'k Heb indertijd problemen gehad met het bereiken van mijn box bij wind op de kop of zijwind.Niet dat die problemen nu overzijn-je leert ermee leven,niet waar? Dank zij de morele ondersteuning van het zeilforum met enkele tips.Er zijn geen problemen ,wanneer ik een dekmaat heb,die met een pikhaak nog wel eens op tijd ergens een paal of meerlijn vatten kan.Behalve,wanneer ik alleen vaargaat het vaak moeilijk,want ik moet toch wel in een nauwe ruimte achter de palen snel roer geven!dat bestaat uit een enigszins,vanuit het midden naar bakboord pompend,zeer snel roer geven!De buitenboordmotor hangt rechts van het roer/rechtse schroef.Mooi bij de afvaart naar links,doch een crime bij links invaren,met tegenwind.
Wat denken jullie,nog afgezien of dit uitvoerbaar zou zijn,zou een losse flap eraan een uitkomst zijn? Om dat pompend sturen te ondersteunen.
Ik hoor graag jullie mee denken.
Thelmhout