Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: ervaring met mini statelliet

ervaring met mini statelliet 21 aug 2014 06:10 #543606

  • tanra
  • tanra's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 124
Goedemorgen Allemaal,

Wil graag voor regenachtige dagen voor de kids een kleine tv. Toen kwam ik deze tegen...heeft iemand hier ervaring mee?
Wil geen abonnement of iets dergelijks.

Ik hoor graag jullie ervaringen.
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ervaring met mini statelliet 21 aug 2014 06:53 #543622

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Nee, als ik op een plek lig met wifi, en ik zou willen kijken kijk op mn tablet met de Ziggo-app.
Daar al eens aan gedacht?
Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ervaring met mini statelliet 21 aug 2014 07:04 #543626

  • mgbgt1975
  • mgbgt1975's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6605
Wifi onderweg is waardeloos, heb een 12volts tv met digitenne, dat werkt beter. Kan ook USB (harddisk met films / foto's) en dvd aan.
mgbgt1975 nog steeds bekend als mgbgt1975
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ervaring met mini statelliet 21 aug 2014 07:06 #543630

  • Poemy
  • Poemy's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 517
Even goed opletten. Ik heb van een camperaar (die een mooie schotel heeft op zijn camper) begrepen dat sinds kort er geen vrije zenders meer zijn via de satelliet. Dat zou betekenen dat je overal een abo op moet nemen. Ook voor NL1 (oh sorry) NPO 1 2 en 3.

Wellicht even nakijken!
Weet je wat het is?.... Meer water dan vis.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ervaring met mini statelliet 21 aug 2014 07:21 #543638

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12224
Ik zou Digitenne nemen. Als je alleen publieke zenders wilt zien is dat gewoon gratis, voor commerciële zenders moet je een abonnement nemen. Groot voordeel boven een schotel is dat je de antenne niet hoeft te richten. Een schotel moet je richten en dan op de steiger zetten, de boot is te beweeglijk (tenminste... ik heb er geen ervaring mee, maar daar ga ik van uit). Een digitenne antenne kun je op je kajuitdak zetten, of bijvoorbeeld langs de kraanlijn wat omhoog hijsen voor betere ontvangst (zo deed ik het altijd). Of je koopt een EasyDVBT, waarmee je een digitenne signaal via je marifoonantenne krijgt.

Voor een zacht prijsje heb je een kleine LCD TV met ingebouwde Digitenne ontvanger en DVD speler. Of je koopt een digitenne-USB-Stick, voor gebruik in je laptop.

Overigens kun je - voor zover ik weet - ook met een satelliet geen commerciële zenders bekijken zonder abonnement.
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Laatst bewerkt: 21 aug 2014 07:34 door Hen3.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ervaring met mini statelliet 21 aug 2014 07:25 #543642

  • tanra
  • tanra's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 124
Dat laatste klopt idd daar had ik niet aangedacht en wat betreft ziggo. Die zit niet in onze regio en met UPC ben ik wel klaar mee.

Dan moet ik toch overwegen om zo'n Digitenne te nemen.

Dank voor jullie advies
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ervaring met mini statelliet 21 aug 2014 07:36 #543646

  • Nebulae
  • Nebulae's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 226
Ik heb precies zo een set gehad (in 2006). Daar heb ik ook wel wat over geschreven op mijn site.

Samengevat: uitrichten is een enorm gedoe. In getijdehavens blijf je bezig .. in Zierikzee zakten we achter de dijk ..

Sinds de komst van digitenne totaal oninterressant, tenzij je in Frankrijk/Denemarken/Engeland perse de Nederlandse zenders wil ontvangen.
Groeten,

John
http://www.zwetsviool.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ervaring met mini statelliet 21 aug 2014 07:50 #543657

  • CMO
  • CMO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1279
Als het speciaal voor de kids gaat is het dan niet handiger om een Tablet of een laptop vol met films te zetten?? Dan kan kunnen ze ook kijken als er niets op TV is. (En dat is m.i. bijna altijd zo.....)
Ook zijn er veel (kinder) filmpjes te zien via Youtube.

Wil je tocch ook TV kijken dan zijn er ook digitenne's die je op je IPAD oid kunt aansluiten.
Laatst bewerkt: 21 aug 2014 07:52 door CMO.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ervaring met mini statelliet 21 aug 2014 07:51 #543659

  • henkvd
  • henkvd's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4158
Anjo schreef :
Nee, als ik op een plek lig met wifi, en ik zou willen kijken kijk op mn tablet met de Ziggo-app.
Daar al eens aan gedacht?

Dat werkt toch niet, buiten de verbinding of die goed genoeg is, werkt de Ziggo app alleen op je eigen Ziggo netwerk en ook niet via de Ziggo wifi spots.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ervaring met mini statelliet 21 aug 2014 07:54 #543661

  • Mephisto
  • Mephisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1724
netflix via wifi op de tablet, kinderfilms genoeg en voor sesamstraat en de zaterdag en zondag ochtend digitene (1+2+3) op de 7 inch tv (liliput)
Laatst bewerkt: 21 aug 2014 07:55 door Mephisto.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ervaring met mini statelliet 21 aug 2014 08:05 #543669

  • Moki
  • Moki's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 300
henkvd schreef :
Anjo schreef :
Nee, als ik op een plek lig met wifi, en ik zou willen kijken kijk op mn tablet met de Ziggo-app.
Daar al eens aan gedacht?

Dat werkt toch niet, buiten de verbinding of die goed genoeg is, werkt de Ziggo app alleen op je eigen Ziggo netwerk en ook niet via de Ziggo wifi spots.

De oplossing voor dit probleem, heet VPN

Maar zal voor de gemiddelde ziggo gebruiker niet de oplossing zijn. Maar werkt voor mij prima.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ervaring met mini statelliet 21 aug 2014 10:09 #543729

  • henkvd
  • henkvd's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4158
Moki schreef :
henkvd schreef :
Anjo schreef :
Nee, als ik op een plek lig met wifi, en ik zou willen kijken kijk op mn tablet met de Ziggo-app.
Daar al eens aan gedacht?

Dat werkt toch niet, buiten de verbinding of die goed genoeg is, werkt de Ziggo app alleen op je eigen Ziggo netwerk en ook niet via de Ziggo wifi spots.

De oplossing voor dit probleem, heet VPN

Maar zal voor de gemiddelde ziggo gebruiker niet de oplossing zijn. Maar werkt voor mij prima.

Even nieuwsgierig en hoe maak je een VPN op een tablet, de ziggo app draait alleen op een tablet, er is geen PC app meer.
Laatst bewerkt: 21 aug 2014 10:09 door henkvd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ervaring met mini statelliet 21 aug 2014 10:14 #543730

  • Moki
  • Moki's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 300
henkvd schreef :
Moki schreef :
henkvd schreef :
Anjo schreef :
Nee, als ik op een plek lig met wifi, en ik zou willen kijken kijk op mn tablet met de Ziggo-app.
Daar al eens aan gedacht?

Dat werkt toch niet, buiten de verbinding of die goed genoeg is, werkt de Ziggo app alleen op je eigen Ziggo netwerk en ook niet via de Ziggo wifi spots.

De oplossing voor dit probleem, heet VPN

Maar zal voor de gemiddelde ziggo gebruiker niet de oplossing zijn. Maar werkt voor mij prima.

Even nieuwsgierig en hoe maak je een VPN op een tablet, de ziggo app draait alleen op een tablet, er is geen PC app meer.

OpenVPN app op je Ipad, thuis een wifi router met VPN (of een openVPN servertje)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ervaring met mini statelliet 21 aug 2014 10:49 #543744

  • mrtnm
  • mrtnm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2163
Nog even terugkomend op digitenne, de ontvangst kun je enorm verbeteren door een oude rondom- gevoelige camping tv antenne te gebruiken :huh: Zo´n vliegende schotel met een pennetje bovenop. (kan even zo snel geen plaatje vinden..)
Die dingen liggen nog wel eens bij de kringloop, bij www.bootaccessoiresvinkeveen.nl heb ik ook wel eens 1 zien liggen. Of marktplaats.. Even in de instellingen in je digitenne ontvanger bij het type antenne ¨passief¨ in plaats van ¨actief¨ kiezen, en hij doet het.
Ik gebruik nu dit dingetje; www.conrad.nl/nl/logilink-dvb-t-tv-stick-943312.html op m´n netbookje met navigatrix (navigatrix.net/ ) en het programmaatje MeTV. En een extern ssd-schijfje vol met films en series. Internetten doe ik via mijn telefoon, die fungeert dan als hotspot.

Martijn :)
Leisure 22


www.leisure17-22.nl/

Zo snel mogelijk weer een Grote reis!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ervaring met mini statelliet 21 aug 2014 11:26 #543752

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Sorry Henk, ik ontvang helemaal prima films op de wifi in de haven met ziggo .
Zowel ingelogd op de hotspot als daar in t netwerk.
Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ervaring met mini statelliet 21 aug 2014 12:11 #543767

  • henkvd
  • henkvd's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4158
Anjo schreef :
Sorry Henk, ik ontvang helemaal prima films op de wifi in de haven met ziggo .
Zowel ingelogd op de hotspot als daar in t netwerk.

Ohhhh dat zou volgens Ziggo niet mogelijk zijn, als ik in log op een Ziggo wifispots dan krijg ik TV kijken niet mogelijk ,.......... maak verbinding met uw eigen Ziggo netwerk.
Laatst bewerkt: 21 aug 2014 16:37 door henkvd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ervaring met mini statelliet 21 aug 2014 13:28 #543784

  • H2O
  • H2O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1303
Misschien als de jachthaven zelf ook Ziggo klant is?

Overigens vind in de Wifi in de meeste jachthavens van onvoldoende kwaliteit om betrouwbaar tv te kunnen kijken. Wij hebben Digitenne met een goede outdoor antenne aan boord. Ook op de wat meer afgelegen plekjes in de Delta prima ontvangst.

Jeroen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ervaring met mini statelliet 21 aug 2014 13:33 #543786

  • Nebulae
  • Nebulae's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 226
H2O schreef :
Overigens vind in de Wifi in de meeste jachthavens van onvoldoende kwaliteit om betrouwbaar tv te kunnen kijken.

Lijkt me een understatement ;)

Als bovendien één connectie een TV stream afneemt, is het klaar met de andere tig connecties :(
Groeten,

John
http://www.zwetsviool.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.150 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl