Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Verwijderen tape sierbies

Verwijderen tape sierbies 24 feb 2015 19:07 #600029

Mijn sierbies is geplakt, geschilderd en weer geplakt, kortom 3 lagen.
De bies moet er af en dat is monnikenwerk. De waterlijn lukt me goed met een verfschraper, zo één waar je verfspatten van glas verwijdert. Maar de sierbies ligt verdiept in de romp, dus dat lukt niet met een verfschraper. Wie heeft de ultieme tip?
Ik ben heel tevreden met mijn Winner
Laatst bewerkt: 24 feb 2015 19:07 door bertilbeumer.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verwijderen tape sierbies 24 feb 2015 19:10 #600030

  • Solution
  • Solution's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1252
heb je het al geprobeerd met een fohn?
Of verfstripper, niet te heet zetten (~50 gr.), bij lukte het om hier oude stickers met redelijk gemak eraf te krijgen.
Suc6!
Beneteau Oceanis 40
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verwijderen tape sierbies 24 feb 2015 20:37 #600058

Indien de plakplastic bies echt verdiept ligt zou ik op zoek gaan naar een hele smalle verfkrabber icm heteluchtpistool. Ik weet niet of die Sandvik krabbers ook in smalle versie bestaan, anders zou je evt de smalste driehoekskrabber die je kunt vinden kunnen aanpassen aan iets kleiner dan de breedte van de bies.

Of zoiets, al zeg je niet hoe breed de bies is.



Mocht het echt niet lukken, dan als laatste optie een scherpe houtbeitel die je stekend gebruikt met de kleinste snijhoek van de bies af; het schuine kantje die het mes vormt ligt dan bijna plat op de gelcoat...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verwijderen tape sierbies 24 feb 2015 20:42 #600060

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5183
Normaliter doe ie dat met een caramelschijf. Maar weet niet of die overweg kan met het laagje verf tussen de twee lagen plakfolie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verwijderen tape sierbies 24 feb 2015 22:08 #600074

Ik heb een complete chamicaliënassortiment op de mijne losgelaten (mengelmoes van lak en sticker). Uiteindelijk lukte het met aceton, kitverwijderaar, een fohn en 1,5 mandag werk (ongeveer een meter per uur!). Krabber en een wetsteen op zak. Iedere 30 cm even langs de steen. Als de krabber "bijt" langzaam pellen en gedoseerd verhitten om grotere stukken af te schrapen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verwijderen tape sierbies 24 feb 2015 22:15 #600075

:laugh:
Een meter per uur? Dat wordt een feest!
Ik hoop dat het bij mij sneller loslaat...
Ik ben heel tevreden met mijn Winner
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verwijderen tape sierbies 24 feb 2015 22:57 #600084

Heb dezelfde ellende gehad. Na chemicalien, schuurmachine, krabber en heel veel tijd was ik er helemaal klaar mee.
Heb de lamellenschijf erop gezet. Toen was de strip zo weg. Links en rechts wat bij moeten plamuren en schuren en nu is het weer helemaal gladjes!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verwijderen tape sierbies 24 feb 2015 23:55 #600093

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Als de bies verdiept in de romp ligt, is het dan niet mogelijk om hem gewoon op te ruwen, af te plamuren en er een fractie bredere bies overheen te plakken?
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verwijderen tape sierbies 25 feb 2015 09:52 #600135

Nee, het is nu een zooitje. Dus alles moet er echt af.
Ik neem de tips mee en zal terugkoppelen welke het beste beviel :)
Ik ben heel tevreden met mijn Winner
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Verwijderen tape sierbies 03 apr 2015 18:09 #612429

Oké, de terugkoppeling als beloofd.
Alle tape, verf en nog eens tape en de lijmresten zijn verwijderd.



Eerst met een smalle, scherpe beitel de bovenste tapelaag verwijderd. Dat ging vrij vlot.
Daarna stickerverwijderaar erop. Weer met smalle beitel voorzichtig oude verf en tape wegsteken.
Daarna weer stickerverwijderaar erop en nu met smal plamuurmes de lijmresten wegsteken.
Daarna met nat schuurpapier, korrel 1000, schuren.
Daarna polijsten. En dat 2X 8 meter :blink:
Ik ben heel tevreden met mijn Winner
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.126 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl