sanderb schreef :
Dank de stoppers werken weer prima, over de lieren ben ik minder tevreden, die vind ik nog steeds wat stroef gaan. Ik heb de lier er af gehaald maar ik vroeg me af of ik ook de as los moet halen? Daar zitten waarschijnlijk ook nog lagers?
Wel kleine beschadigingen op de ring bovenop gemaakt... Zijn er speciale sleutels om die lieren los te maken?
Ik weet niet wat voor lieren je hebt, maar Harken lieren schroef je los door de enkele bout in het gat waar ook de handel in gaat. Dan kan je de trommel zo omhoog trekken (pas op vallende palletjes). De kleinere lieren moet je helemaal van dek halen voor het grote onderhoud. De grotere kunnen binnenin verder uit elkaar gehaald worden.