Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Oude, bronzen lieren

Oude, bronzen lieren 18 nov 2013 08:59 #458761

Hey iedereen,

Ik haalde laatst de oude (bronzen) lieren van de boot. Er is nog een enkele hendel bij en remmen werkt met zo'n spanband rond de trommel.

Ik denk eraan om.ze op te poetsen en te verkopen, maar zijn zulke dingen nog wel in gebruik? Is er vraag naar, en belangrijker nog, zijn ze uberhaupt hun gewicht in brons nog wel waard...? Heb nl weinig zin om een hele dag te staan poetsen om ze dan nog eens twee jaar in de weg te hebben liggen voor twee tientjes...

Bedankt
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 18 nov 2013 08:59 door orchidius.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Oude, bronzen lieren 18 nov 2013 13:02 #458847

  • Apae
  • Apae's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6878
Tja, wat de gek ervoor geeft eigenlijk... natuurlijk zijn goed functionerende bronzen liertjes best in trek in de klassieke boten-wereld, maar prijzen kunnen echt alle kanten uitgaan...
Er zijn ook handelaren die het spul ongepoetst opkopen, bijvoorbeeld bij de bootjessloperij, en er na een hoop ellebogenstoom een stevige prijs voor vragen. In hoeverre ze dat ook echt ervoor krijgen: wie zal het zeggen?
Op de laatste klassieke schepenbeurs had bijvoorbeeld Scheepszaken zulk spul staan, en ook Chateauroux zal wel willen inkopen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Oude, bronzen lieren 18 nov 2013 13:37 #458854

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9251
Een volstrekt respectloze opmerking misschien.

Maar weeg ze even op.

Sloopbrons is tussen de 4 en 5 E/kg. Dat moet dus echt je absolute minimum prijs zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Oude, bronzen lieren 18 nov 2013 14:07 #458864

Joop66 schreef :
Een volstrekt respectloze opmerking misschien.

Maar weeg ze even op.

Sloopbrons is tussen de 4 en 5 E/kg. Dat moet dus echt je absolute minimum prijs zijn.

Absoluut geen slecht idee... Niet geschoten is altijd mis natuurlijk! Ik neem ook contact op met de bovengenoemde bedrijven, maar ik woon zelf in BE en hier zijn eigenlijk geen bootslopers :s. Verzenden wordt al snel duur vrees ik.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Oude, bronzen lieren 18 nov 2013 14:30 #458871

Ik denk dat als je ze poets
je er nog een mooie prijs voor kan vangen voor een klassieke boot..
€ 50.00 p/stk Niet geschoten is altijd mis
Ik sta versteld wat er daar af en toe verkocht wordt!
ik had ook twee heel oude barbarossa mastliertjes daar staan
geen messing, die man was als een kind zo blij
Laatst bewerkt: 18 nov 2013 14:32 door de-verleiding.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Oude, bronzen lieren 18 nov 2013 15:09 #458884

  • 2linkerhanden
  • 2linkerhanden's Profielfoto
op MP er b.v. bijzetten;
o.a. zeer geschikt als zwaardlieren!
Laatst bewerkt: 18 nov 2013 15:21 door 2linkerhanden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oude, bronzen lieren 18 apr 2017 08:57 #827123

  • Fred1948
  • Fred1948's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1
Weet je van welk merk die liertjes zijn ? De mijne zijn een beetje anders maar lijken wel sterk.
Vast bedankt Fred
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oude, bronzen lieren 18 apr 2017 10:59 #827175

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7550
Fred, ik zie dat dit je eerste post is. Welkom op dit forum dus. Het topic over die liertjes is van 2013, dus al erg oud. Je kunt beter een paar foto's van jouw liertjes hier plaatsen, dan heb je waarschijnlijk snel antwoord.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.124 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl