Een paar foto's maken de situatie altijd veel duidelijker, kan je iets laten zien?
Een roerblad deukt zelden in als gevolg van interne problemen. Zelfs als alle schuim er uit is blijft de polyester nog volledig in vorm, tenzij het wel heel dun gelamineerd is. Het is ook niet heel waarschijnlijk dat de deuk een gevolg is van een eerdere aanvaring. Kan het zijn dat de deuk er altijd al gezeten heeft maar je nog niet was opgevallen?
Het is uiteraard wel duidelijk dat een roerblad dat niet symmetrisch is van grote invloed is op de vaareigenschappen van de boot. Dat je er iets aan moet doen is daarom tamelijk onafwendbaar, maar of het 'shapen' van je roer met epoxy de moeite waard is vraag ik mij af. Het is niet een kwestie van er wat epoxyplamuur op smeren en dan weer in de antifouling zetten. Ik denk dat het bouwen van een heel nieuw roerblad net zo veel werk is, en een veel beter resultaat oplevert. Heel toevallig geef ik daar samen met mede forummer Roblisto binnenkort een workshop over