Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: koelwaterfilter / wierfilter

koelwaterfilter / wierfilter 09 mrt 2015 10:17 #603916

heeft het wierfilter, specifieke eisen zoals formaat e.d.
het huidige filter is een beetje verhard en gekrakeleerd, dus wil ik het vervangen.
eenvoudig naar de store gaan en een zelfde halen is vrij makkelijk.
maar er zijn zoveel soorten dat deze vraag bij mij op kwam.

Thomass
Overleden 14 oktober 2020

Twee dingen zijn oneindig:
het universum en de menselijke domheid.
Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.

(Note: The opinions expressed in this post are my own and are not necessarily those of Zeilersforum and its management)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

koelwaterfilter / wierfilter 09 mrt 2015 10:22 #603918

als je tevreden bent over wat er nu inzit zou ik om dezelfde gaan(als die nog te koop is),hoef je ook niets te veranderen/nieuwegatenboren/enz

groeten
Frank
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

koelwaterfilter / wierfilter 09 mrt 2015 10:25 #603923

  • Rinus
  • Rinus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2751
Er is een soort met een vleugelmoer bovenop, die wil nog wel eens valse lucht aanzuigen, dus die zou ik niet nemen. Verder is het volgens mij om het even als je een met even grote aansluitingen neemt als dat je had.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

koelwaterfilter / wierfilter 09 mrt 2015 14:09 #603994

Ik zag in de schappen van de store, Plastic en bronzen uitvoeringen met verschillende grootte (inhoud)
Er zit nu een wierfilter in waar ik net een liter in kwijt kan.
heeft een groter wierfilter/pot niet een groter filter-oppervlak en een betere doorstroming???
of is dat gewoon om het even????
Op zo'n Bronzen kan ik met meer gemak een "bypass"monteren om in de winter de koelvloeistof er in te laten lopen. i.p.v. afgelopen "winter" met een kannetje en een open wierpot te zitten hannessen :-)
of denk ik verkeerd????
Overleden 14 oktober 2020

Twee dingen zijn oneindig:
het universum en de menselijke domheid.
Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.

(Note: The opinions expressed in this post are my own and are not necessarily those of Zeilersforum and its management)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

koelwaterfilter / wierfilter 09 mrt 2015 14:20 #603995

Voor de motor in jouw Wibo is zelfs de kleinste maat al groot genoeg hoor.
Wat veel belangrijker is ,is dat de aan en afvoer en de rompdoorvoer/afsluiter een voldoende grote diameter hebben maar als alles tot nu toe goed heeft gefunctioneerd zal dat wel in orde zijn.
Brons of plastic is een kwestie van "smaak". Brons is natuurlijk degelijker mmar ook een stuk duurder.Qua functie maakt het niks uit.
Overigens is zo'n ding eigenlijk geen echt filter. Het houdt alleen grof materiaal tegen , vandaar de oude benaming "wierpot".
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

koelwaterfilter / wierfilter 09 mrt 2015 14:25 #603996

Dank je wel Ad, maakt de keus vandaag makkelijker
Overleden 14 oktober 2020

Twee dingen zijn oneindig:
het universum en de menselijke domheid.
Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.

(Note: The opinions expressed in this post are my own and are not necessarily those of Zeilersforum and its management)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.109 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl