vandaag nog ff wezen varen, en gelijk meerdere
eerste, van de winter elektra opnieuw gedaan, en ik dus vrolijk motor proberen te starten, niks gebeuren, okee, kap van de motor, niks raars, afstandsbediening open, ook niks, zekering bij de motor ook nog goed, dus niks waar ik van zeg, dat is het ofzo...
wat bleek nou, de kabel naar de motor is een andere dan die van de massaklem afkomt, en die zit met een bout vast, bleek ik dus die hele bout gewoon te los aan te hebben gedraaid, dus voor niks telkens touwtje rond het vliegwiel doen en trekken, en weer en nog een keer tot hij aanslaat
tweede, we voeren het zijhaventje uit waar ik lig, in het havenkanaal zelf zeg maar, en die maat van me varen, motor valt uit, opnieuw aantrekken, niks, na een keer of 8 ging ik eens nadenken, hij deed het net, dus wat kan het zijjn? uhm, benzine laat ik daar eens naar kijken, en ja hoor, slang lag er los naast de motor

dan doet hij het ook nie he

nou ja, op druk gebracht, en hij deed het zo weer
derde (ik blijf bezig vandaag

)
ik ben gek op savonds varen, vooral asl het zo langzaam donker word, dat zijn de momenten wanneer ik het liefste vaar. en vandaag voor het eerst dit jaar, okee naigatie verlichting proberen, rood wel, groen niet, okee ik draai het kapje eraf, blijkt dat een of andere kloteviool met een puntigvoorwerp door het kapje heen te hebben geslagen

lampje kats doormidden gebroken

geen reserve aan boord natuurlijk, dus ik heb het lampje uit mijn heklicht gehaald, en die erin gezet, perfecto.
voor het heklicht heb ik een zaklantaarn gepakt, en die op het water laten schijnen.
daarna deed ik ze nog ff uit vanwege de accu, en het gaat ietsje sschemeren, dus ach laat ik ze eens aan zetten, en niks doen he, met de multimeter erbij, alles nameten en doen, en wat bleek nou, ik heb een nioeuw schakelpaneel gemaakt, en nieuwe bedrading, vandaar die kinderziektes nog, ik heb 3 schakelaars voor de buitenerlichting, 1 voor toplicht, 1 voor navigatieverlichting, en 1 voor het heklicht.
alleen ik dacht altijd dat eerst navigatieerlichtng, toplicht, heklicht. dus ik zet de van navigatie aan, alles doormeten, niks doet het. of is het die van het hetklicht dat ik ze verkeerd om had? nee ook niet.
uiteindelijk na meer dan een kwartier proberen en doen, blijkt het de middelste te zijn

dus ik zet hem om, gaan er opeens 2 lampjes branden, rood en groen

als ik toch eens beter onthou wat wat is
verder wel lekker gezeild vandaag