een gesp achter op de buiskap?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Alternatief Tenax 13 okt 2015 17:39 #671972

Het zijn er met kuipten en al een stuk of 30...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Alternatief Tenax 13 okt 2015 17:41 #671974

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3529
Maak een band met sluitingen zoals de zoom van je buiskap. Een cm of 5 breed. Daarblijft geen lijn achter hangen en de bollerjes steken ook niet meer uit.
Maar misschien zijn er wel speciale kapjes voor.
je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Laatst bewerkt: 13 okt 2015 17:42 door zeekraal.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Alternatief Tenax 13 okt 2015 17:55 #671977

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10722
Neemt een Minax bovenstuk niet het gevaar weg?
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Alternatief Tenax 13 okt 2015 17:56 #671979

  • martinw
  • martinw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2718
er is een systeem waarbij de pin(het mannetje zogezegd) op de kap zit en het vrouwtje op de opbouw. Volgens mij weet elke zeilmaker daarvan. Niet goedkoop maar lost wel jouw probleem op
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Alternatief Tenax 13 okt 2015 18:39 #671999

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Een rubber profieltje wat je er overheen klemt?
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl