Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Wanneer start het winteronderhoud.......

Wanneer start het winteronderhoud....... 13 sept 2015 20:55 #661364

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
...Nu!

Op een een of andere manier houdt mijn blanke lakwerk het niet helemaal dit jaar, waarschijnlijk toch teveel geschuurd en/of te dun opgezet. Ik ben dus momenteel mijn blanke lak maar aan het bijwerken nu het nog droog is, heb dan minder werk en tijd nodig straks als de boot voor het winteronderhoud op de kant staat. Mijn winteronderhoud is dus eigenlijk al begonnen. Hoe zit het bij jullie?
Laatst bewerkt: 13 sept 2015 20:55 door Wallaby.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wanneer start het winteronderhoud....... 13 sept 2015 21:00 #661371

  • ron b
  • ron b's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3785
Jazeker, het een en ander spookt al door de donkere delen van mijn onderbewustzijn.
Maar dat weet het bootje nog niet, denk ik :unsure: .
Ze heeft ons vandaag weer naar een overwinning gezeild op een clubwedstrijdje, dus is nog happy.
Delher 29 D'Helios

...hij wist zeker dat niemand anders dan de duivel die vlag op zee gestreken kon hebben......
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wanneer start het winteronderhoud....... 13 sept 2015 21:03 #661372

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
ron b schreef :
Ze heeft ons vandaag weer naar een overwinning gezeild op een clubwedstrijdje, dus is nog happy.

Gefeliciteerd dan Ron, vertroetel haar dan ook maar goed ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wanneer start het winteronderhoud....... 13 sept 2015 21:38 #661393

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
Lijst met winterklusjes wordt opgemaakt op 21 september.
NIET EERDER ! :evil:
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wanneer start het winteronderhoud....... 13 sept 2015 21:59 #661402

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Wanneer start het winteronderhoud....... Bij ons als de winter begint. Vroeger was dat 1 week voordat de walstroom eraf ging. Dankzij zonnepaneel is die walstroom niet belangrijk meer.
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wanneer start het winteronderhoud....... 14 sept 2015 11:41 #661598

1 dag voor er vorst is aangekondigd....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wanneer start het winteronderhoud....... 14 sept 2015 17:06 #661888

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
niet...
cq altijd :laugh:
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wanneer start het winteronderhoud....... 14 sept 2015 18:08 #661949

  • H4O
  • H4O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 698
Wat is winteronderhoud?

De klusjes die ik niet met koude vingers wil doen, probeer ik nu alvast te doen. Electra en andere priegelklusjes.

De echte winterklusjes zijn wat mij betreft poetsen van de romp, winterklaar maken, kussens en zeilen mee naar huis, antifouling aanbrengen en beurtje motor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wanneer start het winteronderhoud....... 14 sept 2015 18:40 #661982

Klusjes kan je op twee manieren bekijken,
's zomers: Hé da's een mooi winterklusje,
's winters: Hé, da's een mooi klusje om 's zomers te doen, als we drooggevallen op een plaatje liggen.

:-)
Ja, zo liggen er wat klusjes al heel lang te wachten....
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wanneer start het winteronderhoud....... 14 sept 2015 18:56 #662007

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
It Paradyske schreef :
Klusjes kan je op twee manieren bekijken,
's zomers: Hé da's een mooi winterklusje,
's winters: Hé, da's een mooi klusje om 's zomers te doen, als we drooggevallen op een plaatje liggen.

:-)
Ja, zo liggen er wat klusjes al heel lang te wachten....

:laugh: herkenbaar :laugh:
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wanneer start het winteronderhoud....... 14 sept 2015 19:22 #662053

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Tja winteronderhoud of winterklus...of zomerklus en winterklus, het is natuurlijk maar wat je definitie is. Voor mij is het zo dat ik in de winter klus aan de boot en in de zomer zo min mogelijk wil klussen aan de boot (je ontkomt er toch niet aan om iets te klussen, er is altijd wel iets wat aandacht vraagt ;) ). Daarom elk jaar eruit en onderdak, beschermt mijn Waarschip mooi tegen het weer in de winter, kan de boot lekker luchten en kan doorklussen zonder elke keer te moeten opruimen. Normaal kan ik het meestal wel redden totdat de boot weer het water uit gaat (elk jaar op de derde woensdag van oktober), maar dit jaar niet zoals gezegd. Om natte plekjes en inwateren te voorkomen wat weer meer werk is van de winter ben ik nu alvast de schade aan het beperken om straks vlot te kunnen doorwerken. Voelt voor mij dus dat het winterklussen al begonnen is........
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wanneer start het winteronderhoud....... 14 sept 2015 19:24 #662057

  • @jasper
  • @jasper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1022

Bezig met schilderen en antifouling. Blij als de boot weer drijft!
Laatst bewerkt: 14 sept 2015 19:42 door @jasper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wanneer start het winteronderhoud....... 14 sept 2015 19:26 #662060

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Yep een boot in haar natuurlijke habitat voelt altijd goed Jasper!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wanneer start het winteronderhoud....... 14 sept 2015 19:26 #662061

  • Scarabee
  • Scarabee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1214
Bij ons is het briefke al gevallen hoor, voor de winterstalling. als je vroeg bent zit je dichter bij de walstroom!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wanneer start het winteronderhoud....... 15 sept 2015 19:27 #662630

Mijn 3 weken vakantie zijn net begonnen.
Ben al via Muiderzand naar Amsterdam (marina) morgen maars eens verder omhoog..
Dus eh nee nog niet begonnen.

Groeten Jan Willem
Dit is de Ebste Eb die hier ooit geEbst heeft
Laatst bewerkt: 15 sept 2015 19:29 door SoFTSTuff.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wanneer start het winteronderhoud....... 15 sept 2015 19:56 #662657

  • Scarabee
  • Scarabee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1214
Ik twijfel al heel de zomer... om of de boel binnen helemaal te verbouwen naar mijn zin met als nadeel dat de binnenschaal gedeeltelijk/heel gesloopt moet worden.
Of proberen er nog meer opberg ruimte te creëren waarbij ik ook de binnenschaal moet aanpassen.
Buiten dat moet het beslag op het dek nog grondig na gekeken worden en wat werkzaamheden aan de mast.. die ik er ook nog af moet zien te krijgen (liefst in 1 stuk)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.149 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl