Schoonmaken en, mocht je dat willen, in de was zetten heeft meer zin in het voorjaar
Ik ga persoonlijk mee in de werkwijze van de vorige eigenaar, maar begrijp dat jij het liever anders wilt doen (gezien dit topic).
Dan is het advies: doe waar je je prettig bij voelt. Veel kan, weinig 'moet'.
Ik blijf sowieso in het water, maar laat de boel in de winter eigenlijk ook maar zielig groen worden. Veel te koud om de boot te wassen

Bij het eerste lekkere voorjaardagje even flink wat ellenbogenstoom en mijn scheepje kan er weer even tegen.