Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Je grootste blunder?

Re: Je grootste blunder? 12 juli 2010 12:49 #137147

Ik had van het weekeind (zaterdag) wel een 'auw' momentje.
Omdat ik nog geen topclimber heb, en ik wel het een en ander ingevet wilde hebben bovenin de mast, heb ik mijn vriendin weer omhoog gehesen.

Echter stond ik met blote voeten op 't dek, bij de mast aan het lieren. Toen mn grote teennagel onder een metalen rail van het vluchtluik kwam, en mn teennagel omvouwde.. Auw..! :angry:

Heb toen mn vriendin ff vastgeknoopt, en gezegt: "timeout!"
Naar binnen gehinkt, stukkie afgeknipt, bloed schoongemaakt, kijken.. ah valt wel mee.. Pleister dr op, en weer naar buiten..

Voortaan maar netjes met mn bootschoenen an.. :laugh:
Laatst bewerkt: 12 juli 2010 12:49 door Accountopverzoekverwijderd15.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 12 juli 2010 12:59 #137148

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
Tjah, ook een les die je 1 keer moet meemaken! Als je over de boot moet lopen, schoeisel aan!

Ik denk dat iedereen dat wel een keer mee heeft gemaakt!

en @FMJ, daar zijn die mooie maffioli lijntje dan toch weer goed voor!

Groeten,
Globe_Trotti
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Je grootste blunder? 12 juli 2010 13:11 #137150

  • Sparkz
  • Sparkz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 355
rsv schrijft:
Zatardag avond lekker genieten in het restaurant van de jachthaven,en maar naar het onweer kijken.Ook genieten dat het wat minder zwoel was.Dan laat terug naar de boot,en dan konstateren dat het dakluik nog open staat :(

Gelukkig was het zondag zeer zonnig,zodat de kussen na een uurtje terug droog waren.

Binnenkant natmaken en nadien drogen wordt een gewoonte zeker... :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 12 juli 2010 13:28 #137153

  • web
  • web's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5726
trotti schrijft:
Tjah, ook een les die je 1 keer moet meemaken! Als je over de boot moet lopen, schoeisel aan!
Je boot goed kennen, zoveel mogelijk ontdoen van scherpe randjes en opletten waar je je voeten zet helpt natuurlijk ook ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 12 juli 2010 13:33 #137155

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
Ja, maar zelfs dan nog! je kunt nooit je dek helemaal leeg maken.... Er zijn altijd wel blokjes, stagen, splitpennen, scepters oid waar je je vervelend aan kunt bezeren!

Groeten,
Globe_Trotti
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 12 juli 2010 14:28 #137163

trotti schrijft:
Tjah, ook een les die je 1 keer moet meemaken! Als je over de boot moet lopen, schoeisel aan!
Lekker op blote voetjes!! Alleen tijdens het varen met iets meer wind gaat schoeisel aan en dan meestal als de temperatuur het toelaat alleen maar jezus nikes (teva's) vooral voor de grip (ook aan tijdens mast klimmen!).

Tuurlijk stoot je wel eens je voet maar een beetje opletten scheelt veel en doe het al vele jaren zo en heb hier een af en toe gebutst voetje voor over. Het wordt een gewoonte om een beetje met beleid te lopen en goed op te letten.

edit: nu we toch in het topic grote blunders zitten.
Vorig jaar heerlijk weer met weinig wind op de grevelingen. Mijn boot lag naar mijn mening verkeerd om, dus even omdraaien. Heel rustig bootje van de kant duwen en de wind doet de rest. Uiteraard sta ik vrolijk op mijn blote voeten met mijn teentjes over de steigerplanken geklemd dus teentjes boven het water en de rest op de steiger. Bootje waait langzaam om en ik sta met een landvastje in mijn hand en ben een beetje naar de vogeltjes aan het kijken en van het mooie weer aan het genieten. Kortom niet aan het opletten. Drijft de boot met een gangetje van 0.000001 knoop (geen idee maar wel heel traag) zo met de punt tegen mijn grote teen aan. Zo langzaam dat het ging maar zoveel pijn dat het deed kortom gebruik je grote teen niet als stootwil om een paar ton af te stoppen. De rest van de vakantie had ik er last van en raakte mijn nageltje kwijt. Motto zelfs al gaat het nog zo langszaam toch op blijven letten en lekker op blote voetjes blijven lopen.
Groeten,
Julius
W570, Spaekhugger, Jeanneau Selection
Laatst bewerkt: 12 juli 2010 14:38 door Julius254.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 12 juli 2010 15:22 #137173

  • Dekadent
  • Dekadent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1928
zo zie je maar hoeveel meningen er zijn. Bij mij wordt er gezeild met schoenen aan, of je nou wil of niet, het is verplicht. Punt.

Zonder waarde oordeel....

Dekadent
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 12 juli 2010 15:46 #137178

  • zeehond
  • zeehond's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2344
Bij mij precies als bij dekadent. De matrozen zijn wat onbesuisder dan ik en dat levert dan snel zielige teentjes op. De schiopper heo voorzichtig ook is wel het rolmodel natuurlijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 12 juli 2010 17:35 #137193

  • Postman
  • Postman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1175
inSaNo schrijft:
Heb toen mn vriendin ff vastgeknoopt, en gezegt: "timeout!"
Naar binnen gehinkt, stukkie afgeknipt, bloed schoongemaakt, kijken.. ah valt wel mee.. Pleister dr op, en weer naar buiten.. :laugh:

Dus da's de manier om je vriendin/vrouw een poosje in de mast te laten bungelen. Hield je het nog een beetje rustig...? :woohoo: :silly: :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 12 juli 2010 22:17 #137254

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Hmm... ben ik hier alweer in dit topic.

Na een bloedhete dag varen komen we het Marsdiep op. Elk zuchtje wind is welkom want het is echt niet te houden. Iedereen zit voetbal te kijken aan de wal, want de enige boot die we zien is de vissersboot TX1 en die heeft het gas er goed op. Ik zie zijn hekgolf op ons afkomen, besluit deze zelf maar even over te varen in plaats van dat aan de stuurautomaat over te laten.

De hekgolven zijn hoog en steil. Ik besluit er haaks op te sturen, want de kinderen liggen in de punt een DVD'tje te kijken op de laptop. Met nog een bootlengte te gaan zie ik dat die golven best wel een metertje hoog zijn, en het zijn er 3 achter elkaar... k*t, de luiken!

De eerste golf gaat goed, de boot gaat netjes omhoog. De boeg landt echter in de tweede en het eerste water spoelt over dek. Bij de derde golf is het mis, ik hoor gegil en gescheld uit de punt... als dat maar goed is gegaan :(

Geen persoonlijke schade (de kids houden wel van zweven en vliegen), wel 2 bedden die doorweekt zijn en een laptop die ook na drogen niet meer op wil starten. Nou maar hopen dat de Wallace & Gromit DVD niet beschadigd is, die zit nog klem in het binnenste van de laptop :(
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 12 juli 2010 22:26 #137257

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5183
@Trotti: dat single-braided spul van hun is heel mooi kinkvrij inderdaad. Een pitman / vrouw die de lijntjes een beetje slim in de kajuit legt scheelt ook een boel.

Vwb het schoeisel, ook ik heb ALTIJD schoenen aan aan boord is een gewoonte geworden net als bijvoorbeeld het standaard aantrekken van je zwemvest, alhoewel ik dat al een hoop jaartjes alleen nog met zeilen doe en niet meer zodra ik op de haven kom ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 12 juli 2010 22:29 #137258

  • werner
  • werner's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1650
hoezo blunder????
je had het luik toch open voor afkoeling..... :P
Werner


Wie sturen kan,
zeilt bij elke wind.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 12 juli 2010 22:34 #137261

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
:D
Klopt, die twee tieners van me wilden best wat afkoeling. De laptop vond het niet zo'n goed idee...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 12 juli 2010 23:02 #137264

  • web
  • web's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5726
Hmmm... laptops zullen wel niet van zout water houden nee. In het algemeen wel van koeling trouwens, maar dan liefst met lucht ;)

Het DVD schijfje zal het wel overleefd hebben, die is in principe gesealed en een beetje zout spoel je daar wel weer af (NIET wrijven, dat krast). Eruit krijgen als de nootboek helemaal niet meer aan wil is een ander verhaal. Meeste drives hebben wel een 'emergency eject' paperclip-gaatje, maar dat werkt soms ook alleen met stroom erop.
Laatst bewerkt: 12 juli 2010 23:02 door web.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 13 juli 2010 07:01 #137286

Postman schrijft:
inSaNo schrijft:
Heb toen mn vriendin ff vastgeknoopt, en gezegt: "timeout!"
Naar binnen gehinkt, stukkie afgeknipt, bloed schoongemaakt, kijken.. ah valt wel mee.. Pleister dr op, en weer naar buiten.. :laugh:

Dus da's de manier om je vriendin/vrouw een poosje in de mast te laten bungelen. Hield je het nog een beetje rustig...? :woohoo: :silly: :laugh:

Haha, ja goed he.. :laugh:
Nee, mijn vriendin is wel zo dat op het moment dat het te lang gaat duren, ze wel van zich laat horen, en dan is het niet bepaald rustig meer.. :laugh:

Ze had iig tijd om wat foto's te maken:






B) :laugh:
Laatst bewerkt: 13 juli 2010 07:30 door Accountopverzoekverwijderd15. Reden: foto's toegevoegd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 13 juli 2010 15:08 #137351

  • web
  • web's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5726
Wat is die haven leeg zeg...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 13 juli 2010 15:37 #137357

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
die... haven is nog nooit vol geweest sinds de opening (hoogte liggeld?)
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 13 juli 2010 17:26 #137377

Euhm, normaliter liggen er wel wat meer bootjes hoor.. Het was mooi weer.. En het is vakantietijd.
Tot ergens in de middag iedereen met een noodgang weer binnen kwam zetten vanwege het aankomende slechte weer. :laugh:

Maar er zijn nog wel her en der plekjes vrij.

De hoogte van het liggeld? Tja, ik vind 't meevallen, het is een nette en rustige haven met goede faciliteiten.. Andere havens zijn misschien wat goedkoper, maar die trokken ons niet echt.

Gelukkig heeft niet iedereen de zelfde wensen als wij.
Laatst bewerkt: 13 juli 2010 17:28 door Accountopverzoekverwijderd15.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 13 juli 2010 18:35 #137396

  • web
  • web's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5726
Volgens mij is er niet zoveel mis met die haven hoor, tis niet eens de duurste. Aan die kant van de dijk de goedkoopste commerciele haven volgens mij. Was dus helemaal niet negatief bedoeld ofzo, gewoon oprecht verrast.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 13 juli 2010 18:47 #137399

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Keek net in de dvd speler van Dennis:

[youtube][/youtube]
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 13 juli 2010 20:17 #137434

  • SanderH
  • SanderH's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4472
lang getwijfeld, maar toch maar opschrijven:

We praten over een gebeurtenis van ca 3 jaar geleden in September. Samen met 2 vrienden op een Jaguar 27 om met een groter gezelschjap lekker te gaan zeilen op het markermeer / ijselmeer.
Door stremming van de een brug over de Vecht genoodzaakt de mast te strijken om toch van Loosdrecht naar het Markermeer te komen voor ons traditioneel septemberweekeindje zeilen.
Als opstapper hier geen ervaring mee (om de mast te laten zakken dus) Op de heenweg was dit al gedaan, dus we konden snel weg.
Op de terugweg moesten we de mast strijken bij de remming voor de sluizen.

Alles voorbereidt en de mast zonder problemen laten zakken. Ik stond op het voordek om te assisteren met de maststrijkinstallatie en het laten zakken van de mast. Op het moment dat de mast in de steun lag en de maststrijkinstallatie (bokkepoot) vertikaal stond vroeg de "capitein" of ik hem had (de strijkinstallatie dus) Ik zei: "ja, tuurlijk".
Laat hij hem dus los, maar ik had nooit gedacht dat dat ding zo zwaar was. In combinatie met slecht weer (regen) en een moment van onbalans, schuif ik dus onderuit.
Ik kan je zeggen dat zo'n voordek niet zo lekker ligt. Half over de preekstoel, masstrijkinstallatie miste mijn hoofd maar net door hem af te weren met mijn hand/pols.
Toen ik keek, zat daar een horloge. Zat dus..... Er zwemt nu grote snoek met een knap klokkie om zijn vin ;-)

En iedere keer als we er langs varen menen mijn maten het alarm af te horen gaan (die er niet op zat) of zien ze een snoek met bling bling ....

Achteraf kun je er om lachen, heb wel lang last van mijn pols gehad ....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 18 juli 2010 22:53 #137985

  • Rijn-Rat
  • Rijn-Rat's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 471
vandaag nog ff wezen varen, en gelijk meerdere :blink:

eerste, van de winter elektra opnieuw gedaan, en ik dus vrolijk motor proberen te starten, niks gebeuren, okee, kap van de motor, niks raars, afstandsbediening open, ook niks, zekering bij de motor ook nog goed, dus niks waar ik van zeg, dat is het ofzo...
wat bleek nou, de kabel naar de motor is een andere dan die van de massaklem afkomt, en die zit met een bout vast, bleek ik dus die hele bout gewoon te los aan te hebben gedraaid, dus voor niks telkens touwtje rond het vliegwiel doen en trekken, en weer en nog een keer tot hij aanslaat :blush:

tweede, we voeren het zijhaventje uit waar ik lig, in het havenkanaal zelf zeg maar, en die maat van me varen, motor valt uit, opnieuw aantrekken, niks, na een keer of 8 ging ik eens nadenken, hij deed het net, dus wat kan het zijjn? uhm, benzine laat ik daar eens naar kijken, en ja hoor, slang lag er los naast de motor :P dan doet hij het ook nie he :P nou ja, op druk gebracht, en hij deed het zo weer :P

derde (ik blijf bezig vandaag :woohoo: )
ik ben gek op savonds varen, vooral asl het zo langzaam donker word, dat zijn de momenten wanneer ik het liefste vaar. en vandaag voor het eerst dit jaar, okee naigatie verlichting proberen, rood wel, groen niet, okee ik draai het kapje eraf, blijkt dat een of andere kloteviool met een puntigvoorwerp door het kapje heen te hebben geslagen :angry: lampje kats doormidden gebroken :angry: geen reserve aan boord natuurlijk, dus ik heb het lampje uit mijn heklicht gehaald, en die erin gezet, perfecto.
voor het heklicht heb ik een zaklantaarn gepakt, en die op het water laten schijnen.
daarna deed ik ze nog ff uit vanwege de accu, en het gaat ietsje sschemeren, dus ach laat ik ze eens aan zetten, en niks doen he, met de multimeter erbij, alles nameten en doen, en wat bleek nou, ik heb een nioeuw schakelpaneel gemaakt, en nieuwe bedrading, vandaar die kinderziektes nog, ik heb 3 schakelaars voor de buitenerlichting, 1 voor toplicht, 1 voor navigatieverlichting, en 1 voor het heklicht.
alleen ik dacht altijd dat eerst navigatieerlichtng, toplicht, heklicht. dus ik zet de van navigatie aan, alles doormeten, niks doet het. of is het die van het hetklicht dat ik ze verkeerd om had? nee ook niet.
uiteindelijk na meer dan een kwartier proberen en doen, blijkt het de middelste te zijn :angry: dus ik zet hem om, gaan er opeens 2 lampjes branden, rood en groen :angry: als ik toch eens beter onthou wat wat is :angry:

verder wel lekker gezeild vandaag :P
ik weet niet of u wel eens met een aanhanger van een berg afgesprongen bent, maar dat vergeet je niet zo gauw
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 20 juli 2010 22:07 #138240

  • mgbgt1975
  • mgbgt1975's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6605
Van het voorjaar de boot op de kant gezet om schilderwerk te verrichten. Daarom ook de bootnaam eraf gehaald. Als kroon op het werk maar echte belettering besteld ipv de plakletters die erop zaten. Vanwege de drukte er niet aan toe gekomen om ze op te plakken, dus afgelopen zaterdag terwijl wij in Enkhuizen zaten moest het maar eens gebeuren. Boot schoongemaakt, alles uitgemeten en afgetekend, sopje erop zodat ik nog kon schuiven met de letters. Loop naar binnen om ze uit de envelop te halen, bescherm folie eraf en ik loop naar buiten. Een windvlaag en je raad het al, het vel klapt dubbel en zit meteen zo vast dat ik zonder beschadiging de letters niet meer van elkaar af kreeg.

Na de vakantie maar eens nieuwe letters bestellen en dan een wind stil moment afwachten!
mgbgt1975 nog steeds bekend als mgbgt1975
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 21 juli 2010 05:20 #138250

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Ach we kunnen je nog herkennen aan je lichtblauw gestreepte fok ;)

Plakken en plassen zit niet veel verschil in ....
Altijd van de wind af! ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Je grootste blunder? 21 juli 2010 13:55 #138359

  • Postman
  • Postman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1175
blunder of niet.. fijn dat je er weer bent Marvin :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 1.174 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl