Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Zelf de mast in..

Re:Zelf de mast in.. 23 juli 2010 12:10 #138676

inSaNo schrijft:
Gisteren een Topclimber gekocht, als het weer vanavond 'n beetje goed is, gelijk maar even proberen.. :laugh:

Ik vind het een pracht apparaat! zorg ervoor dat je veel spanning op je klimlijn hebt staan, hoe meer spanning, hoe makkelijker je omhoog klimt.

Succes

Erik
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Zelf de mast in.. 23 juli 2010 12:47 #138691

  • Jeroen_123
  • Jeroen_123's Profielfoto
Ik heb er 1 die werkt met een telefoon....ik bel hem en zeg: heb je ff tijd, er vervolgend klimt ie rustig tijdens een meeting ff in de mast, is dat handig of niet ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Zelf de mast in.. 23 juli 2010 13:38 #138698

Heb jij zijn nummer nog??

groet,

Ad
Kolibri800
Dulcinea
Kolibri 800 en Kolibri 900 Dulcinea en Dulcinea
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Zelf de mast in.. 23 juli 2010 14:00 #138701

  • Capolavoro
  • Capolavoro's Profielfoto
Kolibri800 schrijft:
Heb jij zijn nummer nog??

groet,

Ad
Kolibri800
Dulcinea

hij komt vanzelf op goulashgeur af!

groet
t
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Zelf de mast in.. 23 juli 2010 14:48 #138707

Mja, als dat topclimber goed werkt, wil ik me ook wel beschikbaar stellen. :-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Zelf de mast in.. 25 juli 2010 10:31 #138928

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12224
Ik ben een Topclimber inkoopactie aan het voorbereiden (ik heb de smaak te pakken...) en we lijken toch wel een behoorlijke korting te kunnen krijgen... Verdere info volgt, maar gezien mijn vakantie ligt dat nu ff stil...
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Laatst bewerkt: 25 juli 2010 12:32 door Hen3.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Zelf de mast in.. 25 juli 2010 11:03 #138935

  • Lis-jolle
  • Lis-jolle's Profielfoto
  • Offline
  • Geblokkeerd
  • Berichten: 1014
Zolang je niet midden op zee zit ga je toch niet stunten om je toplichtje of dergelijke te vervangen :S
En dan zeker niet onder zeil, doe zoiets gewoon in de haven of bij de mastenkraan, in veel havens is er toch een mastenkraan aanwezig, word je veilig opgehesen door een zware lier.

Als er uitgebreid aan je mast moet worden gewerkt kan je deze beter strijken, dan kan je op een veel makkelijkere manier aan je mast werken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Zelf de mast in.. 25 juli 2010 11:27 #138940

Friendship 22 schrijft:
Zolang je niet midden op zee zit ga je toch niet stunten om je toplichtje of dergelijke te vervangen :S
En dan zeker niet onder zeil, doe zoiets gewoon in de haven of bij de mastenkraan, in veel havens is er toch een mastenkraan aanwezig, word je veilig opgehesen door een zware lier.
Juist wel onder zeil, zodat je veel stabieler en constanter op de golven ligt.

Compleet afhankelijk van de situatie, op binnen water meestal niet nodig maar het kan handig zijn bv tijdens een wedstrijd als het zeil scheurt, val schiet omhoog om wat voor reden dan ook. Zo zijn er tijdens een toertocht ook nog wel dingen te bedenken.

Goed voorbereid is het ook geen stunten meer alleen moet je wel je middelen op orde hebben.

Veilig opgehesen door een zware lier? Het is echt geen probleem je mast ingehesen te worden al is het een en ander wel afhankelijk van het type schip en kwaliteit van je tuig.
Groeten,
Julius
W570, Spaekhugger, Jeanneau Selection
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Zelf de mast in.. 19 mei 2016 20:22 #736720

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1430
Het is een oud topic, maar voor mij nog actueel. Ik moet namelijk de mast in om een stag te vervangen. Ik kwam dit filmpje tegen op YT.

Laatst bewerkt: 19 mei 2016 20:23 door Woody130.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Zelf de mast in.. 19 mei 2016 20:51 #736736

zoals eerder benoemd.. dat kan ook alleen met een lijntje met een pruik (schuif-) knoop om mast of val.
"Wie het altijd voor de wind gaat, komt vanzelf aan lager wal"
De topper ISO “TuTu” voor de funracing en nu de SO 36i Performance “Anilla” voor het avontuur...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Zelf de mast in.. 20 mei 2016 04:42 #736767

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1430
Dat weet ik. Ik heb diverse topics over mastklimmen op dit forum doorgenomen. Toch vind ik de methode in dit filmpje leuk. Je kunt zo'n ding zelf maken. De kosten zijn laag. Ik wilde jullie dit filmpje niet onthouden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.142 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl