Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
In deze sectie horen alleen topics welke een project beschrijven. Hiervoor gelden bijzondere regels. De beschrijving van het project staat centraal, reacties van zowel de Topic Starter (TS) als andere leden zijn alleen toegestaan indien deze rechtstreeks betrekking hebben op de projectinhoud. Zie ook de forumregels die hierop van toepassing zijn.

Onderwerp: Project Trident 80 'Eau Revoir'

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 21 mrt 2011 19:56 #184607

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12208
beewee schreef :
Dan zou ik maar niet vergeten dat je mast ook nog plat moet (nóg meer werk :whistle: ) tenzij ze een schuifdak hebben.
Dat ben ik inderdaad niet vergeten... bovendien moet ik ook nog een nieuwe Windex en een windsensor monteren, dus dat kan ik dan ook mooi met liggende mast doen.

Het wordt overigens wel de eerste keer dat ik de mast plat leg, nu ja... bij een boot zonder strijkbare mast dan...

Maarree... is dat nu echt zo veel werk dan??
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 21 mrt 2011 20:02 #184613

  • zeehond
  • zeehond's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2339
Ik had op wit gestemd in de pol. Erg mooi zo :P

Lijkt het zo op de foto of loopt je waterlijn naar de spiegel iets op? Als dat zo is dan is het nu de tijd om er iets aan te doen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 21 mrt 2011 20:15 #184620

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12208
groom schreef :
Ben benieuwd naar het eind resultaat. Wanneer verwacht je weer te varen?
Nou... als ik volgend weekend kan schuren en het weekend er op misschien al kan lakken... dan zou ik misschien de 1e week van april al wel het water in kunnen!! Dat is zeker een paar weken eerder dan ik had verwacht...

ff onder voorbehoud natuurlijk... misschien valt het lakken nog wel zwaar tegen...
zeehond schreef :
Lijkt het zo op de foto of loopt je waterlijn naar de spiegel iets op?
Ik denk dat dat zo lijkt. De romp loopt achteraan sterk terug.

Kijk:
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 22 mrt 2011 05:53 #184652

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Hen3 schreef :
Het wordt overigens wel de eerste keer dat ik de mast plat leg, nu ja... bij een boot zonder strijkbare mast dan..
Op zich niet, bij mijn bootje is 't binnen een half uurtje gepiept. Heb je al een extra bevestigingsbeugel voor de spiboom, om die als sprenkel te kunnen gebruiken? Kost een paar euro, scheelt een boel spierpijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 22 mrt 2011 06:10 #184654

  • Capolavoro
  • Capolavoro's Profielfoto
Hen3 schreef :
het weekend er op misschien al kan lakken... dan zou ik misschien de 1e week van april al wel het water in kunnen!!

heb je de gebruiksaanwijzing van de verf wel goed gelezen?
Die mag pas na 5 maanden te water!

groet
t
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 22 mrt 2011 08:39 #184682

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12208
Capolavoro schreef :
heb je de gebruiksaanwijzing van de verf wel goed gelezen? Die mag pas na 5 maanden te water!
Grapjas...
Volledige verharding na:
- Bij 15°C: 10 dagen
- Bij 20°C: 5 dagen
- Bij 25°C: 3 dagen

Maar inderdaad is de doorhardtijd wel iets om rekening mee te houden voor de tewaterlatingplanning.

Bovendien is het ook wel handig als de laklaag hard genoeg is om de champagnefles te weerstaan... :P
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Laatst bewerkt: 22 mrt 2011 08:43 door Hen3.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 22 mrt 2011 08:41 #184684

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
En je weet nog steeds niet dat het koelcellen zijn, die Gicom als stalling gebruikt?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 22 mrt 2011 08:41 #184685

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12208
beewee schreef :
Heb je al een extra bevestigingsbeugel voor de spiboom, om die als sprenkel te kunnen gebruiken?
Nou... ik ben bang dat het toch echt met de mastenkraan zal moeten... Ik heb geen scharnierpunt op de mast, deze staat op een mastvoet geschoven en moet dus echt opgetild worden.
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 22 mrt 2011 09:16 #184688

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Lees dan even bij "Mijn grootste blunder" hoe het niet moet.. ;) Maar het is zo gedaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 22 mrt 2011 09:34 #184694

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12208
beewee schreef :
Lees dan even bij "Mijn grootste blunder" hoe het niet moet.. ;) Maar het is zo gedaan.
Welke post bedoel je precies? Ik heb ff zitten zoeken, maar zie 'm zo snel niet...
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 22 mrt 2011 09:49 #184696

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Hen3 schreef :
beewee schreef :
Lees dan even bij "Mijn grootste blunder" hoe het niet moet.. ;) Maar het is zo gedaan.
Welke post bedoel je precies? Ik heb ff zitten zoeken, maar zie 'm zo snel niet...
www.zeilersforum.nl/index.php/...=25&start=525#156904 :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 22 mrt 2011 10:14 #184702

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 3079
beewee schreef :
Lees dan even bij "Mijn grootste blunder" hoe het niet moet.. ;) Maar het is zo gedaan.

Als beloning krijg je nog een mooie beker! ;-)
Voorheen delaat72

De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 22 mrt 2011 10:25 #184705

Hen3 schreef :
Capolavoro schreef :
heb je de gebruiksaanwijzing van de verf wel goed gelezen? Die mag pas na 5 maanden te water!
Grapjas...
Volledige verharding na:
- Bij 15°C: 10 dagen
- Bij 20°C: 5 dagen
- Bij 25°C: 3 dagen

Maar inderdaad is de doorhardtijd wel iets om rekening mee te houden voor de tewaterlatingplanning.

Bovendien is het ook wel handig als de laklaag hard genoeg is om de champagnefles te weerstaan... :P

Zorg er wel voor dat je het heel ZEKER weet. Ik ben op een Victoire 26 in Kaag Dorp wezen kijken die te snel te water was gelaten. Daar stonden de singels in de verf.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 22 mrt 2011 12:38 #184729

  • Capolavoro
  • Capolavoro's Profielfoto
waverider82 schreef :
Daar stonden de singels in de verf.

een nette kraanmachinist doet altijd een strip karton tussen boot en singels, ook bij niet-geschilderde boten. Blijft ie schoon van ;-)

groet
t
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 22 mrt 2011 13:07 #184734

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
En vervolgens vaar je een heel seizoen rond met een paar stukken karton die aan de DD zijn blijven plakken :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 07 mei 2011 21:03 #192958

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12208
Verfbeurt Eau Revoir

Een paar tipjes zijn de afgelopen weken al van de sluier opgelicht, maar hierbij toch maar even een volledig verslag van de schilderbeurt die ik Eau Revoir heb gegeven.

Zo zag Eau Revoir er uit bij aankoop:


Rood is al niet echt onze kleur voor een boot, maar deze verflaag was ook nog eens gewoon lelijk. Geen glans, kwaststrepen en diverse krassen.


Bij aankoop wisten we dus al dat we daar iets aan wilden doen. Eigenlijk wilde ik dat direct na de thuisreis naar Nederland gaan doen, maar dat zou een haastklusje zijn geweest, want we wilden ook varen natuurlijk! Mede op advies van tondini ("vaar toch eerst eens een seizoen om de boot te leren kennen") hebben we de kleurspoeling toch maar uitgesteld.

Dit voorjaar moest het echter wel van komen!

Ik wilde met De IJssel Double Coat 2 componentenlak gaan rollen. Omdat de rode laag 1 componenten was, moest deze er helemaal af.

De kleurkeuze is mede met hulp van jullie tot stand gekomen... het is de kleur "Stars & Stripes" van AWLGrip geworden; een grijs-blauwe kleur. De IJssel kan deze kleur gewoon op bestelling leveren.

Verwijderen oude verflaag.
De start van het project: 12 februari 2011.


Met korrel 80 en een excentrische schuurmachine (een nieuwe Bosch, nadat de Ferm het na 1 dag voor gezien hield...) is de rode verflaag verwijderd. Wat schetste mijn verbazing... er kwam een oranje kleur tevoorschijn! De gelcoat was oranje, dus de boot is daadwerkelijk in het oranje geproduceerd, helemaal volgens de heersende trend in 1978!




Nadat de rode laag helemaal is verwijderd is de romp met korrel 120 geschuurd en geplamuurd. Ik had verwacht dat ik vooral op het breedste gedeelte behoorlijk aan het repareren moest, gezien de beschadigingen, maar het bleek dat de krassen eigenlijk alleen maar in de verf zaten en nauwelijks in de gelcoat. Meevallertje dus.


We zijn dan inmiddels 1 maand verder, het is 13 maart.

Primer aanbrengen.
De gelcoat heeft op diverse plekje allemaal kleine speldenprikjes, minuscuul kleine gaatjes. Dit wordt 'microporeusiteit' genoemd. In de laklaag schijnen deze gaatjes allemaal belletjes te veroorzaken. Dat wil ik uiteraard niet, dus daar gaan we wat aan doen in de vorm van een paar lagen IJmopox ZF primer. Bijkomend voordeel is dat ik dan ook de oranje kleur kwijt ben, wat de dekking van de aflak ten goede zal komen.



Het aanbrengen van de primerlaag viel me eigenlijk zwaar tegen! De lage temperaturen zijn hier waarschijnlijk mede debet aan (hoewel je volgens de specificaties van De IJssel vanaf 5 graden mag aanbrengen), maar het spul vloeit nauwelijks. Na het aanbrengen met een schuimroller had ik dan ook allemaal luchtgaatjes in de laag... een soort macroporeusiteit dus... :blink:

Remedie... schuren totdat alle gaatjes weer verdwenen zijn!


De oranje kleur komt er inmiddels al weer aardig doorheen... :S

Na een discussie over dit probleem op het forum kwam het idee van viltrollers voorbij. Hiermee zou je minder last van luchtbellen moeten hebben... Aldus gedaan... Met een viltroller is weer een nieuwe laag primer aangebracht. Dat gaat een stuk beter! Geen luchtbellen, gewoon een mooi sinaasappelhuidje, een mooie basis voor de aflak straks.




Het is inmiddels 9 april 2011.

De weekenden daarna zijn besteed aan schuren... De laag primer moet geschuurd worden totdat hij glad genoeg is voor de aflak. Met 180 eerst de sinaasappelhuid glad geschuurd, daarna met 240, 320 en tenslotte waterproof 400, totdat de romp al aardig spiegelt!



wel een beetje vals gespeeld... de romp is hier nat... :P

Het is 20 april. De mast gaat er af en de boot is klaar om naar binnen te gaan om te worden afgelakt!

Aflakken - Laag 1

22 april 2011

Voordat je kunt beginnen met aflakken is nog e.e.a. aan voorbereiding te doen wat bij elkaar nog de nodige uurtjes kost! Eerst de romp gewassen met een St. Marc oplossing, daarna de waterlijn en de voetrail afgeplakt en tenslotte de romp helemaal ontvet met Double Coat ontvetter. Als laatste stap voor het aflakken nog even met een stofkleefdoekje rond en dan zijn we er klaar voor!

Tussentijds hebben we uiteraard ook nog de 2 componentenverf gemengd en laten voorreageren. Ik had een DIN 4 cup gekocht waarmee ik na het voorreageren de verf op een viscositeit van ca. 40-45s DIN-4 heb gebracht. Dit is iets dunner dan de 50-55s die De IJssel specificeert. Dat heb ik bewust gedaan - na het lezen van de adviezen alhier - aangezien een iets dunnere lak nog beter schijnt te vloeien. Werkt prima zo'n ding cup; meten is weten...

Net als bij de primerlaag heb ik ook nu weer viltrollers gebruikt.

De allereerste baan!


Zo lang de verf nog nat is kun je er weinig van zeggen, maar deze aanblik schept hoop!


Op bovenstaande foto is ook te zien hoe ik de verf heb opgebracht. Steeds 1 verticale baan opzetten, dan horizontaal verdelen en drukloos verticaal narollen. Vooral snel werken en daarna afblijven!




Frappant is dat de verf bij het opbrengen vrij grijs is (zo grijs dat we twijfelden of De IJssel niet een fout had gemaakt...) en pas na droging de blauwe tint krijgt.

Als we 1 kant klaar hebben maken we de balans op. We hebben krap 2/3 liter verbruikt, dus we maken een nieuwe pot open en prepareren 1/3 liter die nog nodig is als deze pot leeg is. Dat gedeeltelijk aanmaken gaat overigens prima! Het is erg handig dat het in gewichtsverhoudingen gaat; wij hebben gewoon een keukenweegschaaltje gebruikt.

Het resultaat aan het eind van de dag:





We zijn blij! Het ziet er gewoonweg geweldig uit en de kleur staat ons ook erg aan!
Het dekt al zo goed dat je het hier bijna bij zou laten! Dat was achteraf gezien misschien ook het beste geweest... :dry:

Aflakken - Laag 2

23 april 2011

Volgens de specificatie van De IJssel is het mogelijk om een nieuwe laag aan te brengen zonder de vorige laag te schuren, mits je rekening houdt met een maximale tijd na aanbrengen van de vorige laag - afhankelijk van de temperatuur. In ons geval betekende het dat we tussen 16 uur en 24 uur na de 1e laag een volgende laag konden aanbrengen.

Zo gezegd zo gedaan.




Duidelijk is te zien dat de verse lak veel grijzer is. Dit is natuurlijk erg handig bij het aanbrengen, zo kun je tenminste goed zien waar je bent gebleven!

Na ruim een uurtje was ik klaar met rollen en zat de tweede laag er op!




Hmm... zo van een afstandje ziet het er aardig uit, maar het onplezierige gevoel bekruipt me dat deze laag er een stuk minder uitziet dan de eerste laag!

Hopende dat het allemaal toch nog is strakgetrokken als de lak droog rijd ik weer naar huis...

Aflakken - oh nee...toch schuren...

2 dagen later blijkt dat helaas niet zo te zijn... :dry:


Het glimt nog aardig, maar dit is toch echt een sinaasappelhuid en zo is de hele romp! Op sommige plekken is daarnaast de aanzet van de roller erg duidelijk te zien!

Ik had voor de zekerheid m'n schuurmachine al meegenomen, dus... daar gaan we weer!

De plekken met rolaanzet zijn met de machine geschuurd met korrel 240, daarna de hele romp met 320 en 400 waterproof.



En toen hadden we een mat-blauwe boot...






Aflakken - Laag 3

28 april 2011

Spannend... nu de 2e laag mislukt is hopen we dat de 3e weer beter gaat! We beginnen met een gelijkwaardig voorbehandeld oppervlak als bij de 1e laag... dus dat zou goed moeten gaan zou je zeggen...

Vol concentratie aanbrengen van de 3e laag.



Aaargh!! En vlieg in de verse laklaag! Voorzichtig weggepulkt... we zullen zien wat er van te zien is straks.

Hmmm... dat ziet er toch aardig uit...


Yep! De glans zonder sinaasappel is weer terug!


Pfoe... wel een opluchting... :side: Het is toch goedgekomen!



Aflakken spiegel en aanbrengen striping en naam.
We hadden besloten om de spiegel wit te schilderen. Dat hadden we bij een andere boot gezien en vonden we erg mooi. Aangezien ik dan toch wit moest lakken, waarom dan niet meteen de striping en de naam ook mee lakken i.p.v. bestickeren?!

Daarom een verfmasker voor de naam op de boeg en spiegel besteld bij onlinesticker.nl

En dan... afplakken... Wat een werk is dat zeg! Eerst had ik de bestaande waterlijn gevolgd, maar dat leverde een golvende streep op... Het bleek dat de waterlijn bij lange na niet recht was!!

Daarom ander tape gekocht (3M gold heet het geloof ik). Kost een kapitaal (8 euro per rol!), maar werkt toch een heel stuk prettiger dan het Action tape dat ik had gebruikt, met name om het op spanning te brengen en dan zo recht mogelijk richting de boot te bewegen.





Een deuk in de originele waterlijn die er niet hoort te zitten...


En dan is het tijd voor het leuke werk! Aflakken!








Ik wist het niet, maar er bestaat zelfs NOG leuker werk! Het verwijderen van het afplaktape en het verfmasker! Geweldig om zo het eindresultaat zich te zien ontvouwen!










De witte verf dekt niet in een keer. Twee keer afplakken van de striping en vooral het verfmasker is geen optie, vandaar dat ik twee keer kort na elkaar twee lagen heb aangebracht. Een beetje minder glans is niet zo'n probleem, maar dat geldt natuurlijk niet voor de spiegel! Die wil ik wel in hoogglans, dus die is een paar dagen later (na schuren....) van een 2e laag voorzien.

De glans van de striping valt me echter alleszins mee. Er is zeker meer sinaasappel dan in het blauw, maar het glanst wel mooi.



Aanbrengen van de naam op de spiegel:










Aanbrengen antifouling
Het aanbrengen van de antifouling is peanuts, vergeleken bij aflakken maar het maakt het plaatje wel compleet...






Eindresultaat!
Tja... het vorige plaatje gaf het eindresultaat al een beetje weg, maar nu de boot weer buiten in het zonnetje staat en de opgeknapte zwemtrap ook weer is gemonteerd (zie eerder in dit topic) kan ik zeggen dat ik uitermate tevreden ben met dat eindresultaat!!
















NB
Sorry voor het bombardement aan foto's...
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Laatst bewerkt: 09 aug 2011 11:54 door Hen3.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 08 mei 2011 04:16 #192962

  • EricV
  • EricV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 122
Hoi Hendri,

Wat is het onvoorstelbaar mooi geworden!!! Heel gave kleur ook.
En super juist hoe je het beschrijft en met foto's illustreert. Dat helpt de wat meer onervaren klusser (zoals ondergetekende) ontzettend goed.

Vooral om te bepalen of ik dit volgend voorjaar zelf ook kan gaan doen (en hoe dat dan moet).

Dank dank dank! En nu lekker varen?

Groeten, Eric
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 08 mei 2011 04:28 #192964

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7809
wauw! alle verf op gegaan?
Laatst bewerkt: 08 mei 2011 04:40 door Philip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 08 mei 2011 04:33 #192965

  • steef65
  • steef65's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 60
Echt ongelooflijk mooi geworden. Gewoon een nieuwe boot. Overigens vind ik de kleur ook schitterend.

Kan niet wachten tot de mijne klaar is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 08 mei 2011 04:54 #192969

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9950
Prachtig geworden!!!!

En nu als de donder het water in. ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 08 mei 2011 05:06 #192971

  • Peper
  • Peper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3570
So hé, das mooi! Als een hondel.l in de maneschijn, zo glimt ie. Ik weet bij wie ik te rade ga als over een jaar of 2 de romp van m'n €Xr aan de beurt is voor een nieuwe laag! Dit is een felicitatie waard!
Bij deze, Peper.
Volg mijn adviezen en raadgevingen NOOIT op!
Ik ben een 'misfit', een 'square peg in a round hole' en een 'wereldverbeteraar' van de ergste soort:
Eentje met een zeilboot en een elektrische buitenboordmotor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 08 mei 2011 05:09 #192972

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6101
Mooie kleur ! Past goed bij de boot. Witte spiegel ook mooi.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 08 mei 2011 05:50 #192975

Erg mooi geworden. Dit is voor mij toch ook wel duidelijk bewijs dat je het best zelf kan, als je maar genoeg tijd stopt in de voorbereiding.

Volgend jaar is die van ons waarschijnlijk aan de beurt, dan lees ik dit topic zeker nog een paar keertjes als voorbereiding ;)

Reinier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 08 mei 2011 06:36 #192982

  • rsv
  • rsv's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1969
Amai Hendri

Wat een mooi resultaat!De kleur staat de Trident80 ook heel mooi.

Nu heb je nog een grotere uitdaging.De boot krasvrij houden :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Trident 80 'Eau Revoir' 08 mei 2011 08:33 #192995

  • Toxiq
  • Toxiq's Profielfoto
Mooi rood is niet lelijk, maar bij het resultaat van deze verfbeurt verbleekt het rood.

Goed werk Hen
Gunstig dat je nu klaar bent, mocht je afkick verschijnselen krijgen, je bent welkom, je weet waar ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.313 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl