Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Onderdeel gashendel

Onderdeel gashendel 30 juli 2015 20:50 #647931

  • Arie1966
  • Arie1966's Profielfoto
Vanmiddag brak er een kunststof onderdeel van het mechanisme gashendel. Poog hem nu te lijmen, maar misschien ook een nog standaard te verkrijgen onderdeel.
Het is het onderdeel dat de gashendel weerstand geeft, zodat het in de ingestelde stand blijft staan.
Morgen maar een shoppen als plakken niet lukt, of weet iemand waar ik dit zou kunnen vinden.




Groet Arie
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Onderdeel gashendel 30 juli 2015 21:06 #647934

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Na laten maken uit 1 stuk.
Kan je de kop niet kosten denk ik.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Onderdeel gashendel 31 juli 2015 16:17 #648060

  • Arie1966
  • Arie1966's Profielfoto
Valt tegen. Yanmar kan het maken, maar kan zo 200 euro kosten.
Nu op zoek naar materiaal om het zelf te maken. Iets van Nylon of polyamide.
Andere op is een 2e hands set, waar het onderdeel in zit, of eens kijken naar 1 hendel bediening, en of dit mogelijk is voor de 8 pk yanmar?
Zag hier wat over op de site via Google. Item even opzoeken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Onderdeel gashendel 31 juli 2015 18:36 #648079

  • Gijper
  • Gijper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2231
Ik heb een 25mm dikke nylon broodplank liggen. Daar zou ik het van maken, als 25mm tenminste dik genoeg is.
Met een boormachine, een zaag en een bovenfrees kom je al een heel eind.
Met die schroef en moer stel je de frictie in?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Onderdeel gashendel 31 juli 2015 19:28 #648086

Waar zijn die brood planken te koop?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Onderdeel gashendel 31 juli 2015 19:51 #648094

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Arie1966 schreef :
Valt tegen. Yanmar kan het maken, maar kan zo 200 euro kosten.
Dat moet toch een stuk goedkoper kunnen bij een kunststof bewerkingsbedrijfje. Wel een goede tekening meebrengen waarschijnlijk.
of eens kijken naar 1 hendel bediening
Als je nu dubbelhandelbediening hebt zou ik dat zeker overwegen. Twee vliegen in een klap: fijne bediening en geen kosten aan de reparatie. Het lijkt mij dat uitwisselen altijd zou moeten kunnen, maar heb er geen ervaring mee.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Onderdeel gashendel 31 juli 2015 20:11 #648100

  • Arie1966
  • Arie1966's Profielfoto
Ik heb het onderdeel nu even gelijmd en verstevigd en een tekening gemaakt. Na mijn vakantie ga ik bij de werkplaats/instrumentmakerij op mijn werk langs om te vragen of ze het voor mij kunnen maken.
Tot die tijd en denk ik nog wel langer moet de reparatie volstaan. Het onderdeel lijkt al eens zelf vervaardigd, dus met het juiste materiaal kan ik het eventueel ook zelf.

Met die schroef en moer stel je idd de weerstand in, welke je gashendel in de juiste stand houd.

De 1 hendel ga ik zeker onderzoeken, of dit kan bij mijn motor. In de laagste stand is het nu zo, dat je de motor uitzet.

Ik ga het nog leuk vinden dat knutselen!

Groet Arie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Onderdeel gashendel 01 aug 2015 10:09 #648156

  • Gijper
  • Gijper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2231
It Paradyske schreef :
Waar zijn die brood planken te koop?
Ik heb die van mij ooit uit een container gevist toen een restaurant over de kop ging, of nieuwe spullen kocht, dat weet ik niet meer zeker.
Prima te frezen en te zagen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Onderdeel gashendel 01 aug 2015 18:07 #648199

  • Arie1966
  • Arie1966's Profielfoto
Vandaag het gerepareerde en versterkte onderdeel gemonteerd en de weerstand ingesteld. Het werkt weer prima! Ga wel uitkijken naar vervanging.

Groet Arie
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Onderdeel gashendel 01 aug 2015 18:23 #648205

  • Gijper
  • Gijper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2231
Arie1966 schreef :
Ik ga het nog leuk vinden dat knutselen!
Dat blijkt, want je hebt er een kunstwerk van gemaakt! :woohoo:
Dat het lang moge houden!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.137 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl