Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Timing Antivries

Timing Antivries 11 nov 2016 15:25 #783392

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8527
In de winter 2012/2013 lag mijn boot vast in het ijs in Amsterdam. Een andere boot gezonken in de haven. In jan/feb 2012 heb ik bij Maastricht over een redelijk grote plas kunnen lopen, iets dat ik niet eerder heb kunnen doen. Ook niet in '97 (bij de laatste elfstedentocht). Die winters waren toch ruim na '85.

Dus aangezien ik een maandje naar verwegistan ga na kerst, ga ik toch maar winterklaar maken. Ook al was dat afgelopen twee jaar niet nodig.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Timing Antivries 11 nov 2016 18:48 #783436

Wordt er ook ijsgezeild op het Schildmeer, Ad? :-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Timing Antivries 12 nov 2016 10:39 #783549

henkvd schreef :
En het hoeft echt niet eerst een week te vriezen voor het onder de water lijn kan bevriezen, oppervlakte water koelt enorm snel af, en goed vriezen behoort altijd nog tot de mogelijkheden.

Dan zal toch echt het water eerst moeten bevriezen want water wordt niet kouder dan nul graden zonder te bevriezen.Het is immers geen heel zuiver water wat dat wel kan ;)
Bij zout water is dat wat anders , dat bevriest pas bij -2 tot -3 graden.
Bovendien is de boot zelf altijd wat warmer dan het omringende koude water , tenminste als de zon schijnt.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.103 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl