Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: zwanehals dekdoorvoer

zwanehals dekdoorvoer 22 mrt 2015 11:14 #608250

  • kaka
  • kaka's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14
Elk voorjaar als de mast weer staat, hebben we gedoe om de kabels weer aangesloten te krijgen. Nu ook weer een ochtend staan priegelen om de kabels door de zwanenhals (dekdoorvoer) te trekken. Heeft iemand nog een goede tip?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zwanehals dekdoorvoer 22 mrt 2015 11:36 #608260

Trekveer?

En de volgende keer als je de kabels er uit trekt een touwtje aan de kabels vast maken en dit laten zitten zodat je in het voorjaar dmv het touwtje de kabels weer door kunt trekken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zwanehals dekdoorvoer 22 mrt 2015 11:40 #608262

  • Scarabee
  • Scarabee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1214
2,5mm2 koperdraad met wat tape?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zwanehals dekdoorvoer 22 mrt 2015 12:17 #608270

kaka schreef :
Elk voorjaar als de mast weer staat, hebben we gedoe om de kabels weer aangesloten te krijgen. Nu ook weer een ochtend staan priegelen om de kabels door de zwanenhals (dekdoorvoer) te trekken. Heeft iemand nog een goede tip?

hele zwanenhals met kabels en al van het dek halen.
bij monteren lekker nieuwe butylkit ertussen.
- nooit meer gepriegel
- geen slijtende en afbrekende kabels
- altijd waterdichte zwanenhals.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zwanehals dekdoorvoer 22 mrt 2015 12:45 #608280

  • mgbgt1975
  • mgbgt1975's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6605
Beginnen met de dikste stekker eerst. ;-)
mgbgt1975 nog steeds bekend als mgbgt1975
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zwanehals dekdoorvoer 22 mrt 2015 13:18 #608283

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
zeepsop erop
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zwanehals dekdoorvoer 22 mrt 2015 16:22 #608326

Ik zeg; laat staan die mast! Helemaal geen gepriegel meer
Schippert niet meer met de Windfall
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zwanehals dekdoorvoer 22 mrt 2015 18:35 #608358

  • Ejob
  • Ejob's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 701
Ik zag deze oplossing vandaag in de haven, vond m wel slim.
Volgens mij is het een stofzuiger slang :)


Bijlage image_2015-03-22.jpg niet gevonden

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zwanehals dekdoorvoer 22 mrt 2015 19:59 #608395

Hmmm, dit vind ik wel een héél letterlijke interpretatie van "zwanenhals"; alleen de kop ontbreekt nog.

Lelijk, stuikelobject en als die lus ook maar ergens achter blijft haken (reeflijn, voet, val, landvast) dan breken de kabels bij de mastdoorvoer. Geen goed plan is mijn mening.

Als je al een RVS zwanenhals hébt, waarom dan niet Baasklusje's oplossing?
Laatst bewerkt: 22 mrt 2015 20:00 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zwanehals dekdoorvoer 22 mrt 2015 20:37 #608424

  • Ejob
  • Ejob's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 701
Nachtvlinder schreef :
Hmmm, dit vind ik wel een héél letterlijke interpretatie van "zwanenhals"; alleen de kop ontbreekt nog.

Lelijk, stuikelobject en als die lus ook maar ergens achter blijft haken (reeflijn, voet, val, landvast) dan breken de kabels bij de mastdoorvoer. Geen goed plan is mijn mening.

Als je al een RVS zwanenhals hébt, waarom dan niet Baasklusje's oplossing?

Ik heb de zwanenhals al, en ga voor het BK design :)

Deze oplossing, beetje dichter bij de mast geplaatst, slang in een scherper bochtje met een tie rip, helemaal zo gek niet lijkt me, dus ik dacht deel het plaatje ff.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zwanehals dekdoorvoer 22 mrt 2015 20:38 #608425

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
Nachtvlinder schreef :
Hmmm, dit vind ik wel een héél letterlijke interpretatie van "zwanenhals"; alleen de kop ontbreekt nog.

Lelijk, stuikelobject en als die lus ook maar ergens achter blijft haken (reeflijn, voet, val, landvast) dan breken de kabels bij de mastdoorvoer. Geen goed plan is mijn mening.

Als je al een RVS zwanenhals hébt, waarom dan niet Baasklusje's oplossing?

Omdat ik mijn zwanenhals niet door het gat krijg ! En ik denk dat bij de meeste anderen dat ook niet zal lukken. Als je de zwanenhals afbouwt moet je bij het terug opbouwen ook weer al de kabels erdoor krijgen, dat gaat misschien iets eenvoudiger als wanneer hij gemonteerd staat, maar blijft prutsen.
De enige goede oplossing is een touwtje erdoor trekken, en erin laten zitten. En dit te gebruiken om de kabels erdoor te trekken.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zwanehals dekdoorvoer 22 mrt 2015 20:50 #608430

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9498
Baasklusje schreef :
kaka schreef :
Elk voorjaar als de mast weer staat, hebben we gedoe om de kabels weer aangesloten te krijgen. Nu ook weer een ochtend staan priegelen om de kabels door de zwanenhals (dekdoorvoer) te trekken. Heeft iemand nog een goede tip?

hele zwanenhals met kabels en al van het dek halen.
bij monteren lekker nieuwe butylkit ertussen.
- nooit meer gepriegel
- geen slijtende en afbrekende kabels
- altijd waterdichte zwanenhals.

Zo doe ik het ook: hele zwanenhals demonteren met alle kabels er nog netjes in. Hoezo gedoe? Gaat toch vanzelf zo?
Sous les pavés, la plage.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zwanehals dekdoorvoer 22 mrt 2015 20:52 #608435

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9498
Tony2920 schreef :

Omdat ik mijn zwanenhals niet door het gat krijg !

Ik volg je niet... Je moet toch de zwanenhals niet door het gat krijgen? Enkel de onderdekse stekkers en contacten! Draadjes blijven gewoon in de zwanenhals zitten.
Sous les pavés, la plage.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.151 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl