Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: glazen ruit polijsten

glazen ruit polijsten 03 jan 2015 18:38 #584160

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9498
Ok, excuus het gaat om een autoruit :blush: maar anders keek niemand naar dit topic uiteraard... :P

Onze autoruit heeft veel lichte krasjes die vervelend zijn bij tegenlicht of lage zonnestand.
Zijn die weg te polijsten? En zo ja, hoe?

Heb nog wat producten van Riwax staan (als ik het goed heb 2, 4 en 6). Kan ik daar wat mee?
Sous les pavés, la plage.
Laatst bewerkt: 03 jan 2015 18:38 door Ilex.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

glazen ruit polijsten 03 jan 2015 19:20 #584173

Bij Carglass hebben ze wel eens een kras uit mijn (nieuwe) voorruit gepolijst, maar dat ging met een vrij zware machine met een behoorlijk harde (plastic?) schijf.
Dus informeer eens bij die jongens.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

glazen ruit polijsten 03 jan 2015 19:45 #584179

  • mrtnm
  • mrtnm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2163
Is inderdaad met wat zware hulpmiddelen wel te doen, maar kun je via je verzekering geen nieuwe voorruit er in laten zetten? Heb ik wel laten doen. Ik had hier ook last van, vooral met een laag zonnetje. Verzekering gebeld, was geen probleem.
Goed zicht is wel zo prettig rijden.....zeker als je richting boot rijd... :P

Martijn :)
Leisure 22


www.leisure17-22.nl/

Zo snel mogelijk weer een Grote reis!!
Laatst bewerkt: 03 jan 2015 19:46 door mrtnm.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

glazen ruit polijsten 03 jan 2015 19:45 #584180

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
Ik heb voor het polijsten van beton en graniet (maakte vroeger nog eens mooie aanrechten) een dergelijk apparaat. Is en sterke haakse slijper met via het centrum water toevoer:

Daarbij heb ik dan een reeks van plastic schijven met diamant erin. Korrelgrootte van 50 tot 10000.

Ik herstelde daarmee voor mijn oude auto's ook krassen in ruiten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

glazen ruit polijsten 03 jan 2015 19:49 #584181

  • mrtnm
  • mrtnm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2163
Dat is een mooi apparaat, hoeveel toeren?

Martijn :)
Leisure 22


www.leisure17-22.nl/

Zo snel mogelijk weer een Grote reis!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

glazen ruit polijsten 03 jan 2015 20:00 #584183

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
Electronisch regelbaar tot 4000
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

glazen ruit polijsten 03 jan 2015 23:01 #584211

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9498
Wow! Ik wilde voorzichtig zijn en jullie komen met kanonnen af! :woohoo:

Is glas zo hard dat ik zonder problemen kan experimenteren met m'n Riwax?
Verzekering zal niets uithalen, daar zit niets van glasbreuk ofzo in, auto is bijna 10...
Sous les pavés, la plage.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

glazen ruit polijsten 03 jan 2015 23:25 #584215

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
Glas is niet heel erg hard: 6,5 tot 7 op de schaal van Mohs.
Diamant heeft 10.
nl.wikipedia.org/wiki/Hardheidsschaal_van_Mohs
Laatst bewerkt: 03 jan 2015 23:26 door Sunday.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

glazen ruit polijsten 04 jan 2015 06:36 #584222

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Ilex schreef :
Wow! Ik wilde voorzichtig zijn en jullie komen met kanonnen af! :woohoo:

Is glas zo hard dat ik zonder problemen kan experimenteren met m'n Riwax?
Verzekering zal niets uithalen, daar zit niets van glasbreuk ofzo in, auto is bijna 10...

Glas is nog wel eens apart mee verzekerd. Staat vaak groot op je verzekeringsbewijs. Bellen kan geen kwaad hoor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.118 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl