Tony2920 schreef :
Op mijn oudere Dufour 2800 zit een handlenspomp, en daarmee krijg ik nooit al het water uit de bildge, ook de electrische lenspomp op 12 V trekt niet al het water weg.
Daarom zou ik zo een Drainman wel zien zitten om de laatse centiliters water weg te krijgen.
Heeft er iemand ervaring met dit systeem ?
Hoe hoog kan je water wegkrijgen ?
Bij mij zou het echt gaan om de laatste restjes weg te krijgen, werkt dit systeem daar wel goed voor ?
"laatse centiliters" dat gaat je niet lukken met pompen omdat je simpelweg het water omhoog moet pompen en de restvolume uit je slang weer terugvalt in de bilg... ook met een terugslagklep.
Laatste laatse centiliters wordt bij mij weggedampt door een lont van katoen...loopt door de bilg naar motor compartiment. door de motorwarmte en de motorafzuiging wordt de laatste centiliters verdampt. Werkt perfect.