Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Rubberrand luik

Rubberrand luik 09 aug 2015 19:33 #650154

Hi,

Op onze SPirit28 lekt het voorluik (bij de WC). Dit is een Aluminium (denk ik?)+ perspex luik van 55x55 cm met afgeronde hoeken. Het rubber is aan 1 kant volledig vergaan.

Weet iemand of en waar ik zo'n rubber kan krijgen?

Groet,
Bas
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Rubberrand luik 09 aug 2015 19:39 #650157

Doe eens een foto? Welk merk en type is het luik?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Rubberrand luik 09 aug 2015 19:44 #650158

Ah... Geen idee :-) Zal eens een foto maken.

ik vond wel dit:

www.compass24.nl/products/2562...256252_6/?redirected

Maar een passend rubber is natuurlijk makkelijker/beter.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Rubberrand luik 09 aug 2015 20:10 #650166

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Als je merk /type weet, kun je wellicht hier terecht:

www.nauticshop.nl/contents/nl/d57_raamrubber.html
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Rubberrand luik 10 aug 2015 06:38 #650216

  • Sisu
  • Sisu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 546
Ik heb ons originele Spirit 28 luik vorig jaar volledig gerenoveerd. Het rubber heeft een afwijkende maat en kon ik ook niet vinden in Nedeland. Omdat ik al wel eens had zien liggen in een winkel in Normandiƫ (maar toen niet gekocht) ben ik op Franse sites gaan zoeken. Daar het rubber in de goede maat gevonden weet alleen helaas niet meer welke site. Overigens heb ik het kunststof vervangen voor hardglas van 8mm en dat bevalt me prima. Misschien kun je er wat mee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Rubberrand luik 10 aug 2015 08:32 #650228

Denk idd dat het het originele luik is dat ik heb...

Bedankt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Rubberrand luik 10 aug 2015 08:50 #650231

  • Baak
  • Baak's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 134
Polson uit Alblasserdam heeft ook heel wat rubbers.meestal ook per M1 te koop.
Baak

maxi 77
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Rubberrand luik 10 aug 2015 08:53 #650232

Zo op het eerste oog te zien is het het luik op de foto in dit draadje:

spirit.eigenforum.be/viewtopic...98d5db9ce1006afa2722

Iemand ervaring met dit spul:

www.compass24.nl/products/2562...256252_6/?redirected

zou wel de makkelijkste oplossing zijn waarschijnlijk.

Overigens zitten er ook bij mij veel kleine barstjes in het perspex dus misschien moet ik het luik sowiezo vervangen beter. Ik kan niet goed inschatten in hoeverre de kleine barstjes vooral een estetisch probleem zijn maar ook de stevigheid van het luik aantasten?

Groet
Bas

ilCigno: link hersteld
Laatst bewerkt: 10 aug 2015 09:28 door ilCigno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Rubberrand luik 10 aug 2015 09:35 #650244

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Welk rubber is er nu versleten? Als je bedoelt dat het rubber van het beweegbare deel van het luik versleten is (en daar ga ik wel van uit) dan heb je niets aan het GEBO afdichtingsrubber uit de link van Compass. Dat is namelijk bedoeld voor tussen het polyester dek en het vaste deel van het luik; dus om een waterdichte montage mogelijk te maken.

Om je te helpen met het luikrubber hebben we een paar goede detai foto's nodig, bij voorkeur van de doorsnede van het rubberprofiel. Daarvoor zal je het rubber er wel af moeten halen en doorsnijden. Dat maakt voor jou het zoeken op Franse en andere sites ook een stuk gemakkelijker.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Rubberrand luik 10 aug 2015 10:25 #650255

Ah ja, verkeerd gezien.
Waarom zou je dat niet met butyltape doen eigenlijk?

Anyway, zal eens gaan snijden. Maar misschien is een nieuw luik wel een betere optie.
Zal er eens over nadenken.

Bedankt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.118 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl