Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Sparcraft neer / ophouder

Sparcraft neer / ophouder 29 mrt 2014 13:28 #500297

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18839
Een Sparcraft giek neerhouder gekocht met een te sterke gasveer. Die wil ik vervangen.
Hoe kan ik de Sparcraft demonteren?
Waar de dunne in de dikkere pijp overgaat zit een zware kunststofring met 4 schroeven vast. Die heb ik losgeschroefd. Dan zou de boel toch los moeten komen? Of moet je aan de onderzijde ook de popnagels er uit boren?

Wie heeft een manual of tekening of weet van de hoed en de rand?

Grz,
Holtere
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Sparcraft neer / ophouder 29 mrt 2014 13:36 #500300

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3089
Ik heb de mijne gerepareerd met deze instructiepagina
Ik heb nieuwe RVS gasveren besteld bij T-Technics, met de volgende specificatie (overgenomen van orderbon):
- RVS gasveer 10/23
- 1150N
- C=300mm, D=663mm, 2xM8
- ogen 998935 monteren
- RVS-316 oog M 8x16mm 8mm oog 10x15mm

Er zitten twee gasveren in. Misschien ben je al klaar als je er één verwijdert.

Leuk klusje. Succes!
- Marti
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Laatst bewerkt: 29 mrt 2014 13:49 door Arcadia.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Sparcraft neer / ophouder 29 mrt 2014 13:49 #500302

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18839
Hallo Marti,

Super zo'n forum waar je binnen tien minuten zo top geholpen wordt!

fijne weekend verder!
Holtere
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Sparcraft neer / ophouder 29 mrt 2014 15:11 #500325

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3089
Aanvulling:
Bij mij waren de gasveren verroest en zat er allemaal natte smurrie onderin de aluminium buis. Daarom heb ik in de onderste buis een afwateringsgaatje geboord.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Sparcraft neer / ophouder 29 mrt 2014 17:11 #500348

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18839
Lijkt me een goed plan! Ik zag de plaatjes van de demontage en dacht: Dat zit niet helemaal goed zo! De roest en smurrie is ook daar goed zichtbaar!
Komt helemaal goed :whistle:

grzz
Holtere
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.106 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl