Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: wat is dit?

wat is dit? 18 juli 2015 16:26 #644682

  • fransb
  • fransb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 857
Ik heb 2 van deze 90cm lange profielen al zo'n 8 jaar aan boord.
Weet iemand waarvoor ze precies zijn?
oh ja de binnendiameter is 8mm.
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat is dit? 18 juli 2015 16:39 #644686

  • Cat-36
  • Cat-36's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1584
Van een rolfok installatie, ik denk plastimo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat is dit? 18 juli 2015 17:15 #644696

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9495
:woohoo:
Al acht jaar aan boord en niet weten waarvoor!
Schitterend! :silly:
Sous les pavés, la plage.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat is dit? 18 juli 2015 17:18 #644697

  • Arie1966
  • Arie1966's Profielfoto
Waar gebruik je ze nu voor? :-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat is dit? 18 juli 2015 19:03 #644716

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Een rolfok profiel lijkt mij onwaarschijnlijk. Het profiel kan twee doeken met een pees er aan verbinden. Verbinding sprayhood met kuipent?
Ook zou het een vorm van scharnier zijn. Klaptafel?
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat is dit? 18 juli 2015 19:50 #644735

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
het zal het niet zijn, maar toch (mede gezien de lengtes (2x 90cm)
ik gebruik iets dergelijks om 3 platen te koppelen als harde bodem in de dinghy
hoewel dat een soort H-profiel is :S
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat is dit? 18 juli 2015 20:25 #644742

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
ik ga ook voor de koppeling van sprayhood en of tent delen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat is dit? 18 juli 2015 20:31 #644743

  • Cat-36
  • Cat-36's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1584
Volgens mij heb ik deze als binnenprofiel in mn plastimo 608 gemonteerd hoor!

tada:

www.microsailing.fr/kit-profil...astim-1694,2,1,4.htm
Laatst bewerkt: 18 juli 2015 20:33 door Cat-36.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat is dit? 18 juli 2015 20:48 #644745

  • mrtnm
  • mrtnm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2163
yep, binnenprofiel van Plastimo-rolreef.

Martijn :)
Leisure 22


www.leisure17-22.nl/

Zo snel mogelijk weer een Grote reis!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat is dit? 18 juli 2015 21:21 #644753

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Cat-36 schreef :
Volgens mij heb ik deze als binnenprofiel in mn plastimo 608 gemonteerd hoor!

tada:

www.microsailing.fr/kit-profil...astim-1694,2,1,4.htm
Ik geloof je best, alleen lijkt geen van de onderdelen die ik op de foto's in de link zie op wat TS heeft. Hoe zit dat nu?
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat is dit? 18 juli 2015 21:33 #644756

  • Cat-36
  • Cat-36's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1584
ja hoor de 1e foto alleen ligt het profiel daar plat!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat is dit? 18 juli 2015 21:40 #644758

  • mrtnm
  • mrtnm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2163
mrtnm schreef :
yep, binnenprofiel van Plastimo-rolreef.

Martijn :)

Nou ging ik toch twijfelen, en even het schuurtje ingedoken. Ik heb nog een stuk Plastimo profiel liggen, met het bijbehorende plastic profieltje, en dat ziet er toch anders uit!


Zo dus...

Martijn :)
Leisure 22


www.leisure17-22.nl/

Zo snel mogelijk weer een Grote reis!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat is dit? 19 juli 2015 09:06 #644806

Precies , bij een Plastimo profiel zit maar aan een kant een opening en is het midden niet dicht omdat je dat profiel anders niet over het voorstag zou kunnen klikken.
Bovendien lijken de profielen van fransb niet van kunststof en zijn die van Palstimo altijd zwart geweest.
Het zou echter best wel een binnenprofiel van een vergelijkbare rolreef kunnen zijn maar dan moet het wel van kunststof zijn want metaal op het voorstag als lagering van een rolreef lijkt me niet zo verstandig.

Maar... eureka, gevonden met "tent profiel" in google afbeeldingen :woohoo:
www.isabellashop.nl/winkel/ove...la-koppelstrip-75cm/
Heet dus "koppelstrip"
Maar wat zoiets nou op een boot doet????
Ad
Laatst bewerkt: 19 juli 2015 09:07 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat is dit? 19 juli 2015 09:11 #644808

  • mrtnm
  • mrtnm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2163
Yellow Boat schreef :
Precies , bij een Plastimo profiel zit maar aan een kant een opening en is het midden niet dicht omdat je dat profiel anders niet over het voorstag zou kunnen klikken.
Bovendien lijken de profielen van fransb niet van kunststof en zijn die van Palstimo altijd zwart geweest.
Het zou echter best wel een binnenprofiel van een vergelijkbare rolreef kunnen zijn maar dan moet het wel van kunststof zijn want metaal op het voorstag als lagering van een rolreef lijkt me niet zo verstandig.

Maar... eureka, gevonden met "tent profiel" in google afbeeldingen :woohoo:
www.isabellashop.nl/winkel/ove...la-koppelstrip-75cm/
Heet dus "koppelstrip"
Maar wat zoiets nou op een boot doet????
Ad

Kuiptent aan de buiskap vastmaken?

Martijn :)
Leisure 22


www.leisure17-22.nl/

Zo snel mogelijk weer een Grote reis!!
Laatst bewerkt: 19 juli 2015 13:25 door ilCigno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat is dit? 19 juli 2015 09:20 #644812

mrtnm schreef :
Kuiptent aan de buiskap vastmaken?

Martijn :)

Zou kunnen maar dan moeten die dingen wel goed buigbaar zijn.
Normaal worden ze kennelijk bijv. bij voortenten gebruikt maar je ziet ze volgens mij ook wel bij grote partytenten om zeildelen aan elkaar te verbinden.
Zal vanmiddag eens hier bij "Art Carnivale " (www.artcarnivale.nl/) kijken want daar staan een stel van die dingen.
Vandaag is trouwens de laatste dag , dus voor de liefhebbers :unsure:
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat is dit? 19 juli 2015 10:05 #644824

  • fransb
  • fransb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 857
ja!
Dat is hem,na zoveel jaren eindelijk dit mysterie opgelost.
De voor vorige eigenaar had zoveel leuke
gimmicks op de boot aangebracht, die zich vanzelf uitwezen. Alleen deze profielen waren na al die tijd nog onduidelijk.
Veel dank voor de zoekhulp.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat is dit? 19 juli 2015 11:26 #644851

  • Cat-36
  • Cat-36's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1584
Yip, ben overtuigd, ik zat er naast :-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat is dit? 19 juli 2015 13:26 #644867

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
ilCigno schreef :
Het profiel kan twee doeken met een pees er aan verbinden.
Ik heb gewonnen :woohoo:
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat is dit? 19 juli 2015 15:04 #644886

  • Cat-36
  • Cat-36's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1584
Inderdaad, gefeliciteerd, en Pierre wat heeft hij gewonnen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat is dit? 19 juli 2015 18:38 #644914

  • fransb
  • fransb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 857
2 profielen, zelf af te halen.
en natuurlijk de eeuwige roem en glorie☺
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

wat is dit? 19 juli 2015 18:55 #644916

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Ik hou het op het laatste, de profielen zie ik van af... :whistle:
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.156 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl